Proefrit O2 Combi 1.6 MPI

Hallo mede forummers,

Een tijd lang lees ik de berichten hier en aangezien de de eerste proefrit in de O2 goed beviel, stel ik me maar gelijk even voor.

Heb vorige week proefgereden in de 02 Combi 1.6 MPI. Het wordt een lease-auto dus ik dacht pak de lichtste, elke pk meer kan alleen maar meevallen (indien het lease budget het toestaat... ).
Inmiddels via Skoda Hegeman Nijmegen een offerte gekregen:

- 02 Combi Business Edition 1.6 FSI 115pk met daarbij
- Black Magic pearl metallic lak
- Vega velgen
- ESP hill hold
- radiobediening op 4-spaaks stuur
- Stream radio incl MP3
- Trekhaak 7 polig (gratis)

Ik lees meer berichten hier over klagende dealers over te weinig marge op de Bus. Edition. Hegeman zegt maximaal de trekhaak gratis te kunnen doen voor me. De rest snoept de leasemij al op.

Ik ben benieuwd naar jouw / jullie ervaringen op het volgende:

1- Heb liever de Sirius velg dan de Vega. Dit schijnt niet af fabriek te kunnen en moet dan maar EUR 750,-- extra kosten ??? Iemand tips?

2- Kun je de dealer verzoeken een zelf gekochte TomTom
gratis in te laten bouwen? Tegenprestatie: hij krijgt al het toekomstige onderhoud aan de wagen. En bij 20.000 km onderhoudsinterval gaat ie me regelmatig zien....

3- Stream heeft Bluetooth. Werkt de gsm automatisch over de speakers (mits Bluetooth ingeschakeld) als ik geen telefoonhouder heb en mijn gsm in de bekerhouder ligt (zonder ingebouwde telefoonhouder dus) ??

Ik lees graag jullie reacties,

Miguel
 
ondergouds interval is eens in de 30.000km dus hij ziet je niet zo vaak. En het klopt wat hij zegt een trekhaak is de max.
Je kunt een verzoek indienen voor je tomtom, maar of hij het doet. deel de kosten (optie)
 

Frankie

Actief lid
hallo en welkom op het forum !! Ik vroeg me wel meteen af wat je bedoelde met de opmerking dat Stream Bluetooth zou hebben. Volgens mij (kan me vergissen) heeft Bleutooth niet direct iets met Stream te maken.

Wat betreft de velgen, een collega heeft Vega's en ik vind ze wel mooi toch.. Maar da's een kwestie van smaak..

Anyways... succes met je aanstaande O2 !!!

Frank
 

Timothee

Actief lid
1. Tips? Ja, laat die Vega's er gewoon onder zitten! Ik heb ze ook en ze staan de O2 bijzonder goed. Gewoon eenvoudige velgen zonder aparte hoekjes (waar vuil tussen gaat zitten). Past m.i. goed bij de ook vrij eenvoudig gelijnde auto.

Zijn die Vega velgen standaard op een Business Edition?

2. Denk niet dat ze dat gratis doen als ze je al een trekhaak geven. Weet niet precies wat die trekhaak kost maar vind het netjes dat je die gratis krijgt. Bij mij was inbouw carkit en radio het maximale vanwege de lease.

3. Als de Stream inderdaad BT ondersteund zou dat gewoon moeten werken zoals je beschrijft. Althans, zo werkt het ook bij mijn Parrot en ik denk dat dit niet verschilt in dit geval.


Wat voor bekleding heb je trouwens gekozen? Als je Graham Achat neemt, heb je dezelfde combinatie exterieurkleur/bekleding/velgen als ik heb
smile.gif
Snap niet dat er zo weinig mensen die Graham Achat bekleding nemen...het ziet er echt goed uit!
 
Hoi Timothee,

Vega's zijn idd de standaard op de Business Edition.
Trekhaak vast kost EUR 499,--.
Qua bekleding kun je standaard kiezen uit Eminent Ivory of Onyx.
Aangezien de gezinsuitbreiding onderweg is, ga ik voor de donkere bekleding. Zelf trouwens ook al eens meegemaakt dat het eten van chocola tijdens het rijden niet handig is ...

Gr Miguel
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Hoi Timothee,

Vega's zijn idd de standaard op de Business Edition.

[/ QUOTE ]

Aha, dat wist ik niet. Geen slechte keuze van Skoda
smile.gif


</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Trekhaak vast kost EUR 499,--.

[/ QUOTE ]

In dat geval mag je niet klagen. Bij mij kon er niet meer dan 225 euro vanaf bij de dealer en voor dat geld hebben ze zoals gezegd wat zaken voor me ingebouwd.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Qua bekleding kun je standaard kiezen uit Eminent Ivory of Onyx.
Aangezien de gezinsuitbreiding onderweg is, ga ik voor de donkere bekleding. Zelf trouwens ook al eens meegemaakt dat het eten van chocola tijdens het rijden niet handig is ...

Gr Miguel

[/ QUOTE ]

Oh ja, hij is gebaseerd op de Elegance en daar kun je geen Graham Achat kiezen.
Als je kids verwacht in de auto, zou ik inderdaad niet voor lichte bekleding gaan. Chocola is ook niet handig, maar ik let gewoon goed op
smile.gif
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

[Oh ja, hij is gebaseerd op de Elegance en daar kun je geen Graham Achat kiezen.
Als je kids verwacht in de auto, zou ik inderdaad niet voor lichte bekleding gaan. Chocola is ook niet handig, maar ik let gewoon goed op
smile.gif


[/ QUOTE ]

Heb nu een Fabia Elegance met beige bekleing te leen en die heeft nog geen 4000km gelopen en je ziet nu al bepaalde plekken smoezelig worden. Ben ik blij dat ik een zwarte Equipe Plus heb. Beige staat absoluut chique maar hoe lang blijft het mooi?
 
Hoi Fabia,
Daar hou ik nu ook al rekening mee, dus geen Ivory voor mij.
Enne... zwarte bekleding kleedt toch al lekker af.
 

Roli

Lid
Ik heb juist een ander bericht gekregen van de lease maatschappij AutoHaas.
De Business edition is een "marge" auto wat volgens hun inhoud dat de catalogus prijs de prijs is die de leasemaatschapij moet betalen. Diverse dealers hebben mij weer verteld dat de lease een vette korting hierop krijgt.
Wie hier de waarheid spreekt zou ik je niet durven zeggen.
Bij mij is de leaseprijs per maand iig berekent op de catalogus prijs. En de dealer die hem aan mij gaat leveren heeft en hele mooie prijs voor mijn prive auto gegeven, wat misschien het gene verklaard, en hij toch een leuke marge maakt op de auto zelf.

Wie zal het zeggen.
 
Bovenaan Onderaan