Problemen met DSG 6

Neptukker

Forumguru
Misschien vind je een garage die nog wel een goede DSG6 mechatronic heeft liggen die er zo bij jouw op kan. Succes.
Volgens TVS schijnt het heel nauw te luisteren dat je de goede mechatronic plaatst want er zijn vele varianten in omloop en je moet wel de goede match hebben.
 

CDK

Forumguru
Ik zou niet zomaar ergens een mechatronic vandaan willen hebben, risico op miskoop lijkt me groot en de prijs is er niet bepaald naar om een gokje te wagen IMHO ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Revisie mechatronics incl installatie kosten niet overal 999 euro.

Maar goed, wil je geen gedoe dan weet de TS de prijs en waar hij het kan laten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Menno.

Actief lid
Sinds kort gaan er drie lampjes branden, abs asr en bandenspanning. Eerst heel af en toe, nu eigenlijk gelijk als ik weg rijd. Nu constateer ik dus, op het moment dat de lampjes gaan branden schakelt de DSG dus weer naar behoren! Toch lijkt me dit niks met elkaar te maken te hebben, of heb ik het mis?

Na de eerste keer heb ik hem gelijk laten uitlezen, conclusie tijdelijk te lage spanning op een sensor. Maar storing blijft nu elke keer terug komen.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
de ASR heeft misschien in het verleden steeds ingegrepen bij vertrekken vanuit stilstand om wielspin tegen te gaan, waardoor de DSG niet lekker aanvoelde. Nu bij branden van het lampje is het systeem uitgeschakeld (? vermoed ik.. ?) waardoor deze niet meer ingrijpt.. Is maar een hypothese, je zou dit zelf kunnen testen dat als je storingsvrij rijdt, je de ASR eens uitschakelt en ziet wat de DSG dan doet qua schakelen.
 

VWim

Forumguru
Klinkt als een ABS sensor die naar de eeuwige jachtvelden is. Alle door jou genoemde systemen maken namelijk gebruik van dezelfde ABS sensor.
Even uitlezen en je weet wie van de 4 de dader is.
 

Menno.

Actief lid
Hallo,

Ik heb een octavia 2 met een DSG 6 bak. Nu heb ik daar sinds enige tijd problemen mee, de computer heeft er aan aan gehangen maar geen storing/meldingen.

Hij schakelt perfect alleen zo nu en dan niet op het juiste moment, hij blijft bij voorbeeld hangen in zijn 3 terwijl ik dan een constante snelheid van 70 rijd. Handmatig over schakelen gaat dan wel goed. Of bij voorbeeld rijd ik stapvoets en schakelt hij terug in zijn 1, met als gevolg dat als je maar een tikkeltje gas geeft hij door trekt tot aan het rode om vervolgens pas over te schakelen naar z'n 2.

Nu lijkt het mij een software matig probleem, van verschillende gehoord dat de software in de loop der tijd kan verlopen/veranderen (zelf lerend) en dit dan wel eens het probleem zou kunnen zijn, iemand hier ervaring mee? Of überhaupt met dit probleem?

Overigens gaat het om een octavia 2 1.9 TDI met momenteel 140000 op de klok.
Bovenstaande was/is het probleem. Echter op het moment dat die storing van de abs/asr/bandenspanning optreed zijn de problemen met de DSG verdwenen. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben. Het is idd een sensor, weet zo niet welke van de 4, maar dat had de dealer al gezegt naar het uitlezen. Het viel mij nu eigenlijk pas op dat ik dan van de problemen van de DSG af ben!
 

VWim

Forumguru
Trek eens een ABS sensor los. Als het dan helemaal niet meer terugkomt heb je toch een redelijk vermoeden. Wel opletten, je hebt dan geen ABS, ESP of ASR meer.
 

Menno.

Actief lid
Heb hem nog eens uit laten lezen, het is in ieder geval rechts achter! Nu kijken of ik hem gevonden krijg om hem los te maken....
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zei toch dat het de mechatronic was :)

Als TVS de Software op de Mechtronic heeft geladen die bij die bak hoort is dat niet nodig en zonde geld.

Updates om je auto weer prettig te maken zijn alleen nodig voor eco terreur DSG6 bakken van vanaf +/- 2010. Volgens mij is die van de TS <2010 toen DSG6 bakken nog heerlijk sportief af fabriek kwamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Menno.

Actief lid
Er staat wel aangepaste software op nu, hij schakelt onder andere nu niet meer zo snel terug op de snel weg als je voet naar beneden valt. Iets wat ook geen nut heeft met een diesel, hoog in zijn toeren. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan