projectorlampen instellen voor links rijden

wim-ned

Actief lid
Binnenkort naar Engeland met de GL, dus moeten de koplampen worden aangepast voor links rijden.
Volgens de dealer moeten de projectorlampen op het buitenglas afgeplakt worden.
Ik heb wat voor het glas gehouden om te kijken of dit werkt, het gaat maar echt geweldig is het niet.
Iemand hier ervaring mee?
 

piair1982

Forumguru
In mijn FII pre-facelift gaat het met een schakelaar in de koplampunit. Dit staat in het instructieboekje. Ook staat daar dat dit door de dealer moet worden uitgevoerd....
 

wim-ned

Actief lid
In het instructieboekje van de GL staat dat dit moet gebeuren door omschakeling van een afdekplaat idd. door een service dealer. Maar dit geldt voor voertuigen die gebouwd zijn voor links en rechts rijdend verkeer. Mij niet duidelijk of de GL daar onder valt. Daarom aan de dealer gevraagt hoe dit werkt.

Het omzetten van iets in de koplampunit lijkt logischer, dus maar ff op zoek naar het schakelaartje.
 
Ik heb toevallig gisteren ook bij de dealer nagevraagd hoe dit werkt, voorheen was het een sticker van kunststof op het koplampglas plakken. Maar dit schijnt niet te werken bij "helder glas" koplampen. De dealer wist het niet en ook de ANWB weet het niet...

Ik ben benieuwd of jij de oplossing kunt vinden. Wij gaan ook regelmatig naar GB en hebben hier natuurlijk ook mee te maken.
 

johnboy

Donateur
Ik zit nu in Engeland, met (dikke) stickers voor links rijden van de ANWB. Zijn ook geschikt voor projectorlampen (bijv. Superb II). Sticker bestaat uit rond deel met daaraan een in een ronde punt aflopend deel. Voor de projectorlamp is alleen het ronde deel nodig en wordt net links van het ronde projectordeel geplakt zittend op je hurken voor de lamp volgens de instructie. Kosten voor leden dacht ik eur 10.
Kan hier niet scannen voor handleiding... :(
 

van_der_P

Senior Member
Wij komen met de zaak ook regelmatig in Engeland, maar plakken niets af. Hebben daar ook nog zover ik weet geen problemen mee gehad.
Als je het zelf niet kunt omzetten, en de dealer moet dat doen rij je in NL en wellicht in B met verkeer afgestelde lampen. Dat kan dan toch ook niet. En als oom agent lastig is in NL, B of in GB dan heb je toch altijd een probleem(pje). Of je nu van de kat of de hond gebeten wordt gebeten word je toch.
 
Tot nu toe ook nog nooit afgeplakt, omdat de stickers niet zouden werken op "helder glas" koplampen. Als het nu met de projectorkoplampen wel met de kunststof stickers opgelost kan worden, dan ik ik dit wel doen...
 
Bovenaan Onderaan