Pookknop DSG

Goedendag forumsleden,

Van mijn type III Octavia is de chromen rand in knop van de DSG pook zodanig versleten dat men zich snijdt aan die rand. Nu is mijn vraag, is die knop handig te demonteren en een originele knop de beste of toch een gelijkwaardige "goedkopere indien die er is" van de aftermarkt halen.

Alvast bedankt,

Henk
 

Okki

Donateur
Nou, origineel was bij mij niet goedkoop, maar gelukkig onder garantie vervangen. Ik dacht zo'n € 150 ex montage.

Mijn pook was helaas niet bij Kopacek leverbaar (Rapid) Maar voor de Octavia zag ik verschillende modellen.
 

Herzog Jan

Forumguru
Met de haakse slijper gaat het snelste :D

De bovenste deksel kun je er met wat voorzichtigheid afwippen. Dan bestaat de pookknop (bij mijn 2017 was dat zo) uit 2 delen. Deze zitten aan de voorkant en achterkant in hele dunne lipjes geklikt.
Met een mini schroevendraaier behoedzaam eruit wrikken. Kijk anders even op YT voor een instructievideo,
Demontage was iets van 10 minuten want moest kijken hoe het zat. Montage is nog geen minuut werk.

IMG-20230403-WA0021.jpeg
IMG-20230403-WA0019.jpeg
 

Herzog Jan

Forumguru

Hier heb ik de mijne vandaan. Tip: voor dat geld gewoon allebei de delen bestellen.
 

Tees

Donateur
Precies wat @Herzog Jan zegt! En ik heb mijn plaatje (alleen de bovenste en handbak) ook daar vandaan, prima zaak, alleen qua communicatie niet zo sterk (maar dat is Kopacek ook niet).
 

Bakkertje

Forumguru

RodeKo

Actief lid
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €10,65 43% Off | Dsg Versnellingspookknop Lederen Zijdeksel Dsg Bovenklep Voor Skoda Octavia Voortreffelijke Fabia --- Nieuwe Auto-Interieuraccessoires
Ik had hem ook nodig en heb hem een stuk goedkoper gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005006177102647.html
 

RodeKo

Actief lid
Als ik de topcover selecteer betaal in bij de eerste link €26,07 en bij de door mij gegeven link €10,25 dus volgens mij is dat bijna 16€ verschil en meer dan 1 biertje. ;)
 

RodeKo

Actief lid
Ik had de "topcover" besteld bij onze Chinese vrienden. Hierbij de review!

Netjes binnen 10 dagen binnen gekregen zoals beloofd door onze vrienden van Ali. Netjes verpakt in dik bubbeltjesplastic dus prima!

Vervolgens de montage. Oude kapje klikte er snel af met een klein tipje van de schroevendraaier. Het nieuwe kapje klikte feilloos op de kookknop. Top! Simpel, snel en zit goed vast!

Foto: Links de oude waar na slechts 5,5 jaar al stukken chroom van afgebroken waren. Rechts de nieuwe van Aliexpress. Lettertype is het zelfde maar iets dikker. prima! De Ali versie is ook iets zwarter dan het origineel. Mooier eigenlijk.

IMG_8361.jpeg
 

Bakkertje

Forumguru
Voor mij is er ook een nieuwe pookknop onderweg uit China. Het leer op de pook is aardig gesleten (was al toen ik hem kocht) zodra die binnen is zal ik hier wat foto’s plaatsen..
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Over het water @Bakkertje !!
En je hebt massel want met beetje geluk (of pech) kunnen ze het bij velen nu voor de deur afleveren....... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan