Poll: OC4 Combi - Rood of blauw...

Welk van deze 2 kleuren zouden jullie kiezen op een OC4 Combi


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
beide mooie kleuren maar ….

Rood : wanneer het een leasewagen is. Ben je rood na 4 jaar beu (kans redelijk groot), wordt hij toch ingewisseld. Privé sta je er dan wss nog mee op de oprit. (Tegen je zin)

blauw : wanneer het een privé wagen is. Toch een iets gemakkelijker te verkopen kleur dan rood. Minder waardeverlies. Ook minder snel op uitgekeken denk ik.

omdat het hier over een leasewagen gaat, dus rood gestemd.
 

Cordoba

Forumguru
@leon-cupra Dan zal ik wel een bijzonder mens zijn: meer dan 30 jaar terug kocht ik een rode Ibiza (motorsystem Porsche en lakcode 911:jaja:) de auto was 3 jaar oud, en was voor mij een 'probeersel' na 2x een Golf I gehad te hebben. Binnen 2 jaar die rode Ibiza ingeruild voor een nagelnieuwe......... rode Ibiza, lakcode 911 en motorsystem Porsche, alleen de opties waren anders. Dus dat rood snel verveeld ben ik zeker niet met je eens.
 

Bakboord1

Forumguru
Dit is nu mijn derde rode auto. De eerste was niet echt een keuze omdat ik die auto min of meer kreeg. De tweede keer was een lease insignia. Daar was ik na een jaar op de kleur uitgekeken al,had ik m zelf gekozen. Nu weer een rode omdat Skoda niet echt veel mooie kleuren op de Kodiaq heeft. De kleuren die ik mooi vind zoals beige, bruin, zilver of jungle green koopt bijna niemand. Raceblue hadden ze in 2017 nog niet volgens mij. Stiekem (nu niet zo stiekem meer) vind ik rood op de beer erg goed staan.

Op de plaatjes hier van de Octavia kwam het rood ook erg mooi uit. Is ook iets exclusiever dan race blue. Al blijft dat een erg mooie kleur. Een troost is dat beide kleuren gewoon erg mooi zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een signaalrode Golf1 (1978) werd in 1982 opgevolgd door een henna-"rode" Opel, wat geen succes was: feitelijk leek die in de menie te staan, dus de standaardgrap was "...en wanneer gaan ze 'm spuiten?". Die lak was trouwens nog van slechte kwaliteit ook, want aan de voorkant (bumper en motorkap) woei die er gewoon af waardoor de grijze grondlaag er op honderden plekjes doorheen kwam. Dat leek op steenslag, maar dat was het niet. Is ook voor garantie overgespoten.

Daarna 3 jaar een donkergroene Audi80 en vervolgens heb ik van 1988 tot 1997 met veel plezier 2 signaalrode Audi80's gereden.
Daarna weer donkergroen, zwart, 2x cappuccinobeige en nu grijs... Dus als ik nu een nieuwe auto zou kopen (quod non) zou het hoogstwaarschijnlijk weer een rode worden. Dat racing blue vind ik op zich overigens wel aardig, maar daar rijden er zóveel van rond...
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Exacht mijn gedachte @Peter-036 Hilte is echt knalrood en de Velvet Red is echt wel een super mooie diepe kleur. Mijn keus ook voor rood, geweldige kleur met zwarte accenten!

Ik vind de blauw trouwens ook erg mooi met chrome accenten...
 

CharlesTucker

Forumguru
mooi vinden wel maar zelf kopen … neen, te riskant. Liever een zwarte of een grijze.
Dat is inderdaad een interessante en ware opmerking, veel mensen lijken niet te kopen wat ze eigenlijk mooi vinden. M'n vorige auto was arctic green, ook de kleur in de folder trouwens. In Nederland is die bijna niet verkocht. Maar de dealer vertelde me dat ie de auto na rijklaar maken en voordat ik 'm kwam ophalen in de showroom had staan. Heel veel potentiele klanten waren erg positief over de kleur, maar bij de definitieve keuze van een kleur voor hun eigen auto werd er na veel twijfel toch voor iets zwart/wit/grijs gekozen. En dat arctic green was nou ook weer niet een heel opvallende kleur, zoals velvet red en race blue dat toch wat meer zijn.
 

jesse_s93

Donateur
Ik denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken tussen beide kleuren, beide zijn erg mooi in combinatie met de zwarte accenten. Als tweede auto hebben we sinds kort een Ibiza FR in Desire Red. Ik denk niet dat wij snel voor een rode auto zouden zijn gegaan, maar deze rode kleur in combinatie met de zwarte accenten in spiegels en velgen is erg geslaagd! Hetzelfde geldt voor de Octavia.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan