prijs onderhoudsbeurt Citigo-E

ertromp

Forumguru
Af en toe blijf ik hangen op een pindaschil hoor.
Mag hopen dat @gerardhein in zijn overeenkomst heeft laten opnemen dat onderhoud cfm. voorwaarden zoals auto nieuw afgeleverd is wordt uitgevoerd dus dat de destijds geldende voorwaarden bij de auto doorgezet worden. Of heb je een BOVAG garantiebewijs gekregen bij je aankoop @gerardhein? Toch weer een volgende vraag :deuk:

gerardhein

Senior Member
Ik heb auto in december 2023 bij een Vakgarage gekocht. Was toen nog geen 4 jaar oud.
Bovaggarantie is inmiddels al verlopen.
Ik gaf al eerder aan dat ik gewoon onderhoud ga laten uitvoeren, ondanks dit onduidelijke deel van de Skoda ‘benefits’. Ik wilde voor de Citigo eigenaren hier toch nog een en ander scherp krijgen.
Vandaar dat het draadje nog even open mag blijven.
Conclusie tot nu toe is dat Skoda nogal verhullend taalgebruik voert. Waardoor men op het verkeerde been kan worden gezet.
Zelfs bij de ANWB experts vond men het onduidelijk.
Ik hou jullie op de hoogt.

gerardhein

Senior Member
Wat mij opvalt is dat ik nergens een actuele prijslijst voor onderhoud kan vinden.
Heb het al aan Century gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
Ik ben ook benieuwd wat er moet gebeuren aan een elektrische Citigo.

ertromp

Forumguru
In ieder geval NIET de bougies.........

Afhankelijk van km stand
Remmen controleren
Remvloeistof
Interieur filter
Koelvloeistof peil
Inspectie diverse zaken zoals HV accu, bodem, koelvloeistofleidingen etc.

Maar je vraagt toch vrijblijvende offerte op neem ik aan?

• Leuk
Waarderingen: Tees

gerardhein

Senior Member
Ik kreeg te horen dat het 279 euro ging kosten en dat het interieurfilter zou worden vervangen.
Remvloeistof is vorig jaar vervangen en achterremmen zijn toen gereinigd.

Laatst bewerkt door een moderator:

gerardhein

Senior Member
Klopt, vind ik ook een fiks bedrag, daarom heb ik het ook opgevraagd. Dat hoor ik komende week waarschijnlijk.

Berrychello

Forumguru
De prijzen van een beurt voor een EV slaan inderdaad nergens op.
De dealers zagen hun verdienmodel verdwijnen met de komst van de EV maar dit is wel de raarst mogelijke oplossing.

Captain Hook

Forumguru
Ik snap al dat gekrakeel niet over die bescheiden onderhoudsprijzen.
Kom op zeg, weet je wel niet wat dat kost, om zo'n duur garagepand te onderhouden? Om al die mensen op kantoor te betalen? En wat dacht je van al die marketingactiviteiten; da's ook niet gratis!

Daarnaast de opleiding/training van al die deskundige monteurs en klantenservicemedewerkers. Die op uitermate deskundige en efficiënte wijze de rijmachine van de geachte klant moeten ondersteunen.
Iedere keer weer verlenen ze die hoogwaardige service, zodanig dat de rijder te allen tijde verzekerd is van optimaal rijgenot en een veilige automobiel.

Het is gewoonweg een gunst, een schijntje, dat voor dit soort luttele bedragen, deze fantastische service verleend wordt!

....tuut, tuut, tuut... :koffie:
en toen ging de wekker af en ontwaakte ik uit deze droom...:D

Laatst bewerkt:

gerardhein

Senior Member
Inspectieservice is 211,30
Daarbij interieur filter 59,78
Dit is excl btw en excl ouder dan 5 jaar voordeel korting.
Totaal 278,80 incl btw en 15% korting

Captain Hook

Forumguru
Wow, een interieurfilter van 60€ excl BTW! :eek:
Een origineel Bosch filter kost zoiets van 10-15€ (inclusief BTW)

Dat zijn duur betaalde minuten om het te vervangen... :jaja:

Tees

Donateur
Ik ben wel benieuwd wat ze dan allemaal inspecteren voor die 1.5-2u die ze rekenen...
En idd, de interieurfilters van de dealer zijn goudomrand en met diamanten afgezet.

EdK

Forumguru
En idd, de interieurfilters van de dealer zijn goudomrand en met diamanten afgezet.
Tsja logisch, de ruitenwisservloeistof is in de Ban .....
Elke keer zeg ik aan de balie, je mag het bijvullen maarrrrrrr ik betaal het niet !!
Dus de keuze aan jullie.....

gerardhein

Senior Member

Bijlagen

• IMG_3876.jpeg
    IMG_3876.jpeg
    395,4 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3878.jpeg
    IMG_3878.jpeg
    481,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3879.jpeg
    IMG_3879.jpeg
    496,4 KB · Weergaven: 7
  • IMG_3880.jpeg
    IMG_3880.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 8

EdK

Forumguru
Maar goed zoals je leest is het allemaal visueele controle en krijgt de monteur alleen vieze handen van zijn goedkope lekkende pen.
En heb jij dus een defect lampje in de hemel zitten dan moet je dat eigenlijk niet melden, want dat behoort tot de monteur zijn werk.
Is die nog stuk zodra je hem ophaalt en staat niet in rapport vermeld.............. dan heb je ff de tijd om ze te vragen of ze hun werk wel goed uitvoeren voor dat wereld bedrag wat je net hebt betaald......... :koffie:

Bovenaan Onderaan