Porsche Automusuem Helmut Pfeifhofer (Gmünd)

Rallye

Forumguru
Na een eerder bezoek zeker dertig jaar gelden nu een weekje Karinthië, voorafgaand aan een weekje Gardameer. In Karinthië ligt Gmünd, een schattig middeleeuws plaatsje, waar de familie Porsche aan het eind van WOII schuilde voor de gevolgen van de oorlog. De Porsche 356 is ontworpen en ontwikkeld in Gmünd. Na de oorlog ging de firma weer terug naar Stuttgart.

In 1982 heeft Helmut Pfeifhofer zijn verzameling toegankelijk gemaakt voor publiek (http://www.auto-museum.at/index.php/home-2). Het is een klein museum, verdeeld over twee verdiepingen van een oude boerenschuur.

Voor de Porsche-adepten wordt het verhaal van de 356 verteld. Ook zijn er bijzondere Porsches te vinden, zoals racemodellen en ontwerpen voor het leger.

Als je meer in Karinthië doet is de Kärnten-card (http://www.kaerntencard.at/) een aanrader. Daarmee krijg je gratis toegang tot het museum en een groot aantal kabelbanen etc., waarvoor je anders erg veel geld kwijt bent.

Als gezegd: het museum is niet al te groot. Ik was in een uur klaar, maar vond het wel erg leuk.

IMG_0783_1024x768.JPG IMG_0788_1024x768.JPG IMG_2562_1024x683.JPG IMG_2564_1024x683.JPG IMG_2565_1024x683.JPG IMG_2567_1024x683.JPG IMG_2569_1024x683.JPG IMG_2570_1024x683.JPG IMG_2571_1024x683.JPG IMG_2572_1024x683.JPG IMG_2575_1024x683.JPG IMG_2578_1024x683.JPG IMG_2580_1024x683.JPG
 

RogerS

Forumguru
Ik ben daar vorig jaar nog geweest. Het is inderdaad een leuk museumpje niet te groot zodat vrouw en dochterlief niet al te hard zeuren. Mijn zoon vond het geweldig. :D

Zondag ga ik naar het Peugeot museum in Sochaux (zie mijn avatar dat zegt genoeg...). :geek:
 

Baphi

Forumguru
Leuk! Dit museum staat nog op de bucketlist! Porsche Museum in Stuttgart al een keer bezocht, dat is zeeeer de moeite waard! Nu nog een keer het MB-museum, BMW-museum en Autostadt... Genoeg te wensen voor de autoliefhebber :-)
 

Rallye

Forumguru
Ja, Duitsland gaan we ook nog een keer doen. Ik ben nog in het oude Mercedes-museum geweest.

Het Peugeot-museum ben ik een jaar of 12/13 geleden geweest (vandaar mijn forum-naam: drie 106 Rallye's gehad). Ook dat was leuk, maar ook, laten we zeggen, zeer overzichtelijk...... Daar in de buurt wil ik de Schlumpf-collectie nog eens zien.
 

Jewepe

Forumguru
Misschien is het een idee om dit topic te "kapen"/uit te breiden door elkaar hier ervaringen te vertellen in de diverse automusea die we bezocht hebben. Uiteraard met foto's. Ikzelf ben begin dit jaar voor de tweede keer in het Bugatti museum in Mulhouse (de al genoemde Schlumpf collectie) geweest en vond het weer fantastisch. Ik kan even geen foto's plaatsen want ik ben nu op vakantie in de US en heb alleen een (zakelijke) laptop bij me. Reageren jullie op het idee?
 

Rallye

Forumguru
Ik heb wel zitten twijfelen op welk deel van het forum ik mijn ervaringen zou kunnen delen. Dit deel leek me het meest geschikt.

Om beschrijvingen van allerlei automusea in één topic te zetten gaat mij te ver. Dan zou je wat mij betreft beter een onderdeel automusea in het forum kunnen aanmaken. Anders gaat het wel erg door elkaar lopen.....
 

Baphi

Forumguru
Ook zeer de moeite waard en tegenwoord mét museumjaarkaart: Louwman Museum Den Haag

_BKL8661.jpg


_BKL8650.jpg


_BKL8643.jpg


Martinie collectie

_BKL8628.jpg


_BKL8622.jpg


Etc...
 

Rallye

Forumguru
@Baphi : zou je voor de overzichtelijkheid zelf een topic kunnen openen voor het Louwman-museum? Misschien dat ik dan ook nog wat foto's heb.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan