Productie versie van de Leon 2005

Karstieman

Forumguru
Ik denk dat veel Skoda kopers ook wel een Seat hebben overwogen. De meeste denk ik de Ibiza of de Leon.
Nu is de nieuwe Leon 2005 uit !
Bij mijn dealer staan ze zelfs in dezelfde showroom /forum/images/graemlins/smile.gif
Nieuwe Leon 2005 Productie model
 

Bijlagen

  • 1921-1111252.jpg
    1921-1111252.jpg
    26,9 KB · Weergaven: 63

Exciter

Administrator
Ik vind, dat de seats in de laatste modellen behoorlijk verpest zijn. Vorige ibiza, toledo, leon waren mooie strake sportieve autos. Dat kan ik nu niet meer zeggen. Vooral de ibiza lijkt net een boodschappen tas....
 

Dutch4x4

Senior Member
Grotendeels mee eens. De nieuwe Ibiza is mij veel te lievig, met die rondingen en dat verwijfde neusje. Vind deze Leon best leuk en zou het niet erg vinden als de Ibiza ook zo'n voorkant kreeg.

Maar ik blijf de bouwkwaliteit van die paellabakkers niet vertrouwen. Ik heb zelf een paar keer in zo'n rammelbak gereden en lees er té veel horrorverhalen over op seat-online.nl. Kan Veejay ook over meepraten (hopelijk niet persoonlijk). Uiterlijk is nog tot daaraantoe, maar ik ben echt blij met mijn na 50k nog rammelvrije Skoda.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik vind, dat de seats in de laatste modellen behoorlijk verpest zijn. Vorige ibiza, toledo, leon waren mooie strake sportieve autos. Dat kan ik nu niet meer zeggen. Vooral de ibiza lijkt net een boodschappen tas....

[/ QUOTE ]

Ik vind het ook erg jammer dat de sportiviteit uit het design is gehaald. Deze Leon is veel te hoog ! En lijkt TE veel op de Althea. Dat wordt straks zoeken in de showroom /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Mooie bak, zo te zien lager dan de Altea en de nieuwe lijn van Seat vind ik ook wel mooi. Alleen de kwaliteit is ver te zoeken.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mooie bak, zo te zien lager dan de Altea en de nieuwe lijn van Seat vind ik ook wel mooi. Alleen de kwaliteit is ver te zoeken.

[/ QUOTE ]

Wat is er dan met de kwaliteit aan de hand ?
 
@Karstieman, mijn ervaring met SEAT is niet echt geweldig. Ook collega's van me hadden "vreemde" problemen. In de Leon bijvoorbeeld hadden beide heren last van lekkende dorpels. Dus natte voeten tijdens het rijden.

Misschien is de zin "de kwaliteit is ver te zoeken" iets wat overdreven ook al ben ik niet echt te spreken over Seat. Misschien is het wel alles bij elkaar wat me niet echt aanspreekt van het merk ook al zijn ze goed bezig de laatste tijd.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Misschien is de zin "de kwaliteit is ver te zoeken" iets wat overdreven ook al ben ik niet echt te spreken over Seat. Misschien is het wel alles bij elkaar wat me niet echt aanspreekt van het merk ook al zijn ze goed bezig de laatste tijd.

[/ QUOTE ]


Duidelijk. Ik vond het een beetje vreemd, want ik heb namelijk nergens last van en alleen maar lof over mijn SEAT. WEL had ik ook lekkende dorpels in mijn Leon. Werd gratis gemaakt !
 

nomad

Senior Member
Moet eerlijk zeggen dat mijn huidige Leon met 165.000 op de teller geen enkel mankement heeft vertoond. Alleen de lekkende dorpels heb ik sinds de laatste regenbuien. Meer niet. Auto heeft altijd "op zijn donder" gehad, maar geeft geen krimp. Verbruikt nagenoeg geen olie en verbruik is normaal. Echter een proefrit met de Altea en de Toledo is me dermate slecht bevallen dat ik overgestapt ben naar Skoda. Zeg nou zelf: Altea 2.0 TDi Sportup is gewoon loeiduur en je hebt net zoveel ruimte als in een Leon. En wat een Italiaanse ontwerper met een Spaanse auto kan doen is inmiddels bekend.
 

Dutch4x4

Senior Member
Klopt, wordt de nieuwe WTCC-auto.

Zou genant worden als ze ook volgend jaar nog met de oude Toledo zouden blijven rondkarren...
 

Laus

Actief lid
die race versie is nog net om aan te zien.

die andere is echt pure horizonvervuiling. Evenals de Altea trouwens. Wat moeten ze toch met die bolhoeden.
 
@Laus, als we het over de nieuwe Toledo hebben sluit ik me bij je aan, Altea en Leon zien er lekker "fris" uit vind ik.
 

rickske

Actief lid
Ik vind het zeer gewaagd wat seat doet,maar het is mijn stijl zeker niet en meningen mogen dus gerust verschillen want anders koopt iedereen wel dezelfde producten en is er geen vergelijk zoals het vroeger was achter het ijzeren gordijn. /forum/images/graemlins/ooo.gif /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Dat is zeker een feit, er is nu enorm veel keus in designs tussen alle verschillende automerken, er zit nu voor iedereen wel wat leuks tussen.
 

FWE

Nieuw lid
@ Karstieman.

Kan jij (of iemand anders) waar een gecombineerde Seat/Skoda dealer is?
 
Bovenaan Onderaan