Probleem: deuren op slot, sleutel in contact

whwh

Lid
Goedemorgen,

Ik ben dom geweest en heb mijn fabia combi bouwjaar 2002 gestart om de ramen te ontdooien. Toen ik weg wou rijden was hij opslot. Ik heb de benzineslang losgehaald bij het filter dus de auto is nu uit. Ik heb geen reserve sleutel. De enige optie is raam inslaan. Achterraampje heeft geen zin want zit kinderslot op heb de dealer gebeld maar die heeft ook geen andere optie. Iemand een idee hoe ik hem ev kan openen zonder veel schade te maken????

Wat ik wel kan doen is bij de dealer een sleutel nabestellen om hem te openen maar dat gaat dagen duren.

Hoor het graag als iemand een optie heeft.

Joske

Forumguru
Hoe heb je dan de benzineslang kunnen loshalen? De motorkap is toch ook vergrendeld?
En de auto gaat toch niet zomaar van zichzelf op slot?

Als er een airbag-systeem op zit bestaat er nog een manier om de deuren te laten ontgrendelen maar dat ga ik hier niet zomaar posten.. (niet echt bijzonder legaal)

whwh

Lid
hallo,

Bedankt voor reacties, benzine filter onder dorpel onderkant auto heb ik losgetrokken. Anwb heeft geen optie buiten raampje inslaan. Dat kan altijd nog indien nodig.

gr

EdK

Forumguru
Carglass bellen en raam er uit laten halen en weer laten plaatsen misschien een oplossing ?

turboturbo

Forumguru
Anwb heeft geen optie buiten raampje inslaan. Dat kan altijd nog indien nodig.

gr
Raar. De parkeerdienst krijgt je auto ook meestal wel open met een trucje, als hij weggesleept moet? Dat de ANWB dat niet zou kunnen.... Ik ken diverse verhalen uit mijn omgeving die dit aan de hand hadden (afgelopen zomer nog vrienden op vakantie in Frankrijk) waarbij de auto toch telkens wel open te krijgen was.

Wel slim van je dat die een manier wist om de motor uit te krijgen!

whwh

Lid
geen optie heb glasman gebeld zou geen optie zijn zonder te breken.

helaas bedankt voor meedenken

SuperBartje

Forumguru
Heb dit helaas ook eens gehad, 250 km van huis, nadat ik met de CV de kofferbak ontgrendeld had en de sleutel even er in had neergelegd. Toen klep dicht, klik en sh*##t... Omdat het via de CV was gegaan zat de deadlock er op en kon de ANWB (die wel kwam en probeerde) niets betekenen, want alle ontgrendelhendelingen en cv-knop binnen zijn dan uitgeschakeld. Uiteindelijk met een rol brede plakband de goedkoopste (niet getinte) ruit geheel afgeplakt en toen ingeslagen: dat scheelt een hoop glas in je interieur. Pas op want het blijft vlijmscherp en levert nog steeds veel splinters op. Vervolgens auto weer geopend en op pad voor een noodruit en daarna terug naar huis. Paar dagen later nieuwe ruit en moest 50 euri aan de verzekering betalen, rest was gedekt.

Tegenwoordig heb ik een reserve sleutelbaard in de portemonnee, mooi plat en compact, die je in het slot kunt steken en tussen 2 muntjes kan draaien om het slot open te krijgen en weer bij de echte sleutel te kunnen. Heb die gelukkig nog nooit nodig gehad.

Als ik jouw verhaal goed lees kan er geen sprake zijn van de deadlock want je hebt de CV niet gebruikt. Dus zou de ANWB de auto open moeten kunnen krijgen. Succes in ieder geval.

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Goeie tip van de sleutelbaard in je portemonnee!

Op vakantie neemt mijn vrouw ook een reservesleutel mee in haar tas of jas. Dat verkleint de kans op buitensluiten of als ik mijn sleutel kwijt raak we niet meer naar huis kunnen.

Noord26

Forumguru
hallo,

Bedankt voor reacties, benzine filter onder dorpel onderkant auto heb ik losgetrokken. Anwb heeft geen optie buiten raampje inslaan. Dat kan altijd nog indien nodig.

gr

Heb je de ANWB wel gebeld denk ik bij mijzelf, raam slopen? Want die hebben hem in 5 minuten open zag ik vorige week bij de overbuurman. Stoppen een kussentje wat ze op kunnen pompen tussen portier en vervolgens kunnen ze met een haakje aan een stuk dun staal de hendel bedienen van de deur aan de binnenzijde.

Joske

Forumguru
deadlock: dat als je de deuren vast doet mbhv sleutel je de deuren onmogelijk kan openen van binnenuit. Dus als je alsnog een raampje inslaat kan je deur nog niet ontgrendelen met het hendeltje. Bij mij is dit te vermijden door 2 maal kort achtereen de deuren op slot te doen met de AB. Dan kunnen de passagiers nog altijd in geval van nood naar buiten.

SuperBartje

Forumguru
de deadlock is iets anders dan het kinderslot:
als je de CV bedient met je AB op je klapsleutel zorgt die ervoor dat alle ontgrendelmogelijkheden binnenin de auto niet meer werken. Je kan er iemand mee in de auto opsluiten: die komt er niet meer uit zonder een ruit te breken.
Probeer het maar eens !
Edit: Joske was me voor: en inderdaad als je 2x vergrendeld heb je geen deadlock.

Maar goed we dwalen af dit is hoogstwaarschijnlijk niet het geval bij WHWH.
Hij/zij kan beter met ANWB proberen en als dat niet lukt damage control (afplakken met plakband) toepassen.

Cordoba

Forumguru
Oorzaak lijkt me overigens een portierslot met haperende microswitch. In plaats van alleen een sleutelbaard, kun je ook gewoon een mechanische sleutel bij laten maken bij de plaatselijke sleutelboer. Daar kun je de auto niet mee starten, maar wel mee openen. Voordeel is dat je een 'gewone' sleutel hebt om te openen, dus hoef je geen trucs uit te halen, zoals inklemmen tussen munten, en zo'n platte sleutel is plat genoeg om bijv. in je portemonnee te stoppen.

Als je een ruit gaat intikken: ik zou een beweegbare zijruit pakken van één van de portieren: op de sloop kun je voor een klein prijsje wel een nieuwe scoren, en is er makkelijk zelf in te zetten. Een vaste ruit, is waarschijnlijk niet zo makkelijk zelf te vernieuwen.

Ronnie

Forumguru
Plat, plm. 5 cm breed, 3mm dik stuk bandijzer met tape omwikkelen en eventueel een theedoek of iets dergelijks eromheen aan de bovenzijde van het portier bij de B stijl wrikken, (met beleid) portierrand openbuigen (glas blijft echt wel heel) en met een 1,5 mtr stukje staaldraad (uiteinde iets meer dan haaks ombuigen) het bijrijdersportier
opentrekken van binnenuit (op dit portier staat geen spanning). Schade is nul tot minimaal, mocht het portier naderhand iets blijven "gapen", ruit naar beneden, knietje erin en dan overtrekken.
Vaak ben je te bang.......(het is immers maar blik)
Mocht het anders niet lukken wil ik wel even met ons brandweervoeruig (2241 Losser) komen, na 5 minuten ken je de auto niet terug.....

Joske

Forumguru
een houten spie werkt ook nogal redelijk goed naar het schijnt, icm de beschreven techniek van Ronnie ;)

Bovenaan Onderaan