Prognose Kapotte DSG versnellingsbak bij 1.8 TSI waarschijnlijk mis.....

SBB

Lid
Overige Forumleden,

Ik heb na de klacht bij de dealer neergelegd te hebben dat ik na het voor en achteruit schakelen met de DSG geen vermogen meer had, afgelopen week een
nieuwe DSG versnellingsbak onder de auto gekregen, maar tot mijn schrik, kwam de klacht gisteren weer naar voren.

de klacht was dat vooral bij achteruit rijden vanuit stilstand, het gas niet reageerde en na een keer of drie drukken, schoot de auto dan plots hard na achteren, net of je 3 keer gas opspaarde en dan in een keer tot ontploffing kwam
later had ik het ook vooruit, de auto viel dan met het uit een parkeervak draaien op de rijbaan stil.

Zijn er meer mensen die dit euvel herkennen?
mijn Superb moet nl. vandeweek weer terug naar de dealer, maargoed ze moeten dus waarschijnlijk op een andere plaats zoeken dan de versnellingsbak, misschien kan jullie ervaringen met hun delen.
 

MWE

Nieuw lid
Hallo SBB,

Mocht mijn Superb op 14 januari ophalen maar staat sinds maandag bij de dealer wegens DSG problemen. Niet de gelijke zoals jij deze beschrijft maar ik miste de 2de, 4de en 6de versnelling + de achteruit rij versnelling. Bij het gasgeven leek het alsof de motor "verzopen" was. Wanneer ik de auto op handschakeling zette kon ik gewoon "op" en "af" schakelen maar dat was dan ook alles. Ik moest dus flik vaart maken alvorens naar de volgende versnelling te gaan.

Ook ik ga een nieuwe DSG versnellingsbak krijgen in de hoop dat het probleem dan is opgelost maar ben eigenlijk benieuwd of dit probleem dan opgelost is... Zijn er mensen die dit probleem misschien herkennen ??
 

andrehj

Forumguru
@MWE: Welke motortype (en welk DSG type) heb jij? En wil je ons van de voortgang & afloop op de hoogte houden?
 

MWE

Nieuw lid
Het is een Superb Combi 1.8 TSI met een 7-traps DSG versnellingsbak. Ik zal de voortgang melden op de site.
 

MWE

Nieuw lid
Het grappige is dat, wanneer ik zou zeggen dat deze DSG versnellingsbak in een VW Passat CC had gezeten, het gewoon een keertje kan gebeuren maar in mijn omgeving zijn er veel reacties geweest van "ach, het is een Skoda". Laat ik maar even afwachten wat er gaat bebeuren met mijn Superb maar vooralsnog sta ik positief tegenover deze versnellingsbak.
 

Ronnie

Forumguru
Troost je, M'n neef's Touran van 2005 met 175.000 km was eind 2009 aan de beurt, defecte mechatronic. Na €1200,- neergeteld te hebben bij de DSG dokter in Aalten was het weer in orde. Jammer alleen dat ie in mei 2010 total-loss wordt gereden door een dronken Engelsman......
 

MWE

Nieuw lid
Ik zou nog even een terugkoppeling geven op de vervanging van mijn DSG versnellingsbak. Deze is, zonder enige discussie, volledig vervangen door Skoda Center Utrecht. Nu mag dat ook wel want de auto was één week oud toen de eerste problemen tevoorschijn kwamen.

Alles nu dus weer in orde.
 
Bovenaan Onderaan