proefrit fabia gl

ripper

Nieuw lid
Hallo skoda fans,
vandaag proefrit gemaakt met de fabia gl.Ook wij hadden de wagen al zonder proefrit te hebben gemaakt besteld.Beetje eng maar wel lekker.De proefrit ging prima en75 pk is voor ons voldoende het is wel geen rs maar boetes zijn met deze ook echt wel mogenlijk.Beide blij, ik straks nieuwe auto en m,n vrouw toch nog de mogenlijkheid om na binnenkomst van een bekeuring m,n rijgedrag ter discussie te stellen.Nu het lange wachten nog mijn vrouw peste mij en zei het is net als bij een kind wel gemaakt maar maanden wachten op het leveren.Dus zijn wij in blijde verwachting van een fabia gl cap. beige, roofrails, maxidot, klein lederpak,armsteun en multi funct. stuur.Wij weten alleen nog geen naam voor hem of haar.Wij rijden nu nog met veel plezier onze peugeot 406 18 16v.
 

ripper

Nieuw lid
Hallo corsaar,
het was bijwijze van onze zoon is al 15 en er is geen 2e onderweg echt niet.Onze zoon is overigens te huur tijdens de weekeinden en vakanties( ivm puberen en slecht werkende )oren.
mvg ripper
 

corsaar

Senior Member
Hoi ripper
Dan doe ik het even over, gefeliciteerd met je aankoop.
Een zoon van 15 dat een weekend lang dat red ik niet meer.
Verder kan ik niet teveel over zeggen want hij leest mee op dit forum,
en is groter en sterker.
 

robbiebee

Actief lid
In Juni een proefrit gemaakt met de Fabia GL, hij doet qua prestaties niet onder voor mijn 1.4 benzine Combi Spirit + uit 2007, moest wel erg wennen aan de schakelmomenten, vorige week de greenline besteld heeft even geduurd maar mijn huidige dealer (Kreijne Midland) was allergisch geworden voor Fabia Combi's die er goed uitzien met weinig kilometers en bood een belachelijk lage inruil waar geen onderhandelingsruimte meer in zat. Vorige week de stoute schoenen aan getrokken en een andere dealer bezocht ( Ab Mulder apeldoorn) en direct goede prijs en gelijk korte klap gemaakt en nu in blijde verwachting van een Greenline.
 

corsaar

Senior Member
Dat vind ik wel een extreem groot verschil soms snap ik
ook niets meer van die handel de ruimte moet er toch zijn
of gecreëerd worden. Soms verdeeld over inruil en korting.
 

robbiebee

Actief lid
Het rare is bij de aankoop van mijn huidige Fabia kreeg ik juist een goede prijs terwijl dit geen fabia was maar een Toyota. Maarja ik heb mijn greenline in bestelling en ben er blij mee :super: nu nog heeeel lang wachten
 

van_der_P

Senior Member
Dat was bij ons ook het geval een verschil van meer dan 2000 euro.
Bij dealer 1 werd vertelt dat men nog wat RR's staan had en er al moeite genoeg voor doen moest om ze aan de man te brengen. Resultaat een slechte inruilprijs.
Choppen werkt zo'n dealer of 3 lang gaan en je weet wat je auto waard is.
 
Bij mij was ook een verschil van 2100 euro voor mijn inruilauto tussen twee dealers.. En dat is wel de moeite....
 

peperskoda

Forumguru
De verschillen kunnen inderdaad hoog oplopen. Voordat ik mijn GL heb besteld ben ik ook nog gaan kijken voor een Dacia Duster(.......) Op zich vind ik dat geen verkeerde auto, maar de dealer bood zo ontzaglijk weinig geld voor mijn Roomster. Het verschil tussen mijn eigen dealer en Dacia beliep een ruime 5000 euro.

BOT: Ik heb een proefrit kunnen maken van ruim 500 km en ben nog steeds zeer onder de indruk van wat het naar verhouding kleine motortje presteert. Ooit ben ik de gelukkige bezitter geweest van één van de eerste Rover 420 D modellen in NL en die haalde uit 2 liter cilinderinhoud een vermogen dat slechts 7 pk hoger was, maar een koppel dat bij een iets hoger toerental 10 Nm lager lag. Heerlijk schakellui rijden met de GL. Wat mij opviel was dat ik zonder extra gasgeven de auto van z'n plek kon laten komen, dat is bij veel andere moderne diesels al bijna niet meer mogelijk. Ook vind ik de GL lekker stil van binnen, als 'ie koud is hoor je de diesel iets nagelen, maar dat vind ik wel een prettig geluid. Het verbruik dat ik realiseerde tijdens deze proefrit vind ik zeer gunstig ongeveer 1:26,3. Als ik dat bij mijn eigen auto ook realiseer ben ik zeer tevreden.
 

Hetzer

Forumguru
Heb ook ooit wel eens voor de grap gekekne voor een Dacia, 1 keer met mijn fabia -1combi en 1 keer met mijn Roomster, kreeg beide keren eeeeeeeeeeen beledigend absurd bredag terug voor mijn auto.
Bij de laatste keer voorgoed genezen.......
 
Wij hebben voorafgaand aan de keuze voor de Greenline ook in de Dacia Duster proefgereden.

De proefrit heeft 15 minuten geduurd, we hebben de sleutels in de handen van de verbouwereerde verkoper geduwt. Hij probeerde het wel nog: vond u het wat?

antwoord (mijn vrouw en ik in koor): HE-LE-MAAL niks.

Echt ik ben op zich best snel tevreden over een auto, maar wat een verschrikkelijke auto is dat zeg. Niet vooruit te branden, veel motorgeluid, oncomfortabele stoelen, crappy afdekzeiltje boven de kofferbakruimte... etc. etc.

:680:
 

NielsW

Lid
kwaliteit ook :tongue:

Ik vind Renault al 10 keer niks. Verbaasde mij dan ook enorm toen ze met een B-label kwamen. Dacht eerst dat ze alle toenmalige modellen daarin zouden zetten :D.
 

corsaar

Senior Member
Ik ben met mijn broer op pad geweest voor een Dacia Logan.
Die auto is zo enorm Basic, dat ik hem probeer over te halen om
een skoda Yeti of anders een fabia Combi aan te schaffen.
 

FredV

Banned
@corsaar, gezien t feit dat je dit in t topic proefrit GL plaatst, bespeur ik toch een onmskenbare voorkeur voor de GL bij jou...:)
 
Bovenaan Onderaan