Himalayabeest
Nieuw lid
Laat ik voorop stellen dat het panorama schuifdak de investering meer dan waard is; het lichte interieur, het ruimtelijke 'bijna-cabrio' gevoel, de luxe uitstraling, etc. Het geeft een extra dimensie aan het rijden in de Yeti.
Helaas doen zich, in mijn geval, een aantal problemen voor die wat roet in het eten gooien:
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Helaas doen zich, in mijn geval, een aantal problemen voor die wat roet in het eten gooien:
- Kraakgeluiden door torsie van de wagen bij het schuin nemen van opritten, stoepen en verkeersdrempels. Onder garantie is het dakframe wel al vervangen maar het kraken is alleen wat minder geworden en mijn dealer lijkt het te hebben opgegeven.
- Rammelen van het dak op een slecht wegdek. Dit alleen als het dak openstaat (ook in de kiepstand) Smeren van het mechanisme vermindert slechts het rammelen voor korte duur (paar weken)
- Moeilijk openen en sluiten van het dak bij warm weer. Dit uit zich dan met name in frictiegeluiden (kraak en schuurgeluid vlak voordat het dak zich sluit en opent).
Bedankt alvast voor jullie reacties!