Problemen met electronica

Uumke89

Nieuw lid
Beste Skodarijders,

sinds een paar weken heb ik problemen met mijn electronica van mijn Octavia (1.6 ambiente).
Nadat ik iemand had geholpen met starten (alles via het boekje gedaan), begonnen mijn ramen vanzelf dicht te gaan. Een week later begon ook de deurvergrendeling raar te doen (sluit niet altijd alle deuren, het lampje in de deur aan de bestuurderskant blijft branden, terwijl deze tijdens het rijden uit zou moeten zijn en als de auto afgesloten is zou deze moeten knipperen). Ik had al eens rondgekeken op internet, een paar dingen gedaan zoals opnieuw "inleren" van de ramen, geen effect helaas.
Nadat de auto een keer een dag niet had gereden, was de accu helemaal plat, zelfs het klokje op het dashboard was uit. Garage gebeld, (Bollen in Maastricht, zeer tevreden over hun service), deze hebben de auto opgehaald en een nieuwe accu erin gedaan (de monteur zei bij de kleine beurt, een maandje geleden, dat de accu niet meer helemaal top was). De monteur zei ook dat de electronica raar kan doen als de boordspanning te laag is? (Weet ik zelf niet). Goed, nieuwe accu, de electronica deed 2 dagen normaal, totdat mijn buurman me erop wees dat alle ramen omlaag waren...deze gaan nu omlaag als ik de auto open doen (met de sleutel zelf, afstandsbediening reageert niet goed, alleen de bestuurdersdeur gaat open). Bij de beurt van de auto is ook een nieuwe bodemkabel geplaatst aan de bestuurderskant, omdat deze gebroken was, zou dit er ook iets meer te maken kunnen hebben? Enfin, ik ga morgen weer langs bij de garage. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Bedankt!
 

Uumke89

Nieuw lid
Nog even een update; de garage is er vrij lang mee bezig geweest om het euvel te ontdekken, maar vertelden mij dat het aan het raammechanisme aan de kant van de bestuurder lag (vocht, roest ed.) ze hebben nu een motortje voor het raammechanise besteld en dit gaan ze morgen monteren. Hoop dan dat de problemen eindelijk voorbij zijn ;) Bedankt voor de hulp!
 

Uumke89

Nieuw lid
@Zwapp , de raammotor bestuurderskant maakte kortsluiting en een kabel in de kabelboom was verroest. Ze hebben niet alle uren geteld, maar was alsnog 600 euro kwijt. Nu doet de electronica het wel weer prima. Ik sprak laatst een collega met een O1 , had precies hetzelfde probleem al 2 keer gehad (2 keer raammotor stuk). Hopelijk valt het allemaal mee!
 

Zwapp

Forumguru
Thx @Uumke89 ! Voor de snelle reactie, ik ga nog even afwachten, misschien dat ie het ook gewoon een beetje warm vind...
Weet ik in ieder geval waar ik kan gaan beginnen met zoeken!
 

Zwapp

Forumguru
Ik denk dat het aan het warme weer heeft gelegen, heb nu nergens meer last van...
De auto uitgelezen en er stond een storing in voor de portiervergrendeling deze zou thermisch aangesproken zijn, reset gegeven en geen last meer gehad!
Bij mij gingen de ramen, na het openen met de afstandbediening, uit zich zelf weer dicht, hier geen storing van gezien dus ik denk dat de auto dacht dat het regende en de rainclosing activeerde...
 

Uumke89

Nieuw lid
Ik denk dat het aan het warme weer heeft gelegen, heb nu nergens meer last van...
De auto uitgelezen en er stond een storing in voor de portiervergrendeling deze zou thermisch aangesproken zijn, reset gegeven en geen last meer gehad!
Bij mij gingen de ramen, na het openen met de afstandbediening, uit zich zelf weer dicht, hier geen storing van gezien dus ik denk dat de auto dacht dat het regende en de rainclosing activeerde...
Gelukkig maar ! Het was dan ook erg warm!
 

marx-7

Senior Member
wat ik met de mijne meegemaakt heb is dat het interne van het portierslot niet helemaal okselfris meer was wat ook de verkeerde signalen gaf aan de module waardoor ook bij mij op een gegeven moment de buurman aan de deur stond met de vraag of ik wist dat alle ramen openstonden....

Nieuw slot gemonteerd en probleem opgelost:cheers:


Dus het hoeft niet altijd die dure module te zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan