Prijzen Rapid bekend

vinshi

Lid
verschil tussen mijn octavia en de rapid is nog geen 80 kilo dus dit valt wel mee. en het verbruik krijg ik ook wel in orde ik ben ook 1 van de zuinigste greenlinerijders hier op het forum.
 

Canon-Eye

Forumguru
en het verbruik krijg ik ook wel in orde ik ben ook 1 van de zuinigste greenlinerijders hier op het forum
...hetgeen betekent dat je een Octavia toch niet snel even zuinig zult kunnen krijgen dan je huidige Greenline, die van nature immers zuiniger is dan een Octavia.
80 kilo is in elk geval minstens 1 MRB-klasse hoger, en in het WA-deel van de verzekeringspremie zal dat vermoedelijk ook schelen.

Geeft allemaal niks - je moet je eigen keuze maken, maar doe dat in elk geval op basis van de juiste getallen en het hele plaatje.
Dát (en niets anders) was mijn boodschap!
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb het eerder ook al eens aangegeven, maar ik zou met een paar jaar liever een jonge gebruikte Octavia kopen dan een nieuwe Rapid. En ik hoop toch niet echt dat de fabrikant of importeur de intentie heeft om de Rapid neer te zetten als de auto voor de particuliere koper en de Octavia voor het leasende deel van de cliëntèle. Dan creëer je een soort tweedeling. Dat wordt nu al min of meer gedaan door de automerken met hun speciale Business lines/specials e.d. die niet voor de particuliere kopers bestemd zijn.
Die mogen heel erg de portemonnee trekken als ze een paar opties aan willen vinken.
Daarom ben ik gestopt met het kopen van een nieuwe auto en kies ik voor een jonge gebruikte. En dan is zo'n rijk uitgeruste business edition ook ineens bereikbaar.
 

adrie&hennie

Nieuw lid
geen Rapid tdi met dsg vind ik jammer
wel in de zelfde moter bij de vw daar zit wel een dsg in dus waarom niet bij de Rapid?
 

RefleCs

Forumguru
Net op park hoge veluwe even in de Rapid gezeten. Mooie ruime auto, maar het materiaal van het dashboard vind ik persoonlijk verschrikkelijk... Ik begrijp dat je ergens op moet bezuinigen op dingen om een auto voor deze prijs te kunnen bouwen maar om er nou direct zo'n bak met plastic in leeg te storten vind ik zonde.
 

peperskoda

Forumguru
Het interieur is inderdaad wel plastiekerig maar zolang het niet piept, kraakt of rammelt zullen er heel wat mensen zijn die daar niet zo'n probleem van maken.
 
Tja bij de superb is het dashboard en de zijpanelen ook van harde PVC maar mij hoor je niet klagen hoor (en denk de andere ook niet) het is mogelijk wat gevoeliger voor krassen dat wel.
 

vinshi

Lid
Daarom ben ik gestopt m]et het kopen van een nieuwe auto en kies ik voor een jonge gebruikte. En dan is zo'n rijk uitgeruste business edition ook ineens bereikbaar. [/QUOTE]

daarom ben ik dus ook voor de octavia gegaan.
 

peperskoda

Forumguru
De meeste Octavia's die jong gebruikt zijn en weinig kilometers hebben komen uit de shortlease. Deze zijn dan gebruikt als voorloopauto of ingehuurd voor een tijdelijke medewerker. Aangezien ik niet kan inschatten hoe de diverse bestuurders zijn omgegaan met een dergelijk voertuig en dat wel gevolgen kan hebben voor de levensduur van bepaalde (kostbare) onderdelen was dat voor mij de reden om weer voor nieuw te gaan. Ik had best willen wachten op de Rapid, maar de dealer had een knotsgekke aanbieding voor mij vandaar dat ik nu weer met de Roomster rij. Ik denk dat er toch nog een heleboel mensen ee Rapid zullen kopen, al zal dat over het algemeen een redelijke basisuitvoering zijn.
 
E

Ex-lid 2926

Ach, iedereen moet natuurlijk kijken wat hem of haar het beste past. Ik heb 25 jaar lang gemiddeld om de twee jaar een nieuwe auto gekocht. De afschrijving was in die tijd (1974-1999) ook nog te behappen, zelfs in de tijd dat mijn echtgenote vanwege de opgroeiende kinderen niet werkte. Daarna werd de afschrijving mij veel te gortig en heb ik een hele jonge Astra SW gekocht en daarin ruim 10 jaar gereden. Omdat ik geen jong gebruikte Astra SW diesel met weinig kilometers kon vinden ben ik uitgekomen op mijn huidige O2 TDI. En het kenteken stond voordat ik 'm kocht op naam van Pon. En wie die 30.000 in dat jaar erop heeft gezet weet ik dus niet. Wel kon ik zien dat de auto er pico bello bij stond, ook nog in onze favoriete kleur, met een geheel krasvrij en vlekvrij interieur. De vier banden waren nog in uitstekende staat en de productiemaand van de vier banden was gelijk. En met nog een jaar garantie van de off. dealer durfde ik het best aan.
Ik ben mijn hele leven al een echte autofan en heb er ook al heel veel geld in geinvesteerd. Maar investeren in een nieuwe auto (tenzij het een kleine A segment auto zou zijn) vind ik in mijn geval niet meer verantwoord, ook al is de basisprijs van een nieuwe Rapid best aantrekkelijk.
Ik ben ook heel erg benieuwd hoeveel Rapid's er in 2013 verkocht gaan worden. Het is misschien doemdenken, maar ik denk dat de particuliere autokoper het in 2013 t.a.v. auto's duurder dan het A segment helemaal laat afweten. De Citigo zal wel goed over de toonbank gaan schat ik zo in.
 
Bovenaan Onderaan