Probleem met de climatronic

Sinds enige tijd werkt de climatronic in mijn Skoda Rapid soms niet goed. Er komt dan alleen maar warme lucht uit de roosters. Zelf als ik de temperatuur op 'los zet.

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem voorbij is als ik de auto even van contact afzet en daarna weer start. Dat wil zeggen tot de volgende keer dat dit probleem zich weer voordoet. Iets wat steeds vaker gebeurd.

Is dit een bekend probleem? En weet iemand een oplossing?
 

Rallye

Forumguru
Een aircocheck bij de garage?

Aan een airco kun je zelf niet veel doen. Hoor je misschien ook vreemde geluiden (een schavend geluid) uit het dashboard? Dan is je airco bijna leeg.
 

Duijzer

Donateur
Even uitlezen. Het kan zijn dat je regelunit een storing geeft. Of een temperatuursensor niet goed werkt.
 

Zwapp

Forumguru
Heb je een gescheiden climate controle voor links en rechts in je rapid? Zo ja komt er zowel rechts als links warme lucht uit de roosters?
 

Arjann

Forumguru
Temperatuur regelklep zou ook goed kunnen, omdat je aangeeft dat het probleem soms weg is nadat je het contact hebt uitgezet en weer hebt gestart. Even laten uitlezen
 

robvv

Senior Member
Zelfde probleem met mijn Superb uit 2017.
ik heb overigens wel gescheiden control.
Komt alleen voor als ik de airco en blowers helemaal uit heb staan.
 

duopenotti

Senior Member
Doet me denken aan m'n vorige faab die hetzelfde probleem had alleen daar was het zo dat in mijn perceptie de airco niet altijd aansloeg. Pas na opnieuw starten wel.
 

React

Actief lid
Bij onze Rapid met climate control tikt er rechts thv het dashboardkastje ook iets, ik denk een stelklep van de airco die verder wel lijkt te werken. Ik vind op youtube filmpjes over hoe de climate control te resetten behalve voor dit type. Weet iemand of- en hoe dit kan?
 

React

Actief lid
Ik heb inmiddels met OBDeleven de climatecontrol uitgelezen: foutcode 01274 en gereset maar het getik en de foutcode komen direct terug. De foutcode wijst op luchtstelklep V71. De auto gaat deze week naar de dealer, wordt vervolgt...
 

Antera

Donateur
Niks geks die klep gaat vaker defect of de motor een van de 2. eerst basic settings doen en dan kijken of de storing nog terug komt. kan zijn dat die gecalibreerd moet worden
 

React

Actief lid
Denk dat er meer aan de hand is de ventilator gaat ook met een heen- en weer gaand geblaas, of komt dat door die klep die continu versteld word?
 

React

Actief lid
Zeer tevreden over de officiële dealer. Auto heeft een welkomst-check gehad (want Duitse import) en is gelukkig prima in orde, op het getik van de climatronic na. Daar is diagnose op gedaan, dashboardkastje gedemonteerd. Een stelklep ging maar half open en het stelmotortje had de plastic tandwielen al beschadigd. Stelmotor vervangen, systeem gekalibreerd en de climate control is weer mooi stil en blaast constant. Ben zeer netjes geholpen en werd ook telefonisch goed op de hoogte gehouden en er werd met duidelijke uitleg om toestemming voor de reparatie gevraagd. De genoemde totaalprijs stond ook daadwerkelijk op de rekening zonder verdere verassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Nielzzz

Actief lid
Dit verwacht ik. Kan ook zijn dat opnieuw calibreren de oplossing is

hallo, ik reageer nog op dit topic gezien mijn Rapid hetzelfde probleem geeft.

Daarnaast geeft de climatronic ook niet altijd goed lucht naar de dashboard roosters.

hoe calibrate ik een Rapid Climatronic?

A/C + front vent knop lijkt niet te werken.
 
Bovenaan Onderaan