Problemen 1.2 TSI

mdinjens

Nieuw lid
Mijn octavia 1.2 tsi heeft ook een probleem met de motor, het lijkt alsof de motor bij licht intrappen van het gaspedaal de auto op 3 cilinders loopt. Auto is 2 dagen!!! oud en staat nu bij de dealer met 190 km op de teller. Diagnose-apparatuur kan geen storing ontdekken. Ben benieuwd of er iemand is die ook deze storing heeft gehad

dit gebeurt bij mijn octavia in het hele toerengebied, onder de 2000 rpm en ook boven de 4000 rpm, het lijkt volgens mij een probleem te zijn met electronisch gaspedaal of motormanagement. Het lijkt alsof het gebeurt bij een bepaalde stand van het gaspedaal. Auto staat nu voor onderzoek bij de dealer, dealer heeft het probleem gelukkig ook geconstateerd.Vreemde is alleen dat het diagnose-apparaat niks kan vinden en alles dud gevonden moet worden door een `ervaren` technicus. Houd jullie op de hoogte van dit probleem wordt opgelost
 

cvegreen

Forumguru
Als je een beetje zoekt hier op het forum kan je dit euvel her en der wel vinden tussen de negatieve punten over hun bolide's . Ik vrees dat het enkel door nieuwe software dit euvel minder erg kan worden , maar als ik het goed voor heb is er nog niemand die dit euvel helemaal kwijt is geraakt . Ik denk dat het komt doordat ze aan en bepaalde energie klasse moeten voldoen dat ze eigenlijk een beetje te weinig voeding krijgen om lekker door te kunnen draaien .
 
Dat is mooi vervelend bij een auto van 2 dagen oud.

Ik heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad, althans niet dat ik het opgemerkt heb. Ik heb iets meer dan 1000km op de teller staan, dus ook nog nieuw eigenlijk. Ik zal er donderdag als ik weer naar huis rij van mijn werk eens op gaan letten of het bij mij ook het geval is.

Gr Andre
 

van_der_P

Senior Member
Het zou inderdaad een software probleem kunnen zijn. Ik weet niet waar Skoda/Volkswagen de software maken laat, zou in een laag lonenland kunnen zijn. Daar zijn in het verleden ook al eens problemen met software/electronica door opgetreden. Dat is natuurlijk moeilijk waar moet je het zoeken als er geen foutmelding is. Het is tegenwoordig ook best wel ingewikkeld.
 

Falcon

Donateur
Voordat wij allemaal wilde verhalen hier gaan neerleggen, zou ik TS willen verzoeken om ons op de hoogte te gaan houden van de ontwikkelingen.

Zover het nu lijkt is het een individueel probleem, want het zelfde probleem is hier nog niet gemeld.
 

mdinjens

Nieuw lid
Skoda-Dealer (VW/Audi/Seat) heeft inmiddels de technische expertise ingeschakeld van de importeur. We wachten verder af.........
 

Melis

Lid
Ik heb in mijn Yeti ook het probleem gehad van een cilinder die niet mee deed. Mijn motor sloeg in eerste instantie helemaal uit en nadat accu los was geweest hij op drie cilinders liep de oorzaak was dat de injector van de eerste cilinder kapot was dit was bij een stand van 1500 km nadat hij vernieuwd was loop hij al een zonnetje. Nu al 7000 km er is tevens een update van software uitgevoerd maar dat deden ze bij alle 12 tsi. Misschien heb je wat aan deze informatie.
 

mdinjens

Nieuw lid
Dealer heeft contact gehad met de importeur, nu is besloten om alle 4 de verstuivers te vernieuwen. In afwachting op reparatie hiervan...
 

mdinjens

Nieuw lid
De verstuivers zijn alle 4 vervangen en het probleem is verholpen. Perfecte service van de skoda dealer (Autoarena Venlo) en kijk nu uit naar vele probleemloze kilometers!!
 

Captain Hook

Forumguru
Constatering:
Er duiken toch nog wel wat kinderziektes op met de nieuwe 1.2 TSI motor. Op dit forum wat mensen met zowel de O2 als de Yeti uitvoeringen met deze motor.

Iemand enig idee of dit bij de andere VAG dochters ook het geval is? Volgens mij was Skoda één van de eersten die dit blok uitleverde.

Als je via de duitse google site zoekt, zie je dat er in Duitsland ook nog al wat storing gevalletjes met de 1.2 TSI optreden...
 

Basjo

Lid
Ik heb mijn Skoda O2 combi 1.2 TSI nu 2 weken.
Bij mij loopt ie onderin de toeren wat rauw. Met name merkbaar bij wegrijden vanuit stilstand. Ook stationair loopt ie een klein beetje onregelmatig. Als je de motorkap opent zie je de motor soms een beetje onregelmatig schokken. Bij de uitlaat hoor je dan heel zachte plofjes tussen het normale rrrrrr-geluid. Tis allemaal maar heel minimaal aanwezig. Tijdens normaal rijden, boven de 1500 toeren heb ik geen problemen. Ook niet als ik hem doortrek tot boven de 4000 toeren. Het is alleen merkbaar bij stationair en lage toeren bij wegrijden.

Was is ook zo bij jou? Of was dat veel duidelijker merkbaar? Ik heb niet het idee dat ie op 3 cilinders loopt. Ik ken dat wel van de motorfiets. Bij een kapotte bougie. Dan loopt ie echt rauw en niet normaal vooruit te branden. Dit is anders. Misschien wat onregelmatige brandstof inspuiting?
 

ab60

Nieuw lid
Ik rij nu 2 ruim 2 maanden en 8600km in de 1.2tsi. Alleen als hij koud is loopt hij zo rond de 80 in 6 niet echt lekker. Schokt een beetje. Na een km of 2 is het helemaal over.
Is overigens niet echt storend vind ik, dus ook geen reden om de dealer op te zoeken
 
Ik heb nu na 6000km dat de 1.2 van de Octavia bij het opstarten, moeilijk loopt. Heel onregelmatig vooral. Wanneer ik dan gas geef is het even weg laat ik hem dan weer stationair draaien is het er weer. Ga ik dan rijden is het vooral merkbaar in het onderste toerengebied. Wanneer ik een stukje gereden heb is het probleem weg.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik ga zo de dealer even contacten eens horen wat die er over te zeggen hebben.

Gr Andre
 
Ben vandaag even snel langs de dealer gereden. De werkplaats chef heeft even gekeken. Volgens hem moet er nieuwe software in. Dus een afspraak gemaakt voor begin juli om dit maar te laten doen. We gaan zien of dit het probleem op gaat lossen.

Vroeg om een leen auto om die 1,5 / 2 uur even gered te zijn, dat ze bezig zijn met het installeren van de software. Ja meneer dat kan wel maar daar zijn kosten aan verbonden. Is dit normaal bij de Skoda dealers of is dit alleen bij mijn dealer zo?
Het is toch garantie ik heb de auto niet stuk gemaakt dat is toch het probleem van de fabriek.
Dat ik de brandstof moet betalen OK maar ook nog huur voor de leenauto lijkt mij toch niet.

Gr Andre
 

rweersch

Actief lid
Bij een reparatie van 1 of 2 uur, is het niet gebruikelijk om gratis een leenauto te krijgen (ongeacht merk of garage), dat speelt pas vanaf een dagdeel.
 

eam

Nieuw lid
Ik heb nu twee weken mijn O2 1.2 TSI... maar nu al ( na 2100 km) herken ik de problemen welke beschreven worden door AndreKuijt en Basjo. Hij schokt als hij stationair loopt en tikt/ploft alsof ik een occasion met 300.000 km heb gekocht bij een beun de haas.

Ik vind ook dat hij voor een nieuwe auto matig start. Ik zeg niet dat het slecht is maar tik lopen is het niet. Iets wat mijn avensis altijd wel deed. Misschien hoort het zo of heeft het te maken met de software update.

Vorige week, de motor was nog koud, en bij het starten ging de moter direct meer toeren lopen. Toen leek het of hij op drie pootjes liep na 30 seconden liep het aantal toeren terug en ging hij weer over op het "vertrouwde" schokken en pruttelen.

Maar rijden doet hij verder super.. Geen problemen.. als je 200 km heb gereden en je laat hem dan stationair draaien dan valt het mij niet op dat hij bovengenoemde symptomen nog heeft.

Ik denk dat ik ook maar even de dealer moet bezoeken voor een update zoals andre. Ik kan me niet voorstellen dat die update er pas twee weken is, waarom niet meteen bij aflevering even alle software updaten. Je betaald paar honderden euro afleveringskosten dan kunnen ze toch wel even alle software updaten. :crazy:
 

bobby45

Actief lid
toch blij met mijn 1,4 tsi ik had bijna en 1.2 tsi genomen

© Autoweek

Volkswagens 1.4 TSI Twincharge won weer de overallprijs. Het blok was eerst alleen in modellen van het merk Volkswagen te vinden, maar inmiddels heeft het blok ook z’n weg naar de Seat Ibiza en de Skoda Fabia gevonden.
De jury prijst het hoge specifieke vermogen (180 pk uit 1,4 liter) van het blok.
Dit jaar kwamen maar liefst 66 nieuwe motoren op de markt. De jury verkoos de 1,4-liter Multiair turbo van de Fiat Groep tot de beste nieuwkomer.
Het blok debuteerde in de Alfa Romeo Mito en ligt inmiddels ook in de Abarth Punto Evo en de Alfa Romeo Giulietta. In de Abarth levert de viercilinder 165 pk, in de Alfa Romeo’s vijf pk meer.

Prius


De 1,8-liter benzinemotor in de Prius ging aan de haal met de prijs voor de beste ‘groene’ motorisering.
Ook bij de kleinste categorie deed Toyota goede zaken: de driecilinder uit (onder meer) de Aygo/C1/107 won de prijs voor de categorie met een cilinderinhoud van minder dan 1,0-liter.
De 1,4-liter TSI van Volkswagen won de categorie van 1,0 tot 1,4 liter.
De 1.6 THP van BMW/PSA kaapte de titel ‘beste motor met een cilinderinhoud van 1,4 tot 1,8 liter’ voor de neuzen van de concurrentie weg.
 
D

Deleted member 3195

Ola welke versie van de software had je dan? V17.39.00?
 
Bovenaan Onderaan