Problemen 1.2 TSI

ByeByePeugeot

Actief lid
Nu lees ik allerlei fijne verhalen over deze zuinige motor die volgende week in de lease auto geleverd gaat worden. Leuk vooruitzicht :)

Wat ik mij, anders dan de motor waar men over spreekt, afvraag is het volgende.
In de O2 uit 2006 waarin ik nu rijd trilt zo'n beetje mijn hele deur eruit als ik de bassen ietwat aan de hoge kant heb staan. Een pot oudhollandse stoofperen, gevuld jawel, zorgt ervoor dat ik nu heerlijk kan genieten van muziek met een beetje bas.

Hebben mensen nog last van dit euvel in de O2 FL? Het zou zo mooi zijn als ik het SDHC kaartje met vette Drum & Bass in de gleuf van de dievengilde hete RNS510/Columbus kan proppen en zonder vibrerende deurpanelen de muziek kan afspelen.

Iemand goede of slechte ervaringen?
 

rcFred

Senior Member
Volledig offtopic ByeByePeugeot, maar ik heb geen problemen met schranz, oldschool en hedendaagse gabber ;)
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Maar rcFred, ik zet enkel de trend van Bobby voort, in het hele artikel wordt niet eens gerept over een 1.2 ;). Behalve in het onderwerp waar Bobby aangeeft dat hij blij is niet voor een 1.2 te hebben gekozen :D

En is deze vraag echt off topic, we hebben het toch over een O2 met een 1.2 TSI motor. De O2 met 1.2 TSI is een "nieuwe" auto in de range FL's. De 1.4 en 1.8 waren immers al beschikbaar voor januari dit jaar, toch?

Hoe dan ook, dank voor het antwoord. Het eerste positieve --> geluid <-- is binnen.
Dat wordt knallen deze week van Dord naar Zoetermeer :) Woehoe
 

JoshO

Nieuw lid
Motorpech met 1.2 TSI O2. Met 41000 op de teller ineens bij ca. 110 en gas geven trillen, motormanagementalarm en esp defect in display. Ik vond de motor van begin af aan al onrustig, bij starten vaak eerst hoog toeren en liep niet mooi. Garage heeft de software geüpdatet bij 30.000 maar eigenlijk geen verbetering. Op de vluchtstrook en via Skoda mobiliteitsservice ANWB ter plekke en constateerde uitval van 1 cilinder. Ik mocht niet verder, met de autoambulance naar de dealer. Nu maar afwachten. Wie heeft eerder een soortgelijk probleem gehad?
 

RefleCs

Forumguru
Net een ander topic gestart maar ook ik ben slachtoffer geworden van de 1.2TSI die graag op 3 poten verder wil. Mijn Fabia begon vanavond tegen te stribbelen en de auto staat nu nog bij ANWB. Wat ik lees is niet echt bemoedigend.... km stand is zo'n 79000km dus wel verder dan wat ik hier veelal lees.
 

Darkside

Forumguru
Motorpech met 1.2 TSI O2. Met 41000 op de teller ineens bij ca. 110 en gas geven trillen, motormanagementalarm en esp defect in display. Ik vond de motor van begin af aan al onrustig, bij starten vaak eerst hoog toeren en liep niet mooi. Garage heeft de software geüpdatet bij 30.000 maar eigenlijk geen verbetering. Op de vluchtstrook en via Skoda mobiliteitsservice ANWB ter plekke en constateerde uitval van 1 cilinder. Ik mocht niet verder, met de autoambulance naar de dealer. Nu maar afwachten. Wie heeft eerder een soortgelijk probleem gehad?
Ik heb dit wel meegemaakt. Volgens de dealer zijn het steenmarters (wat opzich kan kloppen er zijn er veel in het oosten van het land). Deze tasten de bougie kabels aan. Waardoor hij plots op 2 of 3 cylinders loopt. Overigens is het weg als je de moter even uitzet en dan weer start. Ik kan dan ook weer normaal rijden. Diagnose systeem geeft verder geen fouten
De kabels zijn nu al een paar keer vervangen. En heb verder geen last van een onrustige motor.
Toch vind ik het wel vervelend. Volgens de lease maatschappij heb ik nu namelijk 3 schade meldingen (terwijl er geen ongelukken of schade gereden is).
Als er 1 punt aangepakt moet worden in de volgende Octavia is het dit wel.
 

RefleCs

Forumguru
In mijn geval was het een defecte bougiekabel. Niet door steenmarters maar gewoon einde oefening kabel.
 

Mozza

Actief lid
Ik heb ook hetzelfde gehad. Het bleek net zoals bij RefleCs een defecte bougiekabel te zijn.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb dat bij geen enkele auto eerder meegemaakt. Klinkt toch een beetje als cheap ass kabelarij :( Maar goed hij snort nu weer als een zonnetje. Hopelijk laat ie me de komende zomer bij de te rijden 6 a 7000 km niet in de steek.
 
Bovenaan Onderaan