Probleem tikken voorzijde links

Hallo allemaal,

Ik heb een fabia monte carlo van 2016
KL-799-X.

Nu maakt deze auto me redelijk radeloos inmiddels.
Probleem is al volgt:

2 weken geleden naar de garage voor 2 nieuwe voorbandjes en 2 remblokjes.
Alles tiptop in orde dacht ik.
Nu reeds een dikke week begint hij te tikken bij drempels en incidenteel bij een bocht.
Het geluid doet zich voor als ik de rem licht indruk bij een drempel op of af.
Als ik de rem niet aanraak hoor je niks.

Inmiddels 2x terug geweest en inmiddels 2x nieuwe blokken eronder.
Geluid niet verandert.
Remschijf prima. Orginele blokken.
Demper lekt niet en doet het prima.
Stabilisatorstang ( en kleine stukjes ) ook helemaal in orde.
Nergens geen speling.
Nu wilt de beste man preventief een demper gaan vervangen.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?
 
Ze beginnen te zoeken bij de remmen omdat hij die geluiden enkel maakt indien ik rem.
Fijn om te weten dat dit vrij " normaal " is.
Dank voor je reactie.
 

Antera

Donateur
Plakker tussen de remklauwen en de zuiger stoppen zodat de blokken niet kunnen schuiven kan de oplossing zijn
 

Cordoba

Forumguru
Het is de vraag of het tikken uit de remmen komt, als ik het zo lees. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er ergens speling in de ophanging zit, en je dat hoort bij afremmen.
Wat gebeurt er als je niet afremt met de remmen, maar bijvoorbeeld een versnelling terugschakelt om op de motor af te remmen? (of als je met beleid de handrem aantrekt als de auto uitrolt), hoor je dan ook tikken, of blijft het stil?

Als de auto stilstaat en je drukt de neus naar beneden (dus in de veren) hoor je dan ook iets? Is het tikken bij een bocht naar links of naar rechts? Het zou bijvoorbeeld ook een schokbreker kunnen zijn die een tikje krom is om maar iets te noemen.
 
Beiden dank voor de reactie.
Ik zal morgen een aantal dingen testen.
Als ik de voorzijde omlaag duw en op laat komen hoor ik niks.
Als ik een drempel pak in de vrij en zonder rem dan is er niets hoorbaar.
Daarintegen als ik de oprit bij mij thuis oprij hoor ik het weer wel licht. ( volledig stuur naar rechts en licht omhoog ).
Het zal geen kwaad kunnen maar ik wil het er wel uit hebben.

Wat is een realistische prijs voor een nieuwe schokdemper?
Beetje zonde bij 70.000km
 

Antera

Donateur
De schokdemper zal ik niet vervangen in jouw geval aangezien dit niet de oorzaak is zoals ik de ophanging ken.
 

EdK

Forumguru
Haal eerst maar eens alle losse troep uit het dashboard kastje en de deurportieren...
Soms denk je dat het achterin rammelt maar is het die ijskrabber in deur portier:pieker::pardon:
 
Hoi allemaal,

Reeds een aantal dingen vervangen maar geen oplossing.
Uiteraard geen losse troep liggen dat tikt :)
Vandaag hebben ze de auto weer ingepland.
Garage wilt maar al te graag dempertjes vervangen terwijl deze niet lekken of wat dan ook.
Zelf zit ik er nu aan te denken de veerpootlagers te laten vervangen.
Hopelijk bied dat uitkomst.
Deze krijgen namelijk toch wel wat te voorduren in mijn gevoel ( veel drempels moet ik schuin over ).
 
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met minn fabia monte carlo uit 2016.
Bij drempels zonder de rem aan te raken is er geen geluid.
Echter zodra ik de rem aanraak klakt hij linksvoor flink.

Nu heb ik de auto een keer of 5 bij de garage gehad maar helaas geen vooruitgang.
Remblokken meerdere malen vervangen.
Schuin afgeslepen en ook de geleidebouten vervangen.

Iemand suggesties?
Bvd
 
Hoi dank voor je antwoord.
Zojuist weer vanalles uit de kast gehaald.
Conclusie: hij doet het inderdaad niet alleen met remmen maar ook als ik de koppeling laat opkomen op diezelfde drempel.
Remmen kunnen we dan uitsluiten?
 
Update:

Zojuist terug van het zwemmen. Ik rij uiteraard nog over extra wat drempels en heel bijzonder maar nu tikte de auto maar op 1 drempel ( een flauwe ) en op de rest van de drempels maakte hij nu een kleine piep.
 
Zoiets inderdaad.

Ik zet hem nu donderdag weer bij de garage neer en dan hoop ik dat hij eens fatsoenlijk kijkt.
6x is scheepsrecht? Hahaha.
Vind deze wederom niets dan ga ik naar de officiële dealer en dan gaat het waarschijnlijk grof geld kosten
 

EdK

Forumguru
Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Lees net in meet en greet dat je in zuiden van t land woont !?
Zou haast zeggen van maak een afspraak met VAG Techniek in Neunen
Werkt zeer goed personeel en hun prijzen zijn lager dan van een dealer.
En als ze weten wat het is dan maken ze vaak ook al een vaste prijs waar ze het voor doen !

Krijg nu idee dat je bij een garage komt die niet weet waar hij mee bezig is.....:pieker:
 
Ik kom uit Roermond.
De garage waar ik nu kom staat hoog aangeschreven en is van 2 broers die al 25 jaar samen de toko runnen.
Google gaf meer dan honderd recensies met een 4.9 / 5.
Het is ook gewoon een vervelend probleem en ik krijg het idee dat ik er elke keer maar tussendoor kom.
Ik heb hem nu laten weten dat hij gewoon de tijd moet nemen en dat ik zijn uren uiteraard netjes betaal.
Ik wil gewoon van dat geluid af al kost het me het volle pond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel jullie zouden nu iets gaan vervangen.
Waar begonnen jullie dan mee?

1. Veerpootlager
2. Stabilisatorstangrubbers + koppelstang
3. Draagarmrubbers
4. Schokbreker

Zoiets?
 
Bovenaan Onderaan