Pon garantie, alleen als het niet kapot gaat.

Even een vraagje. Mij lijkt het door eigen ervaring en door het zien van de reacties in diverse forums dat Pon een nieuwe slogan heeft. "Wij geven 2 jaar garantie op alles behalve op die delen die kapot kunnen gaan of geld kosten"

Graag zou ik hier reacties op zien of ik dit nu verkeerd zie of dat het echt zo is.

Mijn ervaring: Als er iets van een paar tientjes kapot gaat wordt het zonder problemen vergoedt. Wanneer het boven de 45 euro komt dan valt het ineens niet meer onder garantie. Dit is telkens weer een strijd tussen de garage en Pon. Uiteindelijk betaald Pon niet. Voorbeelden, kromme remschijven (is bekende fabrieksfout), gecupte banden (oorzaak de kromme remschijven), krakende wielophanging (oorzaak fabrieksfout in de wieldraagarm, na vervanging was probleem opgelost) en ga zo maar door. Rij nu bijna 30 jaar nieuwe auto's en telkens wanneer ik een Pon auto koop en ik krijg mankementen dan wordt het niet vergoed. Bij andere merken heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. Garantie is toch garantie.

Graag jullie mening hier over.

Tallguy

Forumguru
Wat je kan doen is het volgende:
Jij hebt de auto bij de dealer gekocht. Hij geeft de garantie af. Als jij met een probleem zit en de dealer meot ervoor naar Pon, dan is dat zijn pakkie-an.
Jij hebt eigenlijk niets met Pon te maken. De dealer wel. Dus als jij garantie op iets hebt en Pon zegt van niet, dan is dat een conflift tussen de dealer en Pon. Jij hoeft daar, als eind consument, natuurlijk niet de dupe van te worden!

Datzelfde geldt voor elektronica die je bij de Harnse Smid ofzo koopt!
smile.gif

Ja je hebt gelijk. Ik heb ook alles via de dealer geregeld. Deze was uiteindelijk zo coulant om alle kosten, op de banden na, voor zijn rekening te nemen, toppie. Hij heeft inderdaad nu een conflict met Pon want het gaat om rond de 1000 euro.

Tallguy

Forumguru
Precies! Jij doet zaken met de dealer, niet met Pon. Alles wat er niet goed is aan de auto en waar kosten aan verbonden zijn is iets waar jij en de dealer het samen over hebben. Pon zal jou een worst zijn. Je hebt de auto niet bij hun gekocht.

Dus...de dealer regelt het met jou en de dealer regelt het met Pon. Jij moet er, als het even kan, niet tussenin gaan zitten.

LenK

Forumguru
Kern van de vraag is of je krijgt waar je recht op hebt. Garantie is Garantie en dat moet niet afhankelijk zijn van een partij die alleen maar denkt aan beperken van de schade.
Dat is korte termijn politiek.
Dus Skoda organisatie, jullie krijgen hopenlijk toch geen last van het "het verkoopt toch wel" syndroom, waar veel merken in de verkooplift last van krijgen. Ik zou het jammer vinden, dan wordt het toch een keer "dag dag", want wat heb ik een hekel aan klantonvriendelijkheid.
Ik zie het wel in de uitslag van het Autoweek tevredenheidsonderzoek

Octaviarijder

Actief lid
Laten we hopen dat ze bij Pon nog even moeten wennen aan het grote aantal Skoda's wat vandaag de dag verkocht wordt. Logisch dat je ook meer garantiegevallen krijgt, maar daar staan ook beduidend meer inkomsten tegenover.

volgens de wet heb je een koopcontract met de garage die leverd .
deze blijft dus in gebreke.

en geloof mij het is een eindeloze strijd als het om garatie gaat en je eigenlijk in je recht staat maar een garage vind van niet.

ik 2 jaar een nieuwe 307sw gehad en had er 1,5 jaar problemen mee.

ik ben uit eindelijk bij de rechter beland omdat ik de auto niet meer wou hebben nadat voor de derde keer de motor het begaf.
bij inruil was mijn 307 bij eenvremd merk een appel en een ei waard daar hij nog te jang was en ed afschrijving dus relatief hoog,en nu komt het ik dacht toen oke,ik ben slim ik ga naar mijn dealer en koop een nieuwe 407sw met full options moet je toch een leuke prijs krijgen.

het ntwoord van de verkoper na veel overleg kwam er op neer dat ze de auto niet wouden inruilen.

tja het zijn allemaal eikels,ongeacht het merk.

verkopen kunnen ze allemaal maar van aftersales hebben ze nog nooit wat gehoort.

ondanks het feit dat min vrouw in iddels niet meer in duitsland werkt,breng ik de auto voor oderhoud er nog steeds heen.

momenteel heb ik een probleem mij eerste na 55000 km...!!!

de stuurbekrachtiging blijkt een electronisch mankement te hebben,is geen garatie meer zegt de dealer maar wacht ik probeer nog wat te regelen....

hij komt terug en zegt de kosten zijn rond de 1000 euro waaaaaah......

maar.....skoda en wij nemen 70 % van de koisten voor onze rekening u moet dus rond de 300 euro betalen.

kijkt dat klinkt toch gelijk eel anders.

ondanks een verlopen garatie toch een coulance regeling .

dit schijnt er mee te maken te hebbne dat je in duitsland bij onderhoud door de dealer een gratis mobiliteits garantie hebt.

hier kan ik blij van worden

Die mobiliteitsgarantie heb je ook als je Skoda in Nederland door de dealer onderhouden wordt, sterker nog, die geldt in heel Europa.

PS: Tip: lees voor het posten even je inzending door: tikfouten ok, maar dit........

Nou over die broodkruimels moet je me toch even uitleggen die snap ik niet. Tikfouten heb ik ook niet kunnen ontdekken.

Tallguy

Forumguru
Geen tikfouten gevonden? Zal ik ze even laten zien?
regels.gif
cool.gif

leverd = levert
garatie = garantie
uit eindelijk = uiteindelijk
eenvremd = een vreemd
jang = jong
ed = de
ntwoord = antwoord
wouden = wilden
gehoort = gehoord
in iddels = inmiddels
oderhoud = onderhoud
garatie = garantie
koisten = kosten
kijkt dat = kijk, dat
eel = heel
garatie = garantie
hebbne = hebben

PS. Niet om te zeuren ofzo, want iedereen maakt typefouten, maar hoe kan je nou zeggen dat je geen typefouten zag?
smile.gif

Tallguy

Forumguru
'tuurlijk weet ik dat. Ik had er geen moeite mee. Ik gaf alleen een reactie op de poster boven mijn berichtje die zei dat hij geen typefouten kon zien.

*edit: ik had ook expres wat Graemlins/smilies erbij gezet om aan te geven dat het niet zo serieus genomen moest worden.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

jammer hoor, je weet toch wat er bedoeld word of niet soms

[/ QUOTE ]
Ja maar ik moest het bijna hardop lezen om het te ontcijferen (ook HOOFDLETTERS ontbreken).

Een flinke borrel of dikke joint willen weleens wazig taalgebruik opleveren maar het bericht is om 8:30 's morgens geschreven dus daar ligt het niet aan.

Exciter

Administrator
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Een flinke borrel of dikke joint willen weleens wazig taalgebruik opleveren maar het bericht is om 8:30 's morgens geschreven dus daar ligt het niet aan.

[/ QUOTE ]

Kater?

Deje

Lid
Mijn ervaring met garantie:
Bijna geen (garantie)
Waarschijnlijk door de houding van Pon zijn dealers uiterst terughoudend met het verstrekken van garantie.
Bij het aanschrijven van Pon over deze handelswijze wordt omslachtig om het onderwerp heen geschreven en worden niet ter zaken doende argumenten gehanteerd om elke vorm van garantie af te wijzen.
Op een stukje elektronica (b.v. digitale camera) zit meer garantie (omruil) dan op de gemiddelde Skoda.
Jammer, jammer, jammer..........
407.gif

LenK

Forumguru
Mijn ervaringen tot nu toe zijn gelukkig nog goed.
Bij mijn O1 en mijn O2 heb ik geen gezeur over garantieverstrekking gehad.

Alleen de krakende achterwielophanging daar willen ze blijkbaar niks aan doen, want dat is nog steeds niet verholpen.
Ik stoor me er niet zo erg aan dat ik er achteraan blijf zitten.
Auto is 2x in de garage geweest, waarbij deze klacht ook is gemeld.
De eerste keer hoorde de monteur niks (zeker *piep* in zijn oren) en de tweede keer merkte ik totaal geen verschil toen ik weer met de auto ging rijden.
Ik wil nog een jaartje met mijn O2 rijden, dus dat overleef ik wel, maar het was netter geweest als het wel verholpen was, maar dit verschijnsel is blijkbaar zo structureel bij de O2 dat het ze teveel geld kost om het bij iedereen op te lossen.

Hebben de O2's in 2006 geleverd er ook nog last van?

Mijn besluit staat vast. Ik rij nog 2 jaar met mijn O2 maar ga dan weer terug naar Volvo. Daar weten ze nog wat service is. Ik begrijp Pon gewoon niet, als ze service verlenen houden ze hun klanten vast, iedereen weet dat er wel eens iets stuk gaat aan een auto, het wordt pas een probleem wanneer je geen service krijgt.

Bij mij was het kraken van de wielophanging voorbij na het vervangen van de complete wieldraagarmen inclusief lagers enz... Helaas na 10000 km is het weer terug gekomen. Net als de kromme remschijven. Ze kunnen echt niks bij Skoda, maar ja ze moeten het zelf maar weten, er komt echt een tijd dat ze het gaan zien aan de verkoopcijfers.

Zo in de loop der tijd is wel duidelijk geworden waar de garantieproblemen zitten bij Skoda. Pon is de oorzaak, de dealers zijn vaak best van goede wil maar krijgen geen toestemming van pon om iets onder garantie te vervangen terwijl dit juridisch gezien wel zou moeten. Is het geen idee om ieder voor zich zijn on-genoegen eens uit te spreken via een email aan Pon. Normaal gesproken helpt dit echt, alleen bij arrogante bedrijven heeft dit geen zin. Laat Pon maar eens zien hoe arrogant, of juist niet, zij zijn.

Stuur deze email aan klantenservice@ponmobiel.nl Het zou niet de eerste keer zijn dat het helpt.

Trol

Lid
Garantie voor jullie enkel via "PON" te regelen? Of mag dat ergens anders ook? Probeer D'Ieteren anders hier eens?

Bovenaan Onderaan