problemen met fabia 1 1.4 16v van 2006

memoscan

Senior Member
goedenavond voor het eerst in lange tijd weer op forum, helaas door ernstige ziekte al enige jaren niet meer actief op dit prachtige forum dankbaar dat het nu wat beter gaat en heb jullie hulp nodig met het volgende probleem, voor mijn kleindochter haar skoda fabia kunnen wij op dit moment deze niet oplossen graag jullie advies het storingslampje van de cruisecontrole blijft branden ook als wij de storing hebben verwijderd met apparatuur met de laptop en vdcs [VAGCOM]
ook na vervangen van de stuurschakelaar en de remlichtschakelaar en de comfort module deze storing nummer 0571 zodra wij na het verwijderen van de storing gaan rijden en de auto op cruisecontrole zetten brand het lampje weer en is er vermogensverlies, inmiddels al de 4 penbobines vv en de aansluitstekker van de penbobines [ deze was direct al weggesmolten ook nieuwe bougies erin gezet enz . helaas weten wij het ook niet meer help aub, groeten Willem [ inmidddels in het bezit van de 6e skoda nu eindelijk de rapid automaat dsg 7 ]graag hoor ik jullie reacties groeten Memoscan
 

EdK

Forumguru
ZOek ik met google dan vind je dit van Ross Tech wat wel weer dicht in buurt komt van je probleem omschrijving.

Kijk je naar de verdere hits op de google search op 0571 dan komt het remlichtschakelaartje erggg veel naar voren.
Maar goed die heb je vervangen zeg je !
Wel goed aangesloten ?
En zo ja dan zou je haast gaan denken aan een draadbreuk of een rotte massa in één van de stekkers oid

of koppelings schakelaar ? https://problemcar.nl/topic/volkswagen/epc-lampje-brandt-cuisecontrol-doet-het-niet-98319
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik lees verschillende dingen: lampje van de cruisecontrol gaat branden? Is er een apart foutlampje voor de CC, of heb je het over het EPC lampje?
De foutmeldingbeschrijvingen die @EdK postte lijken namelijk eerder naar het EPC lampje te wijzen. En de mogelijke oplossingen daarin zijn goed beschreven en naar mijn mening logisch. Dus het kan nog de koppelingsschakelaar zijn, of een van de zekeringen (vervangen om t zeker te weten, nameten is niet altijd 100% de oplossing!), óf als laatste optie een draadbreuk. Die laatste is niet leuk, want dat kan op allerlei plaatsen zitten en een rotklus om uit te zoeken waar.

Als het om het EPC-lampje gaat, is t logisch dat je vermogensverlies hebt, dan is de auto namelijk in noodloop geschoten. Dat is een veiligheidsmechanisme om bij onlogische sensordata de motor toch binnen veilige marges te laten lopen.

En dan is er nog het punt van de gesmolten stekkers van de penbobines...dat vind ik wel zorgwekkend, dat hoort niet zomaar te gebeuren. Ik weet niet of dat gerelateerd is aan bovenstaand, zou als eerste denken van niet. Maar wel de moeite waard om nader uit te zoeken.
 
Bovenaan Onderaan