Protocol van parking verwarming Standkachel, radio protocol

Alias

Nieuw lid
Hallo, ik heb een octavia III met originele standkachel(geïnstalleerd in de fabriek) met afstandsbediening. Nu zou ik graag mijn domotica in staat stellen om de standkachel automatisch in of uit te schakelen, maar ik weet niet welk protocol deze afstandsbediening gebruikt. Ik vermoed een protocol op basis van 2.4GHz. Is er iemand die dit weet zodat ik een eigen zender kan bouwen om de standkachel te koppelen aan mijn domotica? Ik zou enkel het protocol moeten weten, de rest doe ik zelf.
 

Alias

Nieuw lid
Hallo, bedankt voor je reactie, maar als ik het goed begrijp is wbus een hardware bus. Mijn bedoeling is om in te breken op het draadloos protocol van de afstandsbediening van de standkachel. Liefst zonder fysieke verbindingen te maken in de wagen aangezien het een lease wagen is. Toch bedankt voor de suggestie
 

MY00

Senior Member
Ik denk dat je dan een andere module (TC4) moet gaan monteren. Je kunt van webasto een module kopen welke je bijvoorbeeld met een app op je telefoon kan aansturen.
 

Alias

Nieuw lid
Dan zit ik weer met hetzelfde probleem dat ik onderdelen moet gaan toevoegen aan de leasewagen, wat niet mag. In het slechtste geval koop ik een extra afstandsbediening bij skoda en demonteer ik deze om zo signaal van domotica tot aan de standkachel te krijgen
 

MaxN

Donateur
Wat is er mis met: op een knopje drukken als je uit bed bent? 20 minuten later is je auto warm.
Anders instellen de dag ervoor. Je kunt 2 tijden programmeren in de auto.
 

Alias

Nieuw lid
Is niks mis mee, maar waarom domotica als je het niet gebruikt. Dan kan de verwarming automatisch ingeschakeld worden op basis van de buitentemperatuur. En kan het niet meer voorkomen dat je het vergeet als je om 5h 's morgens moet opstaan met slaap ogen en als je wil vertrekken je eerst de ruiten nog allemaal moet afkrabben. Ik werk overigens in posten, dus vertrek iedere week op een ander uur en de 3 preset tijden worden reeds gebruikt voor als ik op het werk vertrek en ik heb geen zin deze continu aan te passen.
 

Rallye

Forumguru
En het ombouwen van een extra afstandsbediening om die te koppelen aan je domotica? Dan zit je niet met de zenderprotocollen.
 

Alias

Nieuw lid
Dit is inderdaad de laatste optie, maar ik heb geen idee wat een extra zender kost (ik vermoed niet goedkoop). Daarom wou ik het eerst proberen te kraken. Maar ik moet toch de batterijen van de sleutels laten vervangen binnenkort, dan eens informeren.
 

Alias

Nieuw lid
Dan heb je waarschijnlijk de smartgate optie of radio met sim kaart maar deze optie heb ik jammer genoeg niet. (Budget was op )
 

Alias

Nieuw lid
Inderdaad, domotica gaat alle intelegentie doen, zender moet enkel standkachel in en uitschakelen. Mijn zender ziet er wel nog anders uit dus best eens vragen in de garage. 275€ is inderdaad niet niks. Daarom als ik erachter kan komen welke radio ze gebruiken en welk protocol kan ik zelf eentje bouwen, waarschijnlijk voor een stuk minder.
 
Bovenaan Onderaan