[Project] Scherm in de hoofdsteun + DVD

nomad

Senior Member
Omdat de zomer er weer aankomt wil ik er vroeg bij zijn :worshippy:
Ben van plan om in de hoofdsteun achter een schermpje in te (laten) bouwen en deze of aan te laten sturen door de ingebouwde DVDspeler van de Columbus of een externe DVD speler.

Als ik de DVD van de Columbus wil gebruiken moet ik een TVfree adapter hebben (169 euro) en zit ik dus de hele tijd naar het beeld/geluid van de dvd te kijken als de kleine nomad achterin een film kijkt. Lijkt me niet ideaal.

Een externe DVD met aansturing via de Columbus kan ook. Dan kun je die via de Columbus bedienen wat je een hoop geklooi scheelt met AB's en ik heb de keuze waar ik naar wil luisteren als er achterin een film gekeken wordt.
Denk dat dat het wordt.

Maar dan: het scherm in de hoofdsteun. Ik wil graag een scherm in de originele hoofdsteun. Er zijn er zat te krijgen waar het al ingebouwd zit, maar dat zijn allemaal leren hoofdsteunen en da's geen gezicht in een stoffen interieur.

Wie kent er iemand (of een bedrijf) die dit soort schermpjes inbouwt op een nette manier voor een nette prijs ? Ik heb al een hoofdsteun op de kop getikt dus de originele blijft gewoon netjes en bewaard.
 

Reizende

Actief lid
Hoi Nomad,

Toevallig ben ik net bezig dit voor mijn nieuwe auto (Mazda 6) allemaal te regelen.
Ik laat nu het volgende inbouwen: 2 x breedbeelschermpjes in de hoofdsteunen (16:9), 2 x anti-diestalhoesjes, 2 x draadloze hoofdtelefoons, afstandbediening door de hele auto te gebruiken en dvd-speler die voorin wordt ingebouwd. Het mooie van dit bedrijf is dat ze er een certificaat bij leveren, dat ze je oude hoofdsteun tegen een gering bedrag in de originele staat terugbrengen.
Deze set kost me € 1129,00 incl. BTW en inbouw, het merk is Signat (ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt op dat gebied erg goed te zijn).
Ik laat dat doen bij Auto van Doorn in Delfzijl, als je googled kom je de rest van hun gegevens tegen. Mijn collega heeft het daar ook in laten bouwen, en het ziet er erg mooi uit. Misschien dat je hun kunt vragen of ze ook dealers dichter bij jou in de buurt weten (ik ga er gemakshalve vanuit dat je het niet in het hoge noorden woont..)
 

Firepeet

Nieuw lid
Ik ben ook erg benieuwd hiernaar. Het probleem waar ik tegenaan liep is dat in mijn nieuwe octavia actieve hoofdsteunen zitten. En deze kan je volgens de dealer dus niet zomaar vervangen door ee npaar "normale"hoofdsteunen met ingebouwde scheremen.
 

superburb

Nieuw lid
Ik heb een superB en heb de schermpjes in Den Haag laten inbouwen. Bij Car-trends, hebben ze het netjes uitgevoerd. Ik was inclusief een nieuw hoofdunit van (kenwood 5220BT), 2 schermen met een kapje over je hoofsteun, een subwoofer en tv tuner , 2500 euro kwijt. Ik denk dat voor de schermen een bedrag van 700 euro is gerekend.
 

nomad

Senior Member
Ik heb eens even gekeken naar die prijzen, maar dat is toch wel duur...
Ik heb namelijk ook maar 1 hoofdsteun + scherm nodig. Daarnaast wil ik het liefst gewoon zelf het scherm en de hoofdsteun aanleveren zodat ze het alleen maar hoeven in te bouwen.
 

octofreak

Actief lid
Zelf heb ik ook interesse in een dergelijk installatie zoals Nomad beschrijft, alleen het feit dat het een leaseauto betreft en de kosten aanzienlijk zijn, vind ik de prijs te hoog.

Een andere hoofsteun is een prima optie, maar of die zomaar mee kan naar een nieuwe auto?
 

MarcoO2

Forumguru
Zelf heb ik ook interesse in een dergelijk installatie zoals Nomad beschrijft, alleen het feit dat het een leaseauto betreft en de kosten aanzienlijk zijn, vind ik de prijs te hoog. Een andere hoofsteun is een prima optie, maar of die zomaar mee kan naar een nieuwe auto?​

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik zou best nog het een en ander in mijn auto in willen bouwen, maar als ik hem na drie jaar inruil en alles weer kwijt ben wordt ik niet blij.

Uiteraard kun je voor de simpele "voorbindschermpjes" gaan, maar da's dan weer lang niet zo mooi... het wachten is dus op een inbouwsetje wat toch redelijk makkelijk over te zetten is. Mooi kerstkadootje!
 

Falcon

Donateur
Ik heb 2 Alpine hoofdschermen laten inbouwen (sportstoelen van het sportpakket) bij mijn Skoda dealer in Leeuwarden voor 1000 euro (incl. schermen). Daar aangekoppeld zit een Pioneer AvicD3-BT.

Bevalt heel erg goed en de kleine Falcon is er natuurlijk ook heel erg blij mee. Daarnaast laatst met vrienden weggeweest en die hebben samen met mijn vrouw lekker films gekeken. (ik iPod in mijn oren) :)

Maar hier zit gelijk even het punt wat ik aan wil snijden en wat ik nog anders wil in mijn installatie (wat binnenkort gaat gebeuren met een AppleTV).

Ik heb nu voorin de unit en als ik daar een DVD op aanzet, dan zie ik die op het scherm voor en in de hoofdsteunen. Als ik switch naar navigatie blijft de film achterin zichtbaar. Prima! Maar ik zou graag voor in graag mijn eigen muziek willen beluisteren en navigeren, maar toch alles van de appletv kunnen bedienen.

Plan de campagne:

- Er zitten extra aansluiten op mijn Apline hoofdsteun schermen. Hierop wordt de AppleTV op aangesloten, maar met een splitsing naar voren op de Pioneer.
- In de Alpine schermen zit een geluidsboxjes, zo heeft de kleine kerel zijn geluid.
- Via av-ingang (zitten meerdere op) kan ik nu zien en horen wat er op de apple tv gebeurd. Via de remotecontrol (een hele kleine witte afstandbediening (die zwart gaat worden :D kan ik of mijn vrouw de apple tv bedienen.

Hierdoor wordt het dus mogelijk:

- Muziek en films beluisteren vanaf de Apple TV
- 2 verschillende films (1 via de dvd voorin en 1 via de appletv achterin) en ondertussen navigeren (door de navi overlay over de film voor)
- En de oude situatie: 1 dvd (of via de appletv) over alle 3 de monitoren.

Bij de tweede gaat natuurlijk de fade naar voren toe, zodat er achter er niks van de muziek/film voorin te horen is.


Foto's van interieur en mijn octaaf via: http://picasaweb.google.nl/corentil...iaCombiElegance16MPIWithGasFX?feat=directlink
 

nomad

Senior Member
Ik heb 2 Alpine hoofdschermen laten inbouwen (sportstoelen van het sportpakket) bij mijn Skoda dealer in Leeuwarden voor 1000 euro (incl. schermen). Daar aangekoppeld zit een Pioneer AvicD3-BT.
ff de foto's gekeken en dat ziet er mooi uit ! Hoe groot is dat schermpje ? Ik hoop er namelijk een 9 inch schermpje in kwijt te kunnen.
 

Falcon

Donateur
ff de foto's gekeken en dat ziet er mooi uit ! Hoe groot is dat schermpje ? Ik hoop er namelijk een 9 inch schermpje in kwijt te kunnen.

Bedankt!

Volgens mij 7 inch (Is voldoende trouwens, want zoveel afstand zit er niet tussen de kleine oogjes en het scherm). Maar ik had ook iets minder ruimte, omdat de sportstoel hoofdsteun iets smaller is dan de standaard hoofdsteunen.

Zal even de schermspecificaties voor je opzoeken.. --> http://www.alpine-europe.com/home/products/monitor-solutions/monitors/tme-m780em/
 

Falcon

Donateur
Dat ziet er mooi uit, Falcon! Ik zie alleen dat jouw kleine mannetje zijn plek nog niet kent? ;)

Ja inderdaad.. als hij de kans even krijgt dan zit hij er.. maar owee als ik hem er weg probeer te halen :disc:.. maar goed dat heb ik ook als mijn vrouw zegt dat zij graag wil rijden ;)
 

octofreak

Actief lid
Ik heb 2 Alpine hoofdschermen laten inbouwen (sportstoelen van het sportpakket) bij mijn Skoda dealer in Leeuwarden voor 1000 euro (incl. schermen). Daar aangekoppeld zit een Pioneer AvicD3-BT.

FALCON, ik neem aan dat jij geen leaseauto hebt? Want hoe ga je dit anders weer meenemen?
 

KaleFietsbel

Actief lid
Nomad,

Ben je niet bang voor de eventuele gevolgen bij een ongeval voor de passagier, die vervolgens met zijn/haar hoofd tegen een hoofdsteun aankomt, die gevuld is met een scherm?
 

MarcoO2

Forumguru
Nomad,

Ben je niet bang voor de eventuele gevolgen bij een ongeval voor de passagier, die vervolgens met zijn/haar hoofd tegen een hoofdsteun aankomt, die gevuld is met een scherm?

Als de achterpassagier netjes in de gordel zit zal dat wel meevallen lijkt mij. (Hoofd)ruimte genoeg achterin een O2. :tongue:
 

octofreak

Actief lid
Nomad,

Ben je niet bang voor de eventuele gevolgen bij een ongeval voor de passagier, die vervolgens met zijn/haar hoofd tegen een hoofdsteun aankomt, die gevuld is met een scherm?

Zijn daar geen gordels voor? Dan zal je de hoofdsteun toch niet kunnen raken? Mits je gordels hebt achterin natuurlijk.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik dacht niet alleen aan de achterpassagier, jongens, maar ook aan de bijrijder.

Jij bedoelt dat het schokabsorberend vermogen van de hoofdsteun deels verloren kan gaan doordat je de steun opvult met iets hards? Zo had ik het nog niet bekeken... en ik heb geen idee of dat ooit onderzocht is! Gevoelsmatig zou ik denken dat het niet heel veel scheelt.
 
Bovenaan Onderaan