Probleem voorverwarmen stoelen PHEV

Lex.skoda

Nieuw lid
In de Skoda Octavia IV PHEV kan je instellen in de auto zelf de auto bij het voorverwarmen dat ook meteen de stoelen voorverwarmen. Als je de stoel of stoelen aanklikt zouden deze groen moeten worden. Deze functie werkt gek genoeg alleen niet.
Weet iemand hoe je deze functie kan activeren en/of komt iemand deze storing bekend voor?
 

hemi24

Forumguru
Werkt alleen vanaf een bepaalde buitentemperatuur toch?
Of beter gezegd als de buitentemperatuur onder een bepaalde waarde daalt…
 

Lex.skoda

Nieuw lid
Ik begreep dat dit inderdaad zo is wat betreft voorverwarmen in het algemeen. Maar het selecteren van de stoelen moet sowieso kunnen werken.
 

hemi24

Forumguru
Geen idee eerlijk gezegd, is een functie die ik verder ook weinig gebruik net als de stuurwielverwarming.
Misschien dat iemand anders het weet?
 

Berghuis

Donateur
@Lex.skoda De groene stoelen is voor het voorklimatiseren, dat gaat dan over het voorverwarmen van het interieur van de auto. De stoelen groen gaat over de zone die voorverwarmd wordt (groen wel, wit niet). Als je wilt dat de stoelen voorverwarmd worden, dan moet je dan via het Climatronic menu doen. Daar via het tandwieltje links in het menu kan je het voorverwarmen van de stoelen en (indien aanwezig) de voorruit voorverwarmen. Alles is inderdaad afhankelijk van de buiten temperatuur.
 

Lex.skoda

Nieuw lid
@Berghuis, dank voor je reactie! Ik heb bij climatronic ingesteld dat de stoel moet worden verwarmd bij wegrijden. Ik kan dan alleen nog steeds niet instellen dat de stoel groen wordt als ik erop druk. Zijn dit niet twee verschillende functies? De ene dat stoel verwarming automatisch aangaat bij het starten van de auto en de ander dat je al een warme stoel hebt bij het in de auto stappen?
 

Berghuis

Donateur
Ik lees net in het instructieboekje dat je inderdaad de stoel kan voorverwarmen, echter heb ik nog niet de indruk gehad dat dit ook daardwerkelijk werkt.
IMG_7285.jpeg

Los daarvan kan je de stoelverwarming dus ook automatisch laten inschakelen wanneer het contact wordt ingeschakeld.
IMG_7284.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_7284.jpeg
    IMG_7284.jpeg
    296,5 KB · Weergaven: 2

hemi24

Forumguru
Lijkt me duidelijk, als er geen aanleiding toe is (lees: buitentemperatuur te hoog) zal de automatische stoelverwarming niet worden ingeschakeld…

Je geeft de zone aan welke bewaakt moet worden, en afhankelijk van situatie wordt het ingeschakeld (of niet).

Volgens mij is er niets mis met de wagen, maar wel met de verwachting van de werking…
 

Rallye

Forumguru
Bij mij Golf werkt het zoals hier staat:

IMG_0054.jpeg

De stoel wordt dus niet voorverwarmd, maar de stoelverwarming gaat aan als je het contact aanzet - onder twee voorwaarden:
- het is koud genoeg (ingestelde buitentemperatuur voor de standkachel), en
- de stoel is bezet.

Onder andere voorwaarden gaat de stoelventilatie aan.
 

Lex.skoda

Nieuw lid
@Berghuis, dank! Heb gisteravond het boekje ook nog eens gelezen. Helaas

@hemi24 met de verwachting van de werking is niets mis. Ik heb een collega met exact dezelfde auto en daar werkt de functie wel.
 

Lex.skoda

Nieuw lid
Hoi Rallye, dank voor het meedenken! De functie die jij beschrijft zit ook op mijn auto. Alleen daarnaast zou dus ook de voorverwarm functie moeten zitten
 

Berghuis

Donateur
@Rallye Is specifiek voor de PHEV inderdaad. Het stukje tekst wat je aangeeft gaat alleen over het automatisch inschakelen van de stoelverwarming bij het inschakelen van het contact.
Het voorverwarmen van de stoel i.c.m. het voorverwarmen van het interieur staat hier los van. Betreffende optie bevind zich ook in een geheel ander menu.

@Lex.skoda Ik kan de stoelen wel aan- of uitzetten in het menu bij het voorklimatiseren:
IMG_7282.jpeg
IMG_7283.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Langs de dealer?

Wat ook kan zijn is dat de laadtoestand van de hoogvoltaccu te laag is?

Gelukkig duurt het nog wel even voordat het weer winter is..!
 

Rallye

Forumguru
Zal te maken hebben met de hoeveelheid stroom die het opwarmen van de stoelen kost - dat kan dus beter met de stekker.
 

Berghuis

Donateur
@hemi24 Dit staat los van de laadtoestand. Überhaupt werkt het voorklimatiseren niet onder een bepaald percentage van de accu, maar de instellingen kan je altijd bewerken.

@Lex.skoda Denk dat je dealer even een kijkje moet laten nemen. Bij mij kan ik het gewoon aanpassen namelijk en ook nooit eerder problemen mee gehad.
 

Berghuis

Donateur
@hemi24 die mogelijkheid is er in de app überhaupt niet. Je kan in de app alleen de temperatuur aangeven en eventueel de voorruitverwarming aanzetten.
 
Bovenaan Onderaan