Project Citigo 1.8T 4x4

Hetzer

Forumguru
wOp Briskoda heeft een forum lid 2 Citigo's aangeschaft , 1 voor dagelijks gebruik, de ander voor een tuning project.
Het gaat om een standaard niet GT 60 pk Citigo, welke een transformatie ondergaat naar een 1.8T Citigo met 4x4
De bedoeling is omna talloze aanpassingen er 350+ pk uit te gaan persen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inmiddels is de nieuwe motor met hulp van Jabbasport succesvol ingebouwt.

2edcgef.jpg
w2ov9g.jpg
20kpsgm.jpg
108d85t.jpg


Leuk stukje om te lezen:

CitiGo-Go, a Citigo with more Go. - Page 9 - Skoda Citigo Project Journals - BRISKODA.net - Page 9 - The Skoda Forum and Community

bron: www.briskoda.net

info: www.jabbasport.com
 

Noord26

Forumguru
Holy shi.! Die kerel is 'mental', (I love it)..!

Hoe hebben ze dat blok en transmissie erin kunnen passen?

Lekker Ferrari's, Lambo's en Porches pesten in je Citigo. :smiley29:

Ik ben zeer benieuwd wat het kostenplaatje gaat zijn overigens. Is het een compleet nieuw 1.8 blok?
 

van_der_P

Senior Member
Als die maar niet met de achterwielen van de grond komt bij het remmen met zo'n groot blok tussen de voorwielen:laugh:
 

ertromp

Forumguru
Echt een "huzarenstuk"
Uit de posts begrijp ik dat uit een 2004 Audi TT Quattro de 225pk motor en aandrijflijn gehaald wordt en inmiddels geplaatst is.
 

Antera

Donateur
Damn wat een bommetje. Al zal het amper weg kunnen komen met zoveel vermogen. Maar het past netjes hoor. Dit topic ga ik even volgen.

Hij zal wel kopzwaar worden dus geen bochtenmonster worden misschien rechtuit alleen :xyxthumbs:
 

Wilko

Senior Member
@Antera, ik voorzie eerlijk gezegd geen problemen met het vermogen op de weg krijgen als hij er inderdaad een 4x4 van gaat maken.
 

Cordoba

Forumguru
Dit is echt 'het wiel opnieuw uitvinden': behalve genoemde problemen als zwaartepunt, sterkte onderstel, carrosserie, kom je nog meer problemen tegen zoals:
- koeling van het blok (vanwege het forse blok, heb je geen ruimte voor grotere radiateur, en alles is zo dicht geschroefd, dat je zo ongeveer het blok moet uitbouwen als je het oliepeil wil checken
- toegankelijkheid voor normale onderhoudsfuncties
- kiezen van een geschikte versnellingsbak bij dit geweld
- bepalen van de juiste uitlijning, die zal vanwege het absurde vermogen en 4x4 aandrijving anders moeten zijn dan van een normale Citigo
 

Noord26

Forumguru
- Oliepeil meet je toch gewoon midden bovenin het blok met een peilstok?
- Normaal onderhoud is tegenwoordig al passen en meten met de volle motorkappen. En als je de auto helemaal zelf in elkaar zet weet je ook precies hoe het gemakkelijkste ergens bij te komen of te checken.
- Versnellingsbak en motor komen van een donor-auto en die hoeft hij dus niet meer te kiezen. Die passen al bij elkaar.
- Uitlijning moet toch gebeuren door de grotere remmen en wielen als standaard.

Die jongen weet wel waar hij mee bezig is zo te zien, althans dat idee krijg ik wel als ik de punten en de laskwaliteit zie waar het chassis versterkt is.
 

MarcoO2

Forumguru
bovendien: bij dit soort hobbyprojecten doe jet toch juist om het wiel opnieuw uit te vinden (of zelfs te verbeteren)?
 

Cordoba

Forumguru
@Noord26: wat ik bedoelde is dat bij zo'n project zelfs iets simpels als je olie peilen een probleem kan worden, omdat je bijvoorbeeld geen ruimte hebt om de peilstok eruit te trekken, omdat er boven iets anders zit vanwege het gebrek aan ruimte.

@Marco: je opmerking is juist, ik wilde alleen aangeven dat je bij zo'n project echt alles in de gaten moet houden, omdat het allemaal anders is als bij een 'normale' ombouw.
 
Bovenaan Onderaan