Pre-radio in Nieuwe skoda Fabia

brechtdb

Nieuw lid
Ik ben net trotse pre-eigenaar van de nieuwe skoda fabia go-plus.
Hij is besteld, in stock en zou volgende week toe moeten komen.

Ik heb de wagen gevraagd met pre-radio omdat ik er zelf een aftermarkt radio met bluetooth en iphone control wil inbouwen. Ik ben er nog niet uit welk merk, sony/kenwood/pioneer.

Nu vraag ik me nog af wat er aan extra materiaal aangekocht moet worden om het correct aan te sluiten.
Ik heb al gehoord

  • een inbouwbouwpanneel
  • een antenneadapter met fantoomvoeding
  • een interface met de iso kabel van je radio
Kan er hier iemand rond bevestigen of toevoegingen maken? Heeft iemand al ervaring en/of foto's van het inbouwen van een radio in de skoda fabia?

Ik las dat de pre-radio enkel met luidsprekers vooraan komt. Ik zou deze willen verplaatsen naar achteren en een nieuw composetje vooraan plaatsen. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk dit gaat? Hoe toegangeklijk zijn de luidsprekers?
 

Hetzer

Forumguru
Kan er hier iemand rond bevestigen of toevoegingen maken? Heeft iemand al ervaring en/of foto's van het inbouwen van een radio in de skoda fabia?


ja ik ben er zelf mee bezig maar dan juist van een af-market radio, naar een originele VW radio.., dus zaken zoals een antenneadapter met fantoomvoeding en een van quadlock naar iso, kabel voor je radio heb ik er juist tussen uit moeten halen.
 

Hetzer

Forumguru
oude radio kwam uit mijn vorige Roomster, een Grundig 2din cd/,p3/cassette speler ,deze is overgezet bij levereing van mijn huidige auto door dealer.
Af-Fabriek word de F-2 afgeleverd met Quadlock aansluiting, dit is de stekker die standaard op Vag audi/navi systemen past. mijn oude radio was een af-market radio, hier moest dus een adapter Quadlock/iso komen, dit omdat volgens mij alle af-market radio's een iso aansluiting hebben.
 

brechtdb

Nieuw lid
Blijkbaar is de pre-radio van de nieuwe skoda met iso aansluiting en een 1din opening klaar gemaakt.
Enkel luidsprekers vooraan zoals ik dacht.
Hij staat klaar in de garage om volgende week opgehaald te worden.
 

brechtdb

Nieuw lid
Fantoomvoeding

Waar sluit je het blauwe kabeltje op aan van de fantoomvoeding?
Wat is het typenr van de kabel met fantoomvoeding fakra naar din die jullie gebuiken?
 

Ronnie

Forumguru
Op de geschakelde plus, of op de elektrische antenne aansluiting van een aftermarket radio.
Typenr. weet ik zo niet, maar iedere betere automaterialenzaak heeft zo'n kabeltje...
 
Bovenaan Onderaan