VEEJAY
Forumguru
Hedenochtend moest de O2 naar de garage voor wat kleinigheden, zoals door de verkoper beloofd stond er een mooie O2RS klaar om even in te sturen.
Ik heb niet zozeer naar het uiterlijk gekeken maar meer naar hoe de auto rijdt. Alhoewel de gasgeveerde motorkap en haaievin antenne mij wel positief opvielen. (ik weet niet of dit standaard is).
Ikzelf ben jarenlange dieselrijder die af en toe een benzine auto rijdt, hetgeen is dus puur vanuit mijn beleving en ervaring.
Opvallende punten:
-Motor heeft op lage toeren flink wat trekkracht, dit mis ik meestal met (ongeblazen) benzineauto's.
-Inhalen op de snelweg bij 120km per uur kun je (net als een diesel) rustig in zijn 6 doen (!).
-Turbo is altijd aanwezig, welke toeren je ook maakt, bij gas los en daarna weer intrappen merk je nagenoeg geen dip.
-De auto blijft versnellen tot en met de 6000 toeren, volgens mij kon hij nog wel verder maar dat heb ik niet gedaan.
-Leuk geluid als de motor hard aan het werk is, ik weet wel anders met mijn diesel.
-Motor lijkt de prestaties op zijn sloffen neer te zetten, volgens mij is er nog zat ruimte voor eventuele tuning. Minstens 30PK moet zeker haalbaar zijn (maar nodig vind ik het niet).
-Vlot rotondes nemen is geweldig, met mijn sportonderstel lang niet zo leuk als met deze RS. (alhoewel ik niet weet of het aan het ESP ligt, ik heb alleen ASR op mijn O2)
Minpunten heb ik zeker naar gezocht, maar dit motortje en motormanagement zijn echt fenomenaal. Pluspunt is ook dat je lekker ontspannen kunt rijden zonder de drang te hebben om flink te gassen, alleen maar weten dat de 200 paardjes direct tot je beschikking staan is al genoeg.
Ik vond de remmen (op hogere snelheid) wat zoekerig, dat kan ook aan de weg of aan de 18" wielen liggen dat weet ik niet.
Het is me niet gelukt het brandstofverbruik op de maxidot te krijgen maar ik ben wel benieuwd naar het verbruik.
In ieder geval ben ik van mening veranderd, ik zou zeker liever een 2.0TFSI hebben dan een Diesel (ook al is het de 170PK RSversie.)
Ik heb niet zozeer naar het uiterlijk gekeken maar meer naar hoe de auto rijdt. Alhoewel de gasgeveerde motorkap en haaievin antenne mij wel positief opvielen. (ik weet niet of dit standaard is).
Ikzelf ben jarenlange dieselrijder die af en toe een benzine auto rijdt, hetgeen is dus puur vanuit mijn beleving en ervaring.
Opvallende punten:
-Motor heeft op lage toeren flink wat trekkracht, dit mis ik meestal met (ongeblazen) benzineauto's.
-Inhalen op de snelweg bij 120km per uur kun je (net als een diesel) rustig in zijn 6 doen (!).
-Turbo is altijd aanwezig, welke toeren je ook maakt, bij gas los en daarna weer intrappen merk je nagenoeg geen dip.
-De auto blijft versnellen tot en met de 6000 toeren, volgens mij kon hij nog wel verder maar dat heb ik niet gedaan.
-Leuk geluid als de motor hard aan het werk is, ik weet wel anders met mijn diesel.
-Motor lijkt de prestaties op zijn sloffen neer te zetten, volgens mij is er nog zat ruimte voor eventuele tuning. Minstens 30PK moet zeker haalbaar zijn (maar nodig vind ik het niet).
-Vlot rotondes nemen is geweldig, met mijn sportonderstel lang niet zo leuk als met deze RS. (alhoewel ik niet weet of het aan het ESP ligt, ik heb alleen ASR op mijn O2)
Minpunten heb ik zeker naar gezocht, maar dit motortje en motormanagement zijn echt fenomenaal. Pluspunt is ook dat je lekker ontspannen kunt rijden zonder de drang te hebben om flink te gassen, alleen maar weten dat de 200 paardjes direct tot je beschikking staan is al genoeg.
Ik vond de remmen (op hogere snelheid) wat zoekerig, dat kan ook aan de weg of aan de 18" wielen liggen dat weet ik niet.
Het is me niet gelukt het brandstofverbruik op de maxidot te krijgen maar ik ben wel benieuwd naar het verbruik.
In ieder geval ben ik van mening veranderd, ik zou zeker liever een 2.0TFSI hebben dan een Diesel (ook al is het de 170PK RSversie.)