Probleem afstandsbediening: opent zowel Leon als Fabia

MarkQ

Nieuw lid
beste forumleden,

Ben nieuw hier en kon nog geen topic vinden over dit probleem, vandaar nieuw topic.

Afgelopen week deden mijn vrouw en ik allebei tegelijkonze auto's op slot met onze afstandsbediening. Inheb Seat Leon, zij Skoda Fabia. Nu pakt haar Fabia naast haar eigen afstandsbediening ook de afstandsbediening van de Leon bij vergrendelen/ontgrendelen.

Inmiddels bij aantal garages in de buurt probleem voorgelegd, maar die staan te klapperen met oren en hebben er nog nooit van gehoord of oplossing voor.

Kunnen jullie ons helpen hiermee?

Hoor het graag.

Groeten,

Mark
 

MarkQ

Nieuw lid
Sorry, ik kan daar niet vinden hoe je de sleutel opnieuw inleert.

Met zoeken op inleren kom indut topic tegen: https://www.skodaforum.nl/forum/i/b...o-openenen-met-zijn-remote.29135/#post-593173

Bij het lezen van dit topic viel me op dat dit probleem precies ons probleem is, inclusief het aanzetten van auto met reservesleutel om warm te draaien en daarna op slot doen. De oorzaak is gevonden!

Nu nog probleem oplossen.

Heb ik perse vcds nodig om sleutel opnieuw in te leren?
 

Cordoba

Forumguru
Eigenlijk moet de sleutel niet opnieuw ingeleerd worden maar moet de laatst ingeleerde sleutel gewist worden, of anders de nu ingeleerde sleutels wissen, en je eigen sleutels (incl. reserve) opnieuw inleren.
 

Spierings

Forumguru
Ik zou afstandsbedieningen op naar nieuw in laten leren, dit kun je niet zelf. Hier is een testkast voor nodig..
 
Bovenaan Onderaan