Poll: OC4 Combi - Rood of blauw...

Welk van deze 2 kleuren zouden jullie kiezen op een OC4 Combi


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Blauw voor mij! Al moet ik zeggen dat dat Race Blue wel een beetje een trendkleur is, ik zie t nu zo vaak dat ik er een beetje uitgekeken op raak. Maar ondanks dat toch blauw :jaja:
Een iets donkerder blauw zou ik persoonlijk mooier vinden, maar dat Lava Blue lijkt meer grijs op de configurator (nog niet in t echt gezien).
 
ik rijd nu mijn 5e Octavia. Steeds zwart, zilver of blauw. Nu is het een HB in velvet red geworden. Iedereen vind het bij nader inzien een prachtige kleur. Je rijdt alleen niet meer anoniem door de straat.
 

Japanese Power

Donateur
...Lava Blue lijkt meer grijs op de configurator (nog niet in t echt gezien)...
Dat Lava Blue was 4,5 jaar geleden de introductiekleur van de meeste demo Kodiaq's...
Had ik in eerste instantie ook gekozen maar uiteindelijk toch omgezet naar Moon White.
 

MarcoO2

Forumguru
Rood, er vanuit gaande dat je de zwarte accenten ook daadwerkelijk neemt. Anders blauw.

De poll helpt je tot nu toe niet echt verder overigens :D
 

CharlesTucker

Forumguru
Al moet ik zeggen dat dat Race Blue wel een beetje een trendkleur is
Klopt wel ja, maar als je niet een van de vele tinten grijs wil blijft er niet zo heel veel te kiezen over. Toen ik in de showroom was om m'n O3 te kopen stond er een velvet red Superb, ik vond het echt een hele mooie kleur en had 'm graag op de O3 willen hebben. Maar de rest van de familie niet, en die wilde ik toch wel een beetje te vriend houden. Grijs/zwart/wit wilden we zowiezo niet, dus was het race blue of bruin, meer smaken waren er toen niet. Bruin had me ook wel mooi geleken met lichte bekleding, maar ik was toch een beetje bang dat dat wat besmettelijk zou zijn, dus is het race blue geworden (met donkere bekleding). Lava blue vind ik ook nog steeds heel fraai, in het echt. Die hebben ze volgens mij ook wel eens op Octavia's gespoten, maar helaas niet in de tijd dat ik wilde bestellen.
 

eriktv

Forumguru
Ik ben nog van het oude stempel en vind dat race blue exclusief voorbehouden had moeten blijven aan (echte) RS’en. Maar goed, als je kijkt wat andere merken doen aan schapen in wolfskleren (ST-line, s-line etc.) pik je een dikke Škoda er alsnog wel uit tussen de vele race-blauwigen.

Ik vind rood net wat beter passen, iets exclusiever en het geeft wel mooie contrasten over de vele welvingen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat was inderdaad wel een reden om wat te twijfelen ja. Ik ben geen "wannabe RS rijder", als ik meer geld aan een auto zo uitgeven zou dat toch eerder in (nog) meer luxe en comfort gaan zitten dan in een dikkere motor. Zeg maar meer L&K dan RS. Tegenwoordig speelt dat RS-imago van die kleur denk ik ook niet meer zo, ik vermoed dat buiten dit forum weinig mensen weten dat race blue in het verleden strikt was voorbehouden aan een RS.
 

Japanese Power

Donateur
Stand van dit moment. 22 rood tegen 18 blauw.

Ik neig zelf ook erg naar rood. Dit omdat je de Race Blue best vaak tegenkomt. 5 jaar geleden had ik deze kleur ook op offerte uitgekozen. Klein nadeel van Velvet Red is dat Hilti NL bij ons in het pand zit er soms een kolonne rode OC3’s staan opgesteld.

Maar goed. Eerst zaterdag maar eens een paar uurtjes rijden in een OC4. Kijken hoe hij bevalt als een van de potentiële opvolgers van de Kodiaq volgend jaar…

Hier in huis nog steeds 2-2. Vrouwlief is gek van blauw, dochter van 17 gaat voor rood en zoonlief van 15 gaat voor blauw. De jongste van 9 wil beide kleuren.

Feit is wel dat deze 2 kleuren veel meer spreken dan de rest van het in NL vrij beperkte kleurengamma.
 

Cordoba

Forumguru
Twee redenen om rood te stemmen in de poll:
- bij blauw komen de zwarte accenten niet zo mooi uit, en wordt het een beetje een 'grauw' geheel, bij rood veel meer contrast met zwart
- blauw is de meest voorkomende kleur dus niet zo bijzonder (wit, grijs, zilver en zwart zijn geen kleuren)

Zo heb ik ooit een paars metallic Cordoba gereden, en ik geloof dat ik pas na een jaar of 6-7 voor het eerst een ander exemplaar in dezelfde kleur tegenkwam (en ik kreeg ook veel positieve reacties op de kleur).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan