Probleem fabia rs 1.4tsi 180pk

Tees

Donateur
DSG kan los van motortuning gedaan worden, en de schakelmomenten worden altijd aangepast, ook met stage 1. Alleen kan je met stage 2 je eigen voorkeuren wat meer laten doorkomen. Als je echt dit soort detailvragen hebt, kan je t beste naar TVS gaan denk ik, a.k.a. de DSG Dokter.
 

Kevinmyla

Nieuw lid
DSG kan los van motortuning gedaan worden, en de schakelmomenten worden altijd aangepast, ook met stage 1. Alleen kan je met stage 2 je eigen voorkeuren wat meer laten doorkomen. Als je echt dit soort detailvragen hebt, kan je t beste naar TVS gaan denk ik, a.k.a. de DSG Dokter.
Ja kan ik ook eens navragen bij hun want heb al contact gehad met tvs engineering/dsg dokter met dit probleem maar vertelde me dat dit probleem eerder wijst op een motor probleem dan een dsg probleem
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230812_185813_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230812_185813_Samsung Internet.jpg
    597,3 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Een stage 2 is met meer hardware matige aanpassingen aan de motor zoals andere luchtinlaat en downpipe en dan heb je weer opvolgende stages die nog meer hardware aanpakken zoals injectoren, turbo's etc.
Zelf ben ik bij alle 3 de bedrijven geweest van JD tot VAGTechniek en ook TVS Engineering. Die laatste doet heel veel extreme motoraanpassingen. Bijvoorbeeld een 280pk Superb 3 aanpassen tot deze 594pk en 650Nm heeft.
Voor DSG diagnoses of aanpassingen zou ik zeker een TVS in Varsseveld raadplegen.
Hebben veel DSG delen en onderdelen op voorraad en repareren en modificeren ze allemaal in eigen huis.
Alle 3 zijn het overigens toppers hoor waar ook JD en VAGTechniek het nodige kunnen met een DSG.
 

ertromp

Forumguru
Je telefoonnummer is zichtbaar dus wellicht verwijderen?
Als je uit België komt bij Antwerpen vandaan is wellicht BVR uit Tilburg wat voor je.
 

Kevinmyla

Nieuw lid
Nog eens een update,
Eindelijk kunnen vinden met de vagcom naar de stretch van de ketting en die staat op - 3°☹️
Maar geen ratel of geluid te horen
En met het zien van de nieuwe dichting aan de distributiekap heeft de vorige eigenaar het probleem willen oplossen met mss enkel een nieuwe kettingspanner te monteren ipv een complete distributiekettingset?
Enigste om daarvan zeker te zijn is alles eens te demonteren en de ketting en nokkenas tandwielen te controleren en mss dan maar ineens complete nieuwe distributiekettingset zetten?
Maar dan kom ik even terug op de essentie van het probleem,kan een gestrechte ketting van - 3° het probleem veroorzaken wat ik voorheb?
 

Bijlagen

  • 20230815_144255.jpg
    20230815_144255.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan