Porsche Macan 360mm remmen op Octavia RS

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen of dit past op een Octavia RS 2021? Ik heb 19 inch en geen spacers. Die wil ik tegelijk doen met de rem upgrade.

Verkoper geeft aan dat de remmen inclusief elektronische handrem zijn. Is dat dan één op één te monteren?

Gaat om deze remmen: Remmenset compleet voor + achter van een Porsche Macan
€ 999,99

Graag reacties!

Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru

Captain Hook

Forumguru
Ik vind het een duur grapje, voor, naar verhouding, 'oud' materiaal...

En @Maarten91 waarom eigenlijk?
Is het huidige remsysteem van je auto niet goed (genoeg)? Als je dit zou monteren, dan sta je eerder stil? Of zoiets... :unsure:

hemi24

Donateur
Lukraak grotere remmen monteren betekend niet dat je auto daardoor beter (en stabieler) gaat remmen…

Hou er vooral rekening mee dat een Macan een grotere naafdiameter heeft.

Bakkertje

Forumguru
Wat filmpjes hierover gekeken en wat ik begrijp is het vooral een upgrade van het remgedrag, beter te doseren vooral.
Maar hoe zou het zitten met de overige systemen in de auto? (ABS, ESP e.d.)

Wel gaaf dat dit gewoon op onze MQB auto's past en het ziet er wel echt gaaf uit.

Niet toegestane reclame in dit bericht verwijderd.
Dat lijkt me een hele gave conversie!
Er zijn setjes te koop specifiek hiervoor dus dat moeten kunnen lijkt me.

Origineel Porsche 19 inch heeft een et waarde van 21.l volgens Google.
Thnx, de link die jij doorstuurt zijn wel andere remmen. Ze bieden overigens wel dezelfde remmen aan.

Zeker gaaf. Moet wel lachen: dik 120.000 km, 8 jaar oud, en dan "als nieuw" :D

Prijs zou ik nog wel over onderhandelen, als een nieuw setje maar 400 euro duurder is.
Klopt, ik heb gevraagd of het de 1e blokken en schijven zijn en wat de staat is. Als het de 1e set is dan pas ik en ga ik voor een andere set.

Ik vind het een duur grapje, voor, naar verhouding, 'oud' materiaal...

En @Maarten91 waarom eigenlijk?
Is het huidige remsysteem van je auto niet goed (genoeg)? Als je dit zou monteren, dan sta je eerder stil? Of zoiets... :unsure:
Esthetisch is het voornamelijk. De 1e eigenaar heeft ervoor gekozen dat de klauwen grijs zijn ipv rood. Op de GTI had ik uiteindelijk Golf 7R remmen gemonteerd en dit was echt een wereld van verschil qua remmen. Stabieler, kon harder door remmen en langer doorgaan totdat ze gaan "faden".

De remmen van mijn RS zijn dramatisch slecht. Korte ritten merk je er weinig van maar als je flink doorrijdt in duitsland in de Lente/Zomer dan worden ze veel te snel (te) warm en is drastische afname van remkracht en comfort te merken. Niet geventileerde remmen op de RS is een slechte beslissing van Skoda als je het mij vraagt.

Wel mooi die Porsche remmen alleen waarom voor zo'n oplossing gaan ipv een geschikte aftermarket remmen set?

Ik zou verder geen aftermarket set weten die dezelfde specs heeft (grootte rem) voor dezelfde prijs. Of heb ik niet goed genoeg gezocht?

Fmoon

Forumguru
@bechrissed, ik heb 10 jaar de RS gehad de O3. Nu herken ik u wel over dat remgedrag. Tijdens mijn zomervakanties als ik wel eens te hard van de snelweg kwam op een afrit en dus de rem flink gebruikte viel mij dit ook altijd op dat het wat moeilijk remde. Gaf mezelf de schuld dat mijn been wellicht wat slap was na een lange rit.

Ik zou verder geen aftermarket set weten die dezelfde specs heeft (grootte rem) voor dezelfde prijs. Of heb ik niet goed genoeg gezocht?
Ah ja goed argument haha. Ik heb vorig jaar weleens wat zitten kijken. Wat precies de prijzen waren weet ik niet meer maar ik vond het toen i.i.g. te duur. Misschien moet ik ook maar eens gaan zoeken voor een setje Porsche remmen

@bechrissed, ik heb 10 jaar de RS gehad de O3. Nu herken ik u wel over dat remgedrag. Tijdens mijn zomervakanties als ik wel eens te hard van de snelweg kwam op een afrit en dus de rem flink gebruikte viel mij dit ook altijd op dat het wat moeilijk remde. Gaf mezelf de schuld dat mijn been wellicht wat slap was na een lange rit.
Ja dat bedoel ik. En als je dan 2/3/4 van die hele korte Duitse afritten achter elkaar hebt en je nog eens flink moet remmen daartussen dan is het wel schrijnend hoe hard de afname is.

Rallye

Forumguru
Wel grappig. Ik heb meer dan zestien jaar een Octavia RS gehad en echt nooit een klacht gehad over de remmen - terwijl ik toch best doorrij. Nu met de Golf ook niet. Wel zie je met de 19” erg goed dat de gewone GTI de kleinste remmen van alle GTI's heeft.

Uit belangstelling. Vervangen jullie alle remmen of kan alleen voor ook? Is dat enkel voor hobbyisten of kan een gewone garage (of zelfs een dealer) dat ook?

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Als ik dit zo lees vraag ik me af hoe ik ooit hele stukken door Dld heb durven jagen met een Kodiaq met 1.5 TSI met 200 km/h en standaard remmen…

Beetje overdreven als je het mij vraagt wat sommige hier beweren over de standaard remmen van een RS; misschien ligt het meer aan het rijgedrag, of zijn jullie op de vlucht?!?

Bovenaan Onderaan