Pookknop RS Handbak vervangen

abelsj

Forumguru
Ik zou de originele Pookknop van mijn O3RS willen vervangen door een exemplaar van een VW Golf 7 gti.
Mijn origineel exemplaar is namelijk volledig afgebladderd.

Heeft iemand dit al gedaan?
Zou het passen in de first place?
Zou ik de originele Pookknop loskrijgen van de balg en de knop van een gti op mijn balg krijgen indien de onderkant van de balg een andere vorm heeft.

Indien het past zou ik artikel 5G1711113DCBR willen plaatsen.
 

Joske

Forumguru
Mijn origineel exemplaar is namelijk volledig afgebladderd.
bij mij is er dus ook al slijtage, ik vind dat dus ontzettend snel zo na 40k km eigenlijk!

Aan die van het faabje - 10 jaar oud - 165k km is er dus nog niets te zien...
 

Joske

Forumguru
hier in bijlage uit officiële manual, wel Engels maar dat is alvast toch beter dan mijn Duits :laugh:

ik ga ook eens uitkijken voor een andere te plaatsen

is dat allemaal uitwisselbaar met Golf 7? Die van de clubsport is best wel cool maar overkill voor mijn voiture vrees ik
 

Bijlagen

  • Gearbox 0A4.pdf
    247,1 KB · Weergaven: 24

abelsj

Forumguru
bij mij is er dus ook al slijtage, ik vind dat dus ontzettend snel zo na 40k km eigenlijk!

Aan die van het faabje - 10 jaar oud - 165k km is er dus nog niets te zien...
Ik heb 41k km. Bij mijn vorige auto Toyota Avensis waren na 240k km en 9jaar nog geen gebruikssporen zichtbaar.
Volgens garage in Aarschot komt dat doordat ik met mijn hand op mijn pook lig tijdens het rijden (heb da stuk garagist duidelijk gemaakt dat dat dus niet het geval is) dus heb niet veel hoop dat er iets onder garantie gaat geregeld worden. Dacht daarom een pookknop van een golf7 gti te plaatsen op de hoop dat deze van betere kwaliteit is. Ieder jaar een nieuwe pook zou teveel van het goede zijn.
 

Joske

Forumguru
komt dat doordat ik met mijn hand op mijn pook lig tijdens het rijden
wat ik dus OOK niet doe!

(is slecht voor je gaffels)

ja vind het bijzonder slechte kwaliteit.. ik zie allemaal blauwe stippeltjes, dat zit blijkbaar onder de verf als soort grondlaag of kleur van het plastic? Who knows.. I don't care, wil nieuwe pook.

Maar als ik het Duitse forum bekijk dat @Goofy@5E postte worden daar complete sets vervangen incl. lederen hoes, zou dat 1 geheel zijn dan? Want daar geraak ik nu nog niet direct aan uit eigenlijk.
 

Joske

Forumguru
Tomato Red? :D

21784-ORIG_5E1064230B_1.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat het een aantal jaren terug ook mode was op diverse fora om de standaard knop te vervangen door één met verlichting in de pook (schakelpatroon is dan meestal verlicht), daar moet je ook veel info kunnen vinden over het wisselen van de knop.

Bij het Seat-Online forum waren er destijd diverse topics over.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn meerdere leveranciers van dergelijke knoppen @Joske Ik weet niet of de knop van een O2 niet past? Als de diameter gelijk is, lijkt me dat het gewoon moet passen, of het probleem zou moeten zitten in de lengte van de pookzak, of het frame onderaan de pookzak moet anders zijn, dat kan het lastiger maken.
 

abelsj

Forumguru
Heb juist op fznparts.nl een golf7 gti Pookknop besteld. 69euro+15euro leverkosten. Ga de Pookknop op mijn originele balg proberen te krijgen zoals al gedaan is in het topic dat goofy5e aanhaalt. Als het mislukt bestel ik op superskoda een gans nieuwe knop en balg voor 65 euro.
 

Arco

Forumguru
Het heeft dus niks met jou te maken maar alles met Skoda! Bij mij hetzelfde probleem na 40000... dat kan toch niet...
 

yesRS@

Forumguru
Het prijsverschil tussen vw en skoda zal wel in dergelijke zaken zitten zeker ?
Bij mijn O2 afbladderend chroom van brilvakje op dashboard , van de O3 1.4, opstekend chroom van de versnellingspookknop .
De Rs heeft nu 28000 km. Dus ik ben nog voor 12000 gerust eer er iets af valt :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Als ik het zo lees lijkt het erg op het probleem van het logo van een aantal jaren terug, waarbij het groen eerst langzaam blauw kleurde en na verloop van tijd werd het blauw zelfs transparant, waardoor je op de aluminiumkleurige ondergrond keek en het hele logo verdwenen was.
 
Bovenaan Onderaan