Proefrit

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

zoals sommigen van jullie weten ga ik waarschijnlijk een tweedehands Skoda Superb Combi kopen. Ik ga aanstaande zaterdag een proefrit maken, weten jullie punten waar ik op moet letten? Ik heb dit forum een beetje doorgelezen en deze punten heb ik gezien:

- Speakers
- Paraplu (puur luxe, maar wel leuk :baby012:)
- Vloermatjes, die gaan snel stuk hoorde ik
- Trillingen

Weten jullie nog meer dingen waar ik op moet letten?

Ik ga sowieso vragen of ik een 'lange' proefrit kan maken, dat ik hem dus voor 2/3 dagen leen. Weet iemand of dit eigenlijk wel kan?


Met vriendelijke groet,

Joran
 

Miez1

Forumguru
Hi Joran,

Ik heb recent teruggelezen dat iemand vond dat de auto nogal ' zoekerig' was rond de middenstand van het stuur, dit zou niet zo moeten zijn. Ik heb hier in ieder geval gedurende mijn proefrit niets van gemerkt. En verder misschien nog de (bluetooth) koppeling met je telefoon, misschien is deze software outdated zodat je niet alle functies goed kunt gebruiken.

Ik heb voor de proefrit een doordeweekse dag gepland en heb de auto toen een dag meegehad, dit was geen probleem. Langer dan een dag heb ik geen ervaring mee maar hiertoe zie ik ook geen enkele noodzaak. (leuk is het wel natuurlijk).
Immer gute fahrt!

Miez
 

MarcoO2

Forumguru
Ik denk dat je heel wat meer kans maakt op een proefrit van 2 à 3 uur dan op een proefrit van 2 à 3 dagen... da's geen proefrit meer, da's gewoon een huurauto! Maar wie weet heb jij een uitzonderlijk vriendelijke dealer en lukt het je wel...
 
Mijn proefrit voor mijn SuperB was 1,5 dag lang, ik mocht er mee naar het werk rijden en de volgende dag terug brengen. Dus mischien heb we wel kans, al lijkt mij 3 dagen erg lang ...
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
Ik denk dat je heel wat meer kans maakt op een proefrit van 2 à 3 uur dan op een proefrit van 2 à 3 dagen... da's geen proefrit meer, da's gewoon een huurauto! Maar wie weet heb jij een uitzonderlijk vriendelijke dealer en lukt het je wel...
ik hoorde van iemand anders dat hij zijn auto 2/3 dagen mee kon krijgen, gewoon om naar zijn werk te gaan enz. het probleem is wel dat die auto in Tiel staat, en ik in de buurt van Gouda woon, dus het wordt moeilijk om snel even die dealer te bezoeken. Maar ik zie het zaterdag wel, heeft er iemand nog tips om op te letten?
 

MarcoO2

Forumguru
Nou, hopelijk heb je geluk! Het gaat dus nog steeds om deze auto? Op zich wel de moeite waard om voor naar Tiel te rijden denk ik. Is een erg mooie wagen!

Ik zou wel even de specificatielijst van de website checken met de werkelijkheid, want die is een beetje een zootje. Volgens die lijst moeten er twee navigatiesystemen inzitten, evenals drie maal lichtmetalen velgen, een paar cruise-controls, enzovoort. Ik zie dat er "blanke dakreling" en "zwarte dakreling" op zitten volgens de lijst, terwijl er op de foto's toch echt verchroomde dakrelingen te zien zijn. Kortom: vertrouw niet op die specificatielijst maar controleer of alle voor jou belangrijke optie ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Sommigen daarvan spreken voor zich, maar dingen als een regensensor, inparkeerhulp, parking distance control, schakelpaddles en dergelijke vragen een extra blik. 't Is zo zuur als je thuiskomt met een auto die niet heeft wat je wilt hebben.
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
Ik zou wel even de specificatielijst van de website checken met de werkelijkheid, want die is een beetje een zootje. Volgens die lijst moeten er twee navigatiesystemen inzitten, evenals drie maal lichtmetalen velgen, een paar cruise-controls, enzovoort. Ik zie dat er "blanke dakreling" en "zwarte dakreling" op zitten volgens de lijst, terwijl er op de foto's toch echt verchroomde dakrelingen te zien zijn. Kortom: vertrouw niet op die specificatielijst maar controleer of alle voor jou belangrijke optie ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
inderdaad, ik denk dat ze gewoon de specificaties uit de folder hebben gekopieerd, en dan met de comfort, ambition en elegance specificaties. Ik ga het zeker controleren, het is een uurtje rijden dus opzich valt het nog wel mee. Ik ga ook even naar de onderhoudshistorie kijken, als je 26000 km met een auto hebt gedaan en je hebt hem anderhalf jaar, waarom zou je hem dan wegdoen? (misschien omdat die veel problemen had >>)
 

van_der_P

Senior Member
Het is inderdaad een vreemd verhaal de auto is van 7-1-2010, en volgens mijn heeft de dealer hem vanaf 17-02-2011 (RDW)
De auto heeft nieuw € 46.799,-- gekost, en kost nu € 35.880, dat vind ik ook een flink verschil bijna €11.000. Dat is een behoorlijke afschrijving. En de dealer wil er beslist ook nog wat aan verdienen..
Is het normaal dat er in zo'n korte tijd zoveel afgeschreven wordt ? Het is toch een populair model.
 
Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom iemand een auto weg doet. Hoeft niet perse met de auto zelf te maken te hebben, maar misschien met de inhoud van diegene zijn inkomsten of dergelijke. Was het geen demo toevallig?
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hoi O2luxon,

bedankt voor je reactie!
Er zijn inderdaad meerdere redenen, maar het is denk ik niet een demo, omdat er ook een sectie "demo" is op die site, en hij staat toch echt bij occasion. Verder heeft hij 26000 km gereden en een demo heeft er meestal niet meer dan 3000.

Met vriendelijke groet,

Joran
 

eddiea

Forumguru
Dit is een companycar. Ben er in mijn zoektocht naar een sc2 ook naar wezen kijken. Hij zit goed in de accesoires en wel degelijk een mooie auto. Eigenlijk is de auto gewoon full options. Mij persoonlijk viel in het de lichte kleurstelling van het leder met de amethyst buitenkleur nog al tegen. De houten interieurlijsten vond ik ook niks maar dat is zo aan te passen. Ook had ik eigenlijk liever een handbak.
Is zeker een hele mooie auto die ook redelijk scherp geprijsd is mijns inziens. Ik zeg doen!
 

s-line

Forumguru
Hoi, deze auto is een test auto geweest kijk maar eens op google,afbeeldingen skoda superb combi,dan kom je hem tegen bij rijtesten.nl.
Ik herkende het kenteken en ja hoor ik had hem zo weer gevonden.
Succes verder.
Gr.michiel
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hoi iedereen,

weten jullie ook of er tv opzit? Aangezien je op de foto kan zien dat er wel degelijk "Tros" staat en "zappelin", aangezien het niet bij de specificaties staat.

Met vriendelijke groet,

Joran
 

MarcoO2

Forumguru
Dat zit er in ieder geval niet standaard op, dan zou er een aparte tv-tuner ingebouwd moeten zijn. Maar het kan ook een op een DVD gebrand opgenomen concert zijn.
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
@Captain Hook, ik heb die rijtest gelezen en ze reden er gemiddeld 150 km/h mee xD. Niet echt een reden voor mij om hem niet te kopen, maar ik moet er eerst maar eens in rijden...
 

Gysman

Actief lid
Tja, ik heb ook de 200 wel eens aangetikt, en in duitsland gemiddeld fors boven Nederlandse snelheden gereden. Zou die van mij dan onverkoopbaar zijn? Punt is, iedere auto heeft een geschiedenis, toevallig kun je nu een stukje teruglezen. Als de proefrit bevalt zou ik gewoon je hart volgen. Prijs lijkt in ieder geval prima, kop is er goed van af.
 

SkodaSuperb

Nieuw lid
inderdaad @RogerS, en ook hoe er de eerste 1000 kilometer mee om zijn gegaan. Jammer genoeg kan je dat (nog net) niet zien...
 
Bovenaan Onderaan