Pouw vanaf 1 juli Skoda dealer in Zwolle

SteGo

Donateur
Voor degenen die het niet wisten; Pouw is vanaf morgen, 1 juli, Skoda dealer in Zwolle.
Ik kreeg er toevallig vandaag een mailtje over van Pouw.
pouw skoda.png

Het zou me niet verbazen als Korterink Zwolle vanaf morgen dan enkel nog servicedealer is, net zoals de vestiging in Rouveen.
Een paar jaar terug raakte Jan Kok het SEAT-dealerschap ook al kwijt aan Pouw.

Wanneer ze klaar zijn met de verbouwing maar eens een keer binnenlopen om te zien wat Pouw ervan gemaakt heeft. ;)
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
@hemi24 Hier in de regio rondom Zwolle heb je voor de nieuw-verkoop van de VAG-merken vooral keus uit; Pouw, Pouw en Pouw. :maakmegek:

Maargoed, wat verder naar het noorden heb je ook hele gebieden waar je zowat automatisch op Century of Van den Burg aangewezen bent. Maar dat zie je bij de niet-VAG merken natuurlijk ook al steeds meer. Onder andere Ter Wolde Renault die Oving en ABD inmiddels heeft overgenomen. En Pouw en Ter Wolde, maar ook oa Ekris en Nefkens zijn op hun beurt ook allemaal weer onderdeel van Emil Frey Nederland. De tijd van de kleine zelfstandige dealertjes is (helaas) voorbij, met wellicht als uitzondering nog wat Suzuki, Honda en Subaru dealers.
 

hemi24

Forumguru
Emil Frey inderdaad! Ik dacht even dat Pouw onder Pon viel, maar die conclusie was dus even te voorbarig…
 

SteGo

Donateur
Pouw is nadat ze in 2014 kopje onder gingen wel een poosje van PON en ING geweest, maar in 2016 kocht PGA het en PGA is een paar jaar geleden op zijn beurt weer gekocht door het Zwitserse Emil Frey.

Destijds toen Pouw kopje onder ging heb ik het wel relatief intensief gevolgd en ik verbaasde me er toen over dat, voor zover ik het kon doorgronden, Pouw toen ineens onderdeel was geworden van Woup Holding (wat een creatieve naam .... :maakmegek:), gevestigd op hetzelfde adres als PON.
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Diverse Hyundai dealers in Noord Holland zijn ook al bij elkaar geveegd. Maar een auto blind via Internet bestellen? Nou ff niet!
Testrit kan iets aan het licht brengen wat je absoluut niet wil én kan accepteren voor zoveel geld.

grtss.
 

EdK

Forumguru
Tsja en dan heb je de firma Broekhuis nog !
En die wed niet eens op één paard , maar in NH wel groot deel van de VAG dealers tot zich genomen
 

Canon-Eye

Forumguru
De Broekhuis-Skodadealerschappen in Assen en Hoogeveen/Emmen zijn overgedaan aan Century.
Voor zover mijn ervaring (met Assen in het bijzonder) strekt, zijn de VAG-monteurs daarbij wel meegegaan.
 

EdK

Forumguru
Tsja de skodadealers in Alkmaar en omgeving, Purmerend en Hoorn ( familie bedrijven ) zijn eerst overgenomen door Heron en daarna weer door Broekhuis onlangs.
En in alle gevallen is personeel ook meegegaan.
Een van de redenen dat ik nog zaken doe met mijn dealer !
Maar weet wel dat er 2 monteurs in Hoorn (Wognum volgens mij officieel ) toen het familiebedrijf door Heron was overgenomen voor hunzelf zijn begonnen !
 
Bovenaan Onderaan