Problemen met centrale deurvergrendeling

Hallo,
Ik had een draadbreuk in draaiboom van bijrijdersdeur waardoor de signalen van open of dicht zijn van de deuren niet goed werkten. Draadboom heb ik voor een originele vervangen en signalen komen weer goed binnen via VAG-can Pro.
Wel nu…..
Ik weet niet wat er fout IS gegaan of dat er wat anders nog aan de hand is maar beide twee klapsleutels zijn niet meer bruikbaar om centrale vergrendeling erop of eraf te zetten. Auto reageert er niet op. Led op AB geeft aan dat zender wel zend maar auto lijkt ze wel opeens niet meer te herkennen.

starten gaat wel dus imobilizer werkt nog. Ook via slot in bestuurderszijde kan ik alle deuren vergrendelen en ontgrendelen met gewoon de sleutel.

waar kan ik zien of er überhaupt nog AB ingeleerd/aangemeld zijn en hoe meld ik ze weer aan?

ik heb internet en forum al bekeken en daar kom ik wel wat info tegen met beide knoppen op AB 12 seconden indrukken enz enz. Maar dat werkt niet.

graag hulp van jullie.
 

Cordoba

Forumguru
Het kan ook de ontvanger (in de auto) zijn, die het signaal van de AB niet meer binnenkrijgt.
 
@Cordoba
Kun je me iets verder helpen?
Waar zou deze module zitten? Welke zekering zit hij achter? Ik had ooit elsawin maar Electrische schema’s werkten niet dus kan weinig napluizen.

kan wel met VAG-can Pro dingen uitlezen, aanpassen enz.

snap ook niet zo goed waarom beide cv zenders niet werken. Zou idd kunnen duiden op zekering of ontvangst module stuk. Maar waar zit deze? Onder welke module/block/adres zit deze in het CAN bus systeem zodat ik wat kan nakijken.

graag wat hulp.
 

Cordoba

Forumguru
De Roomster ken ik niet zo, maar heeft veel overeenkomsten met de Fabia. Bij de Fabia I (tot 2007) zit die comfortmodule onder het stuur achter de afdekkappen vlakbij de OBD aansluiting. Is een module ongeveer ter grootte van een 1-DIN autoradio met links en rechts bovenop een rij stekkers.
 
Ik zie module [46 - Cent. Conv.] of [35 - Cent. Locking] ook niet. Moet je deze niet altijd hebben zodra je centrale deurvergrendeling hebt? Anders zou het misschien kunnen zijn dat er ergens een zekering uit ligt van deze module? Welke zou dat kunnen zijn en is het dan ook niet zo dat je ergens een foutcode moet zien dat hij in de CAN-bus een module mist....

Blijft een vreemd raadsel dit
 

Roronoa

Actief lid
Ik had enkele jaren terug ook foutmeldingen met de centrale vergrendeling (werkte ook niet meer). Is hersteld door de bestuurdersportier slot te vervangen. Blijkbaar is in dat portier de bekabeling ook makkelijk gebroken. Helaas weet ik er niet meer over, maar was dus met een nieuw portierslot aan de bestuurderskant opgelost.
 
Mijn Polo uit 2011 heeft ook geen module 46 of 35 en wel centrale vergrendeling met AB., zit dan in 09 central convinience, daar staan ook de foutmeldingen in. Denk ook aan het slot bestuurderdeur of een draadbreuk waar de draden uit de deur de carrosserie in gaan. Heb mijn slot ook al eens vervangen, had toen een goedkope immitatie gekocht via e-bay maar was geen succes, haperde mechanisch aan alle kanten, krijg je de deur niet meer open of dicht. Nu een orginele van BM Parts kostte me iets van 60€ maar werkt weer top.
 

Tees

Donateur
Als ik dit zo zie zou ik t op t slot van de bedtuurdersdeur gooien. Kabelbreuk kan ook, maar zeker deze generatie VAG auto's heeft notoir slechte sloten.
In Apeldoorn zit deurslotreparatie.nl, hebben een aantal mensen hier goede ervaringen mee.
 
Ik heb jaar terug gehele kabelboom in bestuurders deur vervangen voor originele weer. Twee weken terug de bijrijders kant gedaan. Op gemakkie in de zon op de camping .
Beide kanten in rubber tussen chassis en deur diversen aders gebroken.
Zag in Vagcan dat hij zei deur open terwijl deur dicht zat. Maar dat is dus opgelost.

snap ook gewoon niet dat je nergens in een of andere module kan nakijken hoeveel AB er bijvoorbeeld aangemeld zijn. Moet toch ergens een meetwaardenblok zitten die dit aan geeft. Aan de hand daarvan zou ik dan eerst kunnen zien of er überhaupt nog zenders bekend zijn in de auto.
En ik zou verwachten dat er ergens een meetwaardenblok zou zitten die veranderd als je bijvoorbeeld op OPENEN druk van je AB of op SLUITEN drukt. Dan weet je dat signaal binnen komt maar dat het dan vanuit de regelcomputer naar sloten zit.

ben zelf elektrotechnisch installateur en bekend ook met plc techniek uit de industrie. Wil iets kunnen meten of signaal wel of niet binnen komt of dat er iets anders is.

Op de site van Ros Tech staat wel iets over inlezen AB maar ook daar gaan ze er vanuit dat je een van die twee modules moet hebben.

snap dit niet Grrrrrrr…….
 
Is er iemand die wat elektrische schemas zou kunnen mailen oid.
Wat ik wil doen is in de kabelboom in de deur de twee draden opzoeken die komen vanaf de microswitch in deurslot. Deze geeft signaal door of deurslot vergrendeld is of niet.
Dan kan ik zonder veel te hoeven demonteren al uitsluiten of deze defect is ja of nee.

Het zou gaan om een Skoda Roomster 1.2 TSI (5J7) met motorcode CBZA en versnellingsbak MFX
Uitvoering 2F4 en bouwjaar 2010
 
Bovenaan Onderaan