Probleem interieurverlichting Superb 2019

Jeroensky

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de interieurverlichting boven de achterbank. Zodra de auto geopend wordt gaat de binnenverlichting aan. Bij het starten gaat deze uit, behalve de verlichting boven de achterbank. Deze blijft, wat ik ook doe aan. Alle vier de knoppen voorin op het bedieningspaneel zijn ingedrukt en boven de achterbank ook. Maar zoals gezegd...welke combi ik ook probeer ze blijven aan. Iemand enig idee, voordat ik terug naar de dealer ga? Super bedankt!!
 

aiva tco adoks

Forumguru
Na een half uur gaan ze sowieso uit.
Maar knoppen ingedrukt en voor op de deuren stand zou toch alles uit moeten gaan...als je de auto afsluit.
 

Stuiver

Forumguru
Stomme vraag, maar is de achterdeur wel écht dicht? Daarnaast de vraag, of je de knoppen hebt gedrukt met of zonder draaiende motor, en met of zonder de deuren dicht?
Mijn advies: motor aan, deuren dicht. En dan de knoppen achterin nog eens proberen.
 

Jeroensky

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.... Bij het afsluiten van de auto gaat alles netjes uit. Tijdens het rijden blijft de verlichting achter aan. Deuren zijn tijdens het rijden goed afgesloten. Ahhh om gek van te worden :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Even bij ingeschakelde contact en gesloten deuren alle knopjes een keer aan/uit doen, zoals @Stuiver ook al heeft aangegeven.
Ik heb hetzelfde al een keer bij een Golf 7 variant gehad, ergens lijkt het systeem dan even de kluts kwijt te zijn...

Volgens mij was het:
  • Vóór de achterverlichting aanzetten;
  • Achter de verlichting aan- en vervolgens uitzetten;
  • Vóór de achterverlichting uitzetten;

En als je dan ook nog even de moeite zou willen nemen om je netjes voor te stellen in het Meet & greet gedeelte van dit forum...
 

luma

Nieuw lid
hallo iedereen, ik heb nieuw op dit fantastisch forum ; ik woon in Belgë en heb een Skoda Superb combi iv gekocht in maart 2020, geleverd in november 2020. Ik heb hetzelfde probleem als Jeroensky; ik zal jullie tips nogmaals proberen en hoop dat het mij lukt. PS. Ik ben geboren in 1950 en heb al meer dan 15 auto's gehad en zeker 1 miloen km op mijn actief ; verder heel technisch aangelegd, ook computer fan. groetjes , luc Nu nog even uitvlooien hoe ik een profiel met foto kan opzetten ;
 
Bovenaan Onderaan