Proefrit in een Mitsubishi ASX

EdZ

Donateur
Vandaag wezen kijken voor een opvolger uit 2014 voor onze huidige RR uit 2010. Dat zou mogelijk een ASX zijn. Ik heb 'm laten staan. En niet alleen omdat ik er teveel bij moest leggen.

Prettig: hoge zitpositie, ruim interieur, "massief" uiterlijk. Goede stoelen voor en achter. Technische kwaliteit naar het schijnt onovertroffen.

Maar nee: Ik had nu niet het gevoel in een 4 jaar jongere auto te stappen.

- Lak-kwaliteit ondermaats: krasjes en putjes waardoor de witte onderlaag zichtbaar was, dat heb ik met mijn RR niet en die heeft echt intussen wel wat krasjes.

- 1.6 motor: de TSI1.2 is zoveel sterker, of in ieder geval prettiger. Logisch misschien, 1.6 zonder turbo, maar ik vond het geen fijne motor.

- Schakelen: lange schakelweg en vrij stroef.

- Rijgedrag: zoekend, niet heel koersvast. Weinig gevoel met de weg, motortrillingen in stuur voelbaar.

- Nogal hoorbaar motorgeluid.

- ik mis de losse stoelen achter van de RR. En de gordel-aansluitingen in de ASX zaten diep verstopt.

De extraatjes konden mij niet bekoren:
- achteruitrij-camera. Geef mij maar PDC. Kun je om je heen kijken en horen of je ergens in de buurt komt. Om je heen kijken EN naar het display display kijken werkt niet echt.
- panoramadak: dure optie en het voegt wat mij betreft geen ene ruk toe. Wel zat er LED-verlichting in. Al weet ik niet waarom.

Kortom: is 'm niet geworden. Dan misschien toch een Yeti en een dakkoffer...
 

EdZ

Donateur
Jamaar, zo'n Yeti is niet heel goedkoop...al ging de ASX ook niet voor een dumpprijs...
 

Jewepe

Forumguru
Ik denk dat een Yeti en een ASX van 2014 elkaar niet veel ontlopen qua prijs. Misschien is een Yeti qua uitvoering en accessoires wat "kariger"
 

EdK

Forumguru
Jamaar, zo'n Yeti is niet heel goedkoop....
Tsja wat zoek je ?
Nieuw of second hand ?
2e hands zijn de eerste versie met de ronde mist/dagrij verlichting met weinig Km op teller nog wel voor leuke prijzen te vinden.
Het op gepimpte model zonder de ronde lampen, tsja die zijn mij ook al nieuw te duur hoor..
En wat ze in prijzen doen 2e hands heb ik me niet meer in verdiept daar ik toch in nabije toekomst naar kleiner ga...
 

EdZ

Donateur
Het zal een 2e hands worden, liefst nieuwere model. De prijzen ontlopen elkaar inderdaad niet veel, lijkt het. Yeti met gewenste opties is net iets duurder. Maar de yeti wil ik liefst met de rechthoekige koplampen. Dat is volgens mij vanaf 2014 - en dus ook geen koopje.

Ik heb geen haast, dat scheelt. En ik verwacht dat een Yeti me beter zal bevallen qua rijgedrag. Voorlopig blijft de RR tot na de zomer denk ik.
 

EdK

Forumguru
Ik heb geen haast, dat scheelt.
Gewoon elke week ff kijken wat er 2e hands bij de dealers is binnen gekomen en dan op juiste moment toeslaan als er wat naar het zin is kwa prijs en Km stand en leeftijd.
 

Rallye

Forumguru
2014 lijkt het laatste jaar van de Roomster in Nederland geweest te zijn. Er staan er een paar uit dat jaar op Autotrack, meestal met weinig kilometers....
 

AGTon

Forumguru
Ik zit met een zelfde soort probleem. De Roomster is 6 jaar geworden, en ik moet toch al een beetje rondkijken wat er straks voor in de plaats zal komen.

Wat valt er te vergelijken met de RR qua ruimte voor ongeveer dezelfde prijs? Ik ben het nog niet tegen gekomen. Het liefst blijf ik bij Skoda, maar een Yeti/Octavia is een stuk duurder in aanschaf en een Fabia combi weer te klein van binnen (ben zelf 2.04m en in de RR kan ik achter mijzelf zitten, zit ik in een Fabia dan is het voor een ieder een straf om achter mij plaats te nemen).
 

Rallye

Forumguru
Wat dacht je van een Rapid of SEAT Toledo? Veel ruimte, lange wielbasis, scherpe prijs.....
 

AGTon

Forumguru
Seat daar hebben wij het niet zo op, de Rapid is wellicht een leuke optie. Ik zal daar eens naar kijken.
 

ertromp

Forumguru
Seat daar hebben wij het niet zo op, de Rapid is wellicht een leuke optie. Ik zal daar eens naar kijken.
Groot gelijk niet aan beginnen zo'n Seat Toledo. Totaal wat anders als de Skoda Rapid :deuk:
.......
.....
.......
..........
..........
...........
..........
Geen idee of je autonieuws volgt maar als er 2 producten uit de VAG groep nagenoeg identiek zijn dan zijn het wel de Toledo en de Rapid op kont en neus na:D

bd_ra_043.jpg

toledo037.jpg
 

EdZ

Donateur
Ik overweeg een c-max. Heb wel advies gekregen voor een 1.6 ecoboost te gaan omdat de 1.0 nogal eens koelproblemen zou hebben. De 1.6 is wel aanmerkelijk duurder en vrij zeldzaam. C-max is vergelijkbaar groot, met drie stoelen achter en genoeg kofferruimte, ook met reservewiel. Mercedes b viel af, Honda civic ook.
 

AGTon

Forumguru
Groot gelijk niet aan beginnen zo'n Seat Toledo. Totaal wat anders als de Skoda Rapid :deuk:
.......
.....
.......
..........
..........
...........
..........
Geen idee of je autonieuws volgt maar als er 2 producten uit de VAG groep nagenoeg identiek zijn dan zijn het wel de Toledo en de Rapid op kont en neus na:D

Bekijk bijlage 61076

Bekijk bijlage 61077

I know, i know.

Maar Seat doet het gewoon niet voor mij. Interieur, style etc.
Ik weet slaat nergens op.
 

AGTon

Forumguru
Als het echt niet anders kan, dan zal het een Toledo worden en zal ik de logo's verwisselen voor Skoda

Ford nee dank je.

Touran is weer behoorlijk groter dan een RR en dan kan ik net zo goed voor een Octavia gaan of superb
 
Bovenaan Onderaan