Prijs brandstofpomp (diesel) 2600 euro?!?

mmarechal

Actief lid
... helemaal vreemd wanneer een (zogenaamde) monteur dan dus een onderdeel vervangt en, zo begrijp ik, ook dat slangetje los heeft moeten halen en weer vast moeten zetten. Dan ziet hij toch, neem ik aan, ook wel dat er een knik in de slang zit.... :biggthumpdown:
 
Ik ben ook zeer benieuwd welke garage het is.Toch niet hier in Purmerend ?

Ja, wel in Purmerend en niet de Skoda dealer.

Ik ga geen naam noemen.

Met eerdere problemen heeft hij me heel goed geholpen door voornamelijk 2e hands onderdelen te zoeken en te gebruiken (verstuivers voor een kwart van de nieuwprijs). En hij heeft me in het verleden een hoop geld uitgespaard door voor een prikkie een probleem op te lossen, terwijl de Skodadealer onterecht dure onderdelen (turbo) wilde vervangen.

Hij heeft 't dus wel in z'n vingers, alleen zat hij er nu flink naast.

Het probleem van vermogenverlies in 1e en 2e versnelling is nu opgelost en jawel hoor..... het volgende probleem is er al weer. Als de motor accelereert prima en dan gaat bij zo'n 2800 rpm de fut eruit en naarmate je dichter naar de 4000 rpm gaat gaat het steeds langzamer. Het rode gebied haalt ie niet. Ik heb voor de zekerheid het blindplaatje van de EGR weer terug gezet, maar dat maakt geen verschil.

We zijn het nu wel een beetje spuugzat. We laten dit probleem nakijken en zijn al op zoek naar een andere auto. Als de auto het goed deed en je vergeet even de bergen rekeningen, dan beviel de Octavia op zich prima. Ik heb nog wel even aan een Octavia II op benzine zitten denken, omdat de rekeningen en problemen voornamelijk gerelateerd waren aan de dieselmotor. Maar ik ga toch eerst in de hoek van de Japanners kijken, omdat die toch wel bekend staan om hun betrouwbaarheid. Wij verdienen boven modaal, maar dat is amper genoeg om onze Octavia rijdend te houden.
 

Vdub

Actief lid
jammer dat je nu de problemen naar de auto verwijt, ik denk eerder dat de garage de boosdoener is..
 

Ronnie

Forumguru
Is er misschien onlangs een distributieriem vervangen? Ik doel eigenlijk op een probleem dat je voordien(rep. vacuumslangetje) niet opgemerkt hebt.
Het zou goed kunnen dat de timing er naast zit,(misschien een tandje)
Of een te vroeg afblazend overdrukventiel misschien......
 
Is er misschien onlangs een distributieriem vervangen? Ik doel eigenlijk op een probleem dat je voordien(rep. vacuumslangetje) niet opgemerkt hebt.
Het zou goed kunnen dat de timing er naast zit,(misschien een tandje)
Of een te vroeg afblazend overdrukventiel misschien......

De distributieriem is niet onlangs vervangen. Voordat vorige maand de turbo/intercooler/oliepomp/lmm meter en turboregelklep werden vervangen deed hij het prima.

Ik ga morgen naar Duitsland (1200 km heen en terug) en hoop dat hij beter gaat lopen als hij eens goed en lang warm wordt. Misschien zit de katalysator vol?

Ik heb zelf niet voldoende kennis van auto's om een probleem wat niet zichtbaar is op te lossen. Ik denk dat hij eerst maar eens aan de laptop gehangen moet worden.

Woensdag a.s. ben ik terug en zal ik wel laten horen of de lange rit geholpen heeft.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik vind de dieselmotor nog steeds heerlijk, al mijn (ex diesel) nu benzine vriendjes het nakijken geven en ook nog eens lachen bij de pomp.
 
Zo, ben weer terug uit Duitsland.

De eerste 400 km ging de auto niet harder dan 160 a 165. Vanaf 2800 rpm ging de fut er volledig uit en met heel veel geduld werd de 165 (op de teller) gehaald. Toch al die tijd doorgekacheld tussen de 140 en 160. Na 400 km ging hij het steeds iets beter doen, net zolang tot ik de 190 (op de teller) haalde. Hij hield ook niet meer in rond de 2800 rpm en hoger.

Op de terugweg deed hij het ook prima. 193 gereden (Tomtom gaf 182 aan) en trekkracht genoeg. Een aantal keren gestopt onderweg en hij bleef het goed doen tot de laatste stop. Toen 20 minuten gestopt en de laatste 30 km Autobahn tot aan de grens kwam hij weer niet boven de 160. Hij had niet meer dat herkenbare inhouden vanaf 2800 rpm, maar wilde gewoon niet harder.

Een dag later in Nederland een aantal keer doorgetrokken tot in het rode gebied en er lijkt verder niets aan de hand, maar ik heb helaas niet harder dan 140 kunnen rijden.

Zou er een sensor (temperatuursensor?) of zoiets kapot kunnen zijn of heeft iemand een ander idee?

Alvast bedankt!
 
We zijn het nu wel een beetje spuugzat. We laten dit probleem nakijken en zijn al op zoek naar een andere auto. Als de auto het goed deed en je vergeet even de bergen rekeningen, dan beviel de Octavia op zich prima. Ik heb nog wel even aan een Octavia II op benzine zitten denken, omdat de rekeningen en problemen voornamelijk gerelateerd waren aan de dieselmotor. Maar ik ga toch eerst in de hoek van de Japanners kijken, omdat die toch wel bekend staan om hun betrouwbaarheid. Wij verdienen boven modaal, maar dat is amper genoeg om onze Octavia rijdend te houden.

De Octavia is verkocht! Ik heb hem op Marktplaats gezet en er is een handelaar uit het Oostblok komen kijken. De auto staat nu in Bulgarije. Ik ben samen met de handelaar naar mijn bank gegaan en heb daar gelijk het geld op mijn rekening laten storten. Daarna is de handelaar met de papieren en de kentekenplaten naar een kantoor van het GWK gegaan en toen hij terug kwam en ik het vrijwaringsbewijs in handen had heb ik hem de sleutels gegeven. Iedereen blij!

Volgens mij verdwijnen veel Skoda's naar het Oostblok, de 4 reacties die ik kreeg waren allen handelaren met Duits accent.

Ik heb nog even zitten denken aan een Octavia II op benzine en automaatbak, want de Octavia was best een lekkere auto. De dieselmotor is me tegen gevallen. Naar mijn mening is deze niet echt geschikt voor relatief veel kortere ritten (tot 25 km). En waar ik nog het meest van geschrokken ben zijn de onderdeelprijzen. Hogedrukpomp 2600 euro, turboset 2100 euro, 4 verstuivers 1900 euro. Ik weet niet of de benzine versie ook zulke dure onderdelen heeft, maar ik heb toch besloten voor een Japanner te gaan. Ik heb een Honda CR-V gekocht en hoop hier lang en zonder al te veel extra kosten mee te kunnen rijden.

Ik wens iedereen veel plezierige, veilige en goedkope kilometers toe! En wie weet wat de toekomst brengt, want als ik de dieselmotor even vergeet, was de Octavia eigenlijk best een heerlijke auto.
 
Volgens mij verdwijnen veel Skoda's naar het Oostblok,

Dat klopt. Ik heb gisteren mijn oude Skoda Octavia Combi 1.6i uit 2001 met G3 installatie en een kilometerstand van 414000 km verkocht. Die gaat ook naar het buitenland. Skoda zijn volgens mij wel gewild.
 
Bovenaan Onderaan