Amundsen Probleem Amundsen updaten

chriss

Senior Member
Hi, het gebeurt mij ongeveer 1x per maand dat het scherm van de Amundsen geen beeld geeft (en zwart blijft). Het systeem werkt wel (radio speelt gewoon, menu knoppen aan de zijkant doen het, touch screen werkt (maar je ziet dus niet waar je op drukt) en je ziet een soort back light in het donker. Door de volume draaiknop ingedrukt te houden ‘reset’ het systeem, maar het scherm blijft zwart. Als ik vervolgens de auto parkeer en afsluit is alles bij terugkomst weer hersteld en werkt naar behoren. Ik heb ook alle instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen.
  • Kennen jullie dit probleem?
  • Is er iets aan te doen?
Dankjewel!
 

Bijlagen

  • amundsen.JPG
    amundsen.JPG
    83 KB · Weergaven: 107

EdK

Forumguru
misschien dat @Rainesh je hiermee verder kan helpen ?
Heeft voor vele systemen firmware updates dus vermoed zo maar voor die van jou ook.
Kan hij ook doen op afstand !
 

Alpha

Donateur
Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Ik heb dit probleem met mijn Skoda Fabia gehad.

Garage heeft er flink wat onderzoek naar moeten doen. Uiteindelijk bleek de kabel tussen display en multimedia unit defect te zijn. Ik noem het maar even voor het gemak de “hdmi” kabel.

Bij mij varieerde het wel tussen gewoon op zwart gaan t/m storingen in het scherm en dan uitvallen. Touch deed het. Radio speelde. Bediening via het stuur deed het. Alleen het scherm zelf gaf geen beeld meer weer. Scherm aanraken gaf wel piepjes en als je met dik geluk wat blind deed aanklikken reageerde het ook nog.

Auto helemaal uit en een half uurtje laten staan en het scherm deed het weer. Soms sprong het scherm ook weer aan midden in een bocht. Net of het een los contact was.

Ik hoop dat het wat anders is dan ik had en dat je wel nog garantie hebt. Ik had dat niet meer...
 

chriss

Senior Member
Is een leaseauto, maar ik vind forum leden vaak slimmer dan de dealer ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Haha ik kan het wel updaten voor je maar zou het eerst door de dealer laten doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chriss

Senior Member
Welke versie denk je dat ik minimaal moet hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frnsvdw

Senior Member
Citaat
Hoe/waar kan ik zien welke versie ik heb bij Admundsen?
Die van mij is erg traag bij navigatie instellen.
Gr. Frans
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Vervelend zo’n probleem. Bij mijn Amundsen gebeurt het een enkele keer dat hij niet opstart of wel opstart maar steeds hetzelfde scherm laat zien.

Volkomen :ot:, maar ik blijf het grappig vinden dat de Amundsen zoveel mis-spellingen uitlokt. Volgens mij is het met afstand het meest fout gespelde Skoda-onderdeel. Met de groeten van de naamgever: https://nl.wikipedia.org/wiki/Roald_Amundsen
 

Rainesh

Forumguru
@Frnsvdw

Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan softwareversie en dan de eerste twee regels met Mu versie en Train versie.

@Rallye stuur jij ook even je versiegegevens?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan