Pompverstuivers? Mogen ze vervangen worden( werkplaatsactie ) of niet?

sdvd

Nieuw lid
Hi,

Eerst even voorstellen. Mijn naam is San en ik ben nu 3 weken de trotse bezitten van een mooie donkerblauwe Superb 2.0 TDI 140pk van 09-2006. Auto heeft 138.000 gelopen en is werkelijk een droom om in te rijden. Het is mijn 3e Skoda op rij : een 2000 Octavia - een 2004 Fabia ( Oops foutje, veel te klein dus ) - 2006 Superb. Alles tot groot plezier altijd gereden zonder veel issues.

Nou heb ik de Superb particulier gekocht met wel alle boekjes en stempels erbij uiteraard.
Enige euveltje wat de auto vertoont is, bij stilstand en stationaire motor komt er een lichte verdampte diesellucht het interieur in. LET WEL geen uitlaatgaslucht maar verdampte diesel. Omdat google ook mijn beste vriend is, kwam ik bij de pompverstuivers uit als mogelijke oorzaak. Verder googelend kwam ik op de werkplaatsactie uit waarbij er bij bepaalde series PD's vervangen werd door de dealer omdat dit een bekend issue was.

Nou zou ik graag weten hoe en wat ik te werk moet gaan om er 1: achter te komen of ik hier beroep op kan doen? En 2: hoe gaan we te werk hiervoor?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Mijn dank is nu al onmetelijk groot.
 

ertromp

Forumguru
Als ik jou was zou ik zo vrij zijn om een Skoda dealer bij jou in de buurt te raadplegen en de case aan hem voor te leggen.

Ik weet wel dat een buurman van mij in bezit van een VW Passat met hetzelfde blok als jij ook dit euvel had.
Hij heeft de auto bij een niet merk dealer zonder garantie gekocht en kreeg na enkele maanden ook het euvel.
Hij is hier naar de plaatselijke VW dealer en heeft de verstuivers kosteloos vervangen gekregen wel in combinatie met een grote beurt die hij daar liet uitvoeren.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Leuk je Skoda historie :thumbsup: Smetje is toch wel dat je al zo veel Skoda's hebt gehad en dat je nu pas lid bent c.q. je eerste post hier doet :D
 

Rallye

Forumguru
Proberen kan natuurlijk altijd, maar je auto is acht jaar oud. Ik kan mij voorstellen dat de verantwoordelijkheid voor de verstuivers ergens ophoudt......
 

sdvd

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties. Zal de dealer eens bellen en het euvel voorleggen.

@ertromp

De reden waarom ik nu pas lid ben ondanks al 3 skoda's te hebben gereden is omdat ik simpelweg een forum niet nodig heb gehad. Werkelijk nooit rare / vreemde issues gehad met de voorgangers. Maar om de gemoedstoestand tot rust te brengen, zal zeker vaker eens bezoeken. Wie weet wat ik nog kan bijdragen met 14 jaar skoda ervaring. ;)

Thnx allemaal
 

micky

Forumguru
Ik heb zelf enorm veel ellende gehad met de pompverstuivers in mijn passat uit 2006, auto nieuw gekregen als leaseauto en bij 60.000 km de eerste stuk, ik heb 4 keer pech gehad en aan de kant gestaan, 3 keer een pompverstuiver en de kabelboom van de pompverstuivers, de laatste pompverstuiver wilde de dealer (of pon, net hoe je het bekijkt) niet vervangen aangezien hij nog gewoon werkte.
Ik heb meerdere kennissen die vergelijkbare problemen gehad hebben, soms is er wel iets van coulance geboden, maar hoeveel weet ik niet, ik zou het zeker proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sdvd

muurman

Senior Member
ben benieuwd of er coulance is . Auto uit 2006.
Als er coulance is vraag dan wel wat je zelf betaald. Soms hoor ik wel eens bij jos dat een klant ondanks coulance alsnog bij hem komt omdat het zonder coulance bij jos goedkoper kan.
 
Bovenaan Onderaan