Problemen (opgelost)

JeroenHamann

Forumguru
Beste forumleden,

Ik heb een aantal problemen met mijn Superb gehad maar doordat mijn garagehouder mij gisteren ergens op wees zijn er aantal problemen opgelost!
Bij de achterklep (links in rubber) lopen aantal kabels hiervan waren er 4 door en een bijna door, door deze met veel moeite goed gesoldeerd te hebben voorzien van tape en kunnen werken diverse functies weer zoals t hoort! Bijv. Mijn achterruitenwisser en sproeier!
Doordat deze positie veel knipt kunnen de kabels dat blijkbaar niet goed verdragen en gaan ze keer stuk

hopelijk hebben jullie hier iets aan
 

Highway

Forumguru
Bekend probleem - achterklep en deuren (van vele VAG modellen). De kabels zijn behoorlijk minimaal qua lengte ontworpen. Hierdoor komen de kabels onder stres te staan. Na een aantal jaren gaat vaak de isolatie stuk (dikkere draden) of breken de koperen aders af (dunnere draden).

Oplossing is vernieuwen (nieuwe zouden langere kabels hebben) of solderen. Niet solderen daar waar ze buigen, maar een stuk verderop in de kabelboom (dus mogelijk moet je 2 keer solderen of connector pinnetjes vervangen).

Soldeer je de draden gewoon aan elkaar, wordt die daar hard door de soldeertin. Draden moeten nog steeds buigen, waardoor deze nog scherper gaan buigen waar de soldeertin ophoudt - en dus nog sneller stuk gaan.

Bij mij heb ik de bestuurder deur reeds voorzien van een deel nieuwe kabelboom vanwege dit probleem.
 
Bovenaan Onderaan