Probleem met thermostaat(huis)

klaas felicia

Nieuw lid
Goedenmiddag allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Skoda Felicia 1.3 uit 1999 (foto volgt hij staat er nog niet zo mooi bij namelijk) . Meteen aangemeld op het forum omdat ik dacht dat kan wel eens handig kon zijn. Dat blijkt al meteen zo te zijn.

De thermostaat is stuk althans dat dacht ik. na wat speuren op internet blijkt vaak het thermostaathuis stuk te zijn. zo ook bij mij (ZIE FOTO) bevestiging bruggetjes zijn gebroken

8


http://nl.tinypic.com/r/2jeepoz/8

Nou wil ik een deel van het thermostaathuis vervangen en eigenlijk ook meteen de thermostaat.
maar wat me opvalt is dat het type thermostaat dat ik heb erg duur is (40euro).
Ik vraag me nu af of het mogelijk is om een huis te kopen waar een goedkopere thermostaat in kan.

heeft iemand ervaring op dit gebied?

alle adviezen zijn welkom!

alvast bedankt voor de reacties.
met vriendelijk groet

Klaas
 

klaas felicia

Nieuw lid
om mezelf wat te verduidelijken: kan ik dit huis en thermostaat(foto 1) bevestigen ipv foto 2?

35bsbrs.jpg
[/IMG]


foto 2:
2jeepoz.jpg
[/IMG]
 

Ronnie

Forumguru
Is dus wss een imitatie? Kan natuurlijk ook, kans op kleine lekkage wegens toleranties op passing.
 

klaas felicia

Nieuw lid
bedankt voor je reactie.

Ik vermoede dat mijn thermostaat stuk was en ben toen naar een auto onderdelen winkel gegaan,, de eigenaar leverde aan de hand van mijn kenteken de thermostaat op foto 2.
toen ik deze vandaag wou plaatsen kwam ik er achter dat deze niet past bij het thermostaathuis dat ik nu heb en dat het huis stuk is in plaats van de thermostaat.

maar mijn dilemma is nu als volgt: koop ik een nieuw origineelhuis (foto 1) of een huis als op foto 2.

kleine lekkages zijn niet z'on probleem, koelvloeistof is zo bijgevuld
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb onlangs een imitatie thermostaathuis gekocht voor mijn Fabia voor nog geen 10% [edit ik moet m'n huiswerk even doen; 150,- tegen 30,- euro = 20%? In ieder geval een fractie van de origineelprijs] van het origineel. Gewoon via eBay of marktplaats (kijk eens bij Boelm.nl, daar was ik geslaagd)

Maar je kunt het beste gewoon het (vag) onderdeel nummer googlen.

Goed en stevig en materiaal en paste perfect. Over levensduur kan ik natuurlijk weinig nog zeggen.
 
Laatst bewerkt:

klaas felicia

Nieuw lid
Ik heb onlangs een imitatie thermostaathuis gekocht voor mijn Fabia voor nog geen 10% van het origineel. Gewoon via eBay of marktplaats (kijk eens bij Boelm.nl, daar was ik geslaagd)

Maar je kunt het beste gewoon het (vag) onderdeel nummer googlen.

Goed en stevig en materiaal en paste perfect. Over levensduur kan ik natuurlijk weinig nog zeggen.

Bedankt voor de reactie.

Ik had boelm.nl inderdaad ook gevonden. maar ik kan het goedkoopst slagen bij mister-auto.nl
Ik ga morgen de thermostaat en het huis bestellen, en dan maar hopen dat er geen problemen bij komen verder.
Ik post de resultaten.

groeten

Klaas
 

klaas felicia

Nieuw lid
De nieuwe thermostaat zit er op en werkt goed. een nieuw huis en thermostaat geplaatst zoals op de eerste foto is te zien dus zonder bruggetjes die af kunnen breken.

bedankt voor alle reacties!
 
Bovenaan Onderaan