Problemen navigatie en climatronic

dj.verhulst

Forumguru
ik heb vanaf het moment dat ik mijn O3 heb geen stem ondersteuning navigatie, wat ik ook doe er word geen woord gesproken, handleiding na geplozen, dit forum gelezen.
alles staat goed, dat hebben ze vanmorgen bevestigd.

tevens heb ik last dat de auto in en uitzoom functie niet goed werkt, en soms denkt ie dat ie in Wolfsburg is en moet ik het systeem uit en weer aan zetten, dan werkt ie wel.

de aanjager motor werken de ledjes op de draai knop niet goed, en de koppeling met de airco en aanjager werkt niet goed, als je draait gaat de aanjager wel harder of zachter maar de ledjes doen niet altijd mee, en als de airco aanstaat moet de aanjager altijd draaien dat hoeft bij mijn auto niet.

de monteur van Holsh heeft het één en andere uit gelezen, d'r stonden aardig wat meldingen in het systeem, hij heeft foto's gemaakt en ergens aangemeld.

ben benieuwd wat ze gaan doen, ze hebben de versie nr van de software opgeschreven.

uitlezen_zpsfkhy4sjl.jpg

hij heeft me wel 3 x gevraagd of ik niet zelf in het systeem gezeten had.
heb de auto net 3 maanden heb nog fabrieks garantie en aankoop garantie en zolang ik dat heb controleer ik alleen olie en bandenspanning.

ze kunnen zien als iemand met VAGcom of een ander pakket dingen veranderd heeft.
dat was vroeger niet zo, alleen als ze waardes gaan vergelijken en dan nog,, zit er nu wel een soort detectie systeem op ?

AndreM

Forumguru
Ff een vraagje @dj.verhulst

Welke navi heb jij?
Ik weet namelijk dat bij de Amundsen software versie 45 geen vde bestandje bij zit.
In dit bestandje wordt de voice commander geregeld.

Mocht je helemaal geen instruktie met stem krijgen.
Dan kan je proberen op de meest rechtse knop op de navi te drukken en met de linker knop het geluid harder zetten. Je moet dan een balk voor de volume in beeld krijgen.
Een andere optie is de meest rechtse knop langer dan 10.sec. Ingedrukt houden waarmee je de navi reset.

Mocht dit nou niet helpen, dan heb ik het idee dat er meer aan de hand is.

Succes! :thumbsup:

dj.verhulst

Forumguru
ik heb het standaard model wat op de Ambition Business zit.
nu heb ik de kaart geupdate toen ik hem kocht, maar daar voor deed ie het ook al niet.

kan wel ff kijken maar de monteur heeft naar het volume gekeken en wat dingen gedaan.

maar gezien dat andere gedrag hou ik het op een software probleem.

B

bijbeuner

"Ik weet namelijk dat bij de Amundsen software versie 45 geen vde bestandje bij zit.
In dit bestandje wordt de voice commander geregeld."
Bij mij net het zelfde probleem,is blijkbaar niet op te lossen.
Op een Duits forum gelezen dat ze daar ook dat probleem hebben,maar daar zou onder garantie het hele toestel vervangen worden.
Dit deze week bij mijn dealer gaan vertellen en kreeg als antwoord dat ze het toestel alleen onder garantie vervangen als het defect is.:pieker:

tk23

Actief lid
Bij mij net hetzelfde proleem met navigatie. Best vervelend. Ik breng hem volgende week binnen. Hopelijk vinden ze een oplossing.

Als ik zelf een oplossing zou mogen suggereren, dan is het wel de plaatsing van de nieuwe amundsen my2016.

Wij hebben zelfde probleem met amundsen waarbij hij
Wolfsburg aangeeft
Dit kun je tijdelijk weghalen met in het rechterkolom op een icoontje te drukken
Kan momenteel niet zien hoe het icoontje eruitziet
Want bij een normale weergave staat dat icoontje er dan ook niet tussen
Probleem keert wel na een tijdje weer terug de reden waarom weet ik niet?

dj.verhulst

Forumguru
als ie wolfburg aangeeft zet ik hem uit met de knop en dan weer aan en dan doet ie het weer.
wel vind ik ze hadden er een sneller CPU in moeten stoppen, het berekenen zeker de langere routes duurt best lang mijn Samsung Note3 met tomtom , rekent de zelfde route wel 8 x sneller....

maar als ze met een software herinstallatie of upgrade het niet kunnen oplossen ze wel componenten gaan wisselen.
maar denk dat ik geen andere model ga krijgen laat staan het grotere scherm model :tegek: had ik best gewild.

denk als ik voor de volgende Skoda ga ik toch voor een elegance ga ( indien beschikbaar )
Laag%20verbruik_zpsbuj8umvn.jpg

@bijbeuner
ik ben van mening als de voice begeleiding het niet doet het toestel defect is of het een software matige of hardware matige oorsprong heeft boeit niet. als ze dat ontbrekende bestand niet kunnen terug plaatsen ( copyeren van een werkende auto bv ) dan moet Pon het maar oplossen dan maar een nieuwe unit.

ik merk nu dat ik ook niet de enigste ben.

dj.verhulst

Forumguru
die map VDE heb ik niet, dus dat zou veel verklaren, en er is blijkbaar al een 2015/2016 kaart toen ik mijn VIN mr in gaf, nu trek ik die maar eens naar binnen, had in maart hem al geupdate .

zou iemand izjn vde map eens kunnen online zetten dan kan ik kijken of het dan dan werkt.

de nieuwe kaart heeft wel een VDE mapje,, waar zitten je dingen opgeslagen als instellingen en je reisdoelen geheugen en huis adres ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een keer via voice-command het commando "navigatiemeldingen uit" gegeven. Hiermee zijn alle gesproken meldingen van de navigatie uit.
Om het weer in te schakelen (dag later) zou je denken dat het voldoende is om via voice-command het commando "navigatiemeldingen aan" te geven. Ze reageert weliswaar netjes door te zeggen dat de commando's weer zijn ingeschakeld maar vervolgens komen er nog steeds geen gesproken navigatiemeldingen.

Om weer gesproken navigatiemeldingen te krijgen moest is opnieuw het commando "navigatiemeldingen uit" geven (terwijl het dus al uit staat) en vervolgens het commando "navigatiemeldingen aan". Dat werkte wel.

Verklaren kan ik het niet. Of het je verder helpt weet ik ook niet, maar wellicht kun je er iets mee.

dj.verhulst

Forumguru
nou met het mapje VDE hoor ik nog steeds niks, kan er niks aan verklaren.
had al en nu weer extra met voice command het systeem laten aanzetten.

maar eerst weer uit en dan weer aan heb ik niet geprobeerd, zal ik nog eens doen.

dj.verhulst

Forumguru
ik gooide vandaag m'n 2e tank euro 98 erin en hoppa ! 1 op 20,29 , en dat is met airco gebruik met die hete dagen.
en van alles wat, woon & werk, een enkele stadsrit en een paar rustige snelweg ritten.

van het weekend ga ik naar Duitsland op pad met een brassband , dus vol met mensen en hun instrumenten en spullen.

dj.verhulst

Forumguru
ik heb een 1.2 TSI uit 2013 een O3

ik ga even kijken hoe ik dat moet aanpassen

nu heb ik 3400 km gereden en gemiddeld 1 op 18,15 dat was met euro 95

spikehome

Forumguru
Ik rijd met de Golf 1.2 dat ook ongeveer.
Van het weekend naar Brugge geweest 520km gemiddeld 5,3/100km (1:18,8) gereden snelheid volgens de borden aangehouden.
En ik tank E10 in Duitsland altijd.

tk23

Actief lid
Gisteren naar de dealer geweest, ze moesten toch na 10 000 km wat nieuwe olie geven, en daar het probleem met de navigatie aangekaart. Het probleem is dus vaak zwart scherm op MFD, vastlopen van het systeem, mij in Wolfsburg bevinden. Dit gebeurt ongeveer 2x per week.

Ze hebben een update van de firmware geprobeerd, maar mijn versie was al te hoog om dit te laten slagen. (maart 2015 geleverd)

Ze bekijken het verder en contacteren me deze/volgende week.

dj.verhulst

Forumguru
mijn navi werkt wel goed, alleen ontzetten traag met op starten en eer je wat kan invoeren ( duurt te lang )
maar nog steeds geen stemmen, vind het hinderlijk dat je niet ziet welke afslag je moet nemen ( een afslag nr ) ik moet puur op de afbeelding kijken en te lang de ogen van de weg af. met een gewone snelweg afslag niet zo'n ding maar als je in het duitse Ruhrgebied rijd wel.......

heb nog steeds niks gehoord ik ga aan het einde van de week eens bellen als ze nog niks gereageerd hebben.

afgelopen weekend naar Duitsland geweest ( voor het eerst met deze O3 ) ding doet het geweldig , tot 180 trekt ie er best aardig aan, voor het betere bahn abbrennen zou een 50 a 60 pk extra wel leuker zijn ( had ik in mijn O1 stage II chiptuned ) maar voor een gelegenheid snelle rit is het wel genoeg.
met constant 140 km rijden 1 op 15 a 16 vind ik niet slecht , maar moet nog tanken om over de hele rit het verbruik te weten, vind dat de wagen erg stabiel op de weg ligt tot hele hoge snelheden niet echt het idee dat het vreselijk hard gaat.

• Leuk
Waarderingen: tk23

tk23

Actief lid
On-topic: ik laat weten hoe het afloopt met de navi. Traag is de amundsen absoluut wel. De gesproken aanwijzingen staan bij mij sowieso af, ik kijk wel op het display.

Off-topic: Kan ik alleen maar beamen @dj.verhulst
Een aantal weken terug was ik ook in Duitsland en jouw beschrijving klopt helemaal.

Wat het verbruik betreft, daar raak ik helemaal niet aan 1 op 18,15 gemiddeld (5,5l/100km). Ik zit tegen 6,8 liter (of 14,7 km/l). Lager dan 6,2 lukt me helemaal niet op een volle tank.

Op een tank is ongeveer 20% stadsverkeer met veel file, de rest snelweg aan 127km/u of file. :)

Vorige week trouwens naar Frankrijk geweest met twee fietsen op het dak, steeds 130 km/u gereden, 8,1 liter gemiddeld op 2200 km.

Ik denk dat het te maken heeft met het steeds rijden met adaptive cruise control. Hij staat wel op economisch, maar economischer is denk ik toch nog steeds om zelf vooruit te kijken. Dat doe ik wel, maar die ACC doet het ook goed. :)

spikehome

Forumguru
Mijn ervaring is nu momenteel dat acc niet zuiniger is en dsg ook niet.
Beide opties zal ik niet meer nemen.
Ondanks dsg ook wel zijn voordelen heeft.
Maar zuiniger not! (op papier wel volgens vw)

tk23

Actief lid
Ik zit met een handgeschakelde versie. ACC zou ik meteen opnieuw nemen, veilig en comfortabel. Werkt natuurlijk wel beter met een DSG, maar zelfs met een handgeschelde versie op de snelweg ook een gemak. Dat hij zuiniger zou zijn kan volgens mij bijna niet, hij laat de auto niet 'uitlopen', maar remt deze volgens mij echt af met de remmen.

Ik vrees wel voor de levensduur van de remmen.

Gelukkig is het een auto van het bedrijf - en zit er een tankkaart bij.

Bovenaan Onderaan