Superb 3 Poll : Levertijd Skoda Superb

Levertijd Skoda Superb

• Totaal aantal stemmers
    84

DavidV

Forumguru
Hoe lang duurt het om een Skoda Superb geleverd te krijgen ? Zowel Berline als Combi, al geleverd of nog wachtende... Je stem achteraf aanpassen is mogelijk.

roadcrew

Nieuw lid
De enige zekerheid die je hebt als je een superb hebt besteld.Hij wordt niet op tijd (maanden later in mijn geval) gemaakt incl levering

Servaas

Actief lid
eerst voorziene wachttijd 3 à 4 maanden en bij laatste update van dealer waarschijnlijk minstens 7 maanden wachten voor mijn Superb L&K 2.0 TSI berline :mad:

Bart81

Forumguru
@Servaas hier ook uit de antwerpse kempen

Ook de tsi 280 pk l@k versie in bestelling hier, wel de combi dan...
Welke garage besteld?

Servaas

Actief lid
@Bartjanssens Ja, idd de 280 PK versie. De 220 PK versie kan voor zover ik weet in België niet besteld worden. Heb jij enig gedacht of er nog meer 2.0 TSI's van 280 PK in België besteld zijn ?

Mijn Superb is besteld bij Vandenbosch in Nijlen. Deze is echter spijtig genoeg sinds begin dit jaar gestopt met de verkoop van nieuwe Skoda's omwille van te hoge eisen van de importeur

3 september 2015 besteld.
29 januari 2016 geleverd.
Bijna 5 maand.
(29 juni doorgegeven bij mijn wagenpark beheerder)

Besteld op 21 oktober en net bericht gekregen van dealer dat de levering verschoven is van juni naar 'na het groot verlof' (zonder concrete datum). Ik zit dus al zeker aan 10 maanden:fool:

Ook bij mij gaat het over een L&K.

Ik heb het gevoel dat inderdaad vooral de L&K's enorme vertraging oplopen.

Eerlijk gezegd begint het stilaan op mijn heupen te werken. Ik had uiteraard graag met de nieuwe SIII op vakantie vertrokken en dát zal dus al niet meer lukken. Het zal met de SII zijn, wat op zich ook geen straf is natuurlijk.

Toen ik m'n S3Combi ging bestellen (26/01/2016) was ik nog aan't twijfelen tussen Style met heleboel opties en L&K versie. Heb heleboel opties genomen op de Style en totale verschil tussen de Style en L&K was ongeveer 600 euro. Ik heb uiteindelijk geen L&K genomen om 2 redenen:
1) Bruine leder L&K viel me persoonlijk niet erg in de smaak
2) L&K zou pas eind december kunnen geleverd worden en de dealer stelde in dat geval voor om nog even door te wachten tot 3 januari 2017 omdat het dan een MJ2017 zou zijn. Dat werd dus een wachttijd van bijna 1 jaar.
Voor de Style heb ik nu als levertermijn 13/10/2016 gekregen. Ook nog een eeuwigheid, maar ja TINA zeker...

Pedro73

Nieuw lid
190pk TDI buss edition besteld in sept 2015. Black magic met lichte bekleding. Zou geleverd worden in februari 2016. Kon ik mee leven , want huidige auto liep af eind janauri. Nu nog steeds geen def leverdatum ontvangen. Eerst te horen gekregen dat men de uitstoot nog niet onder controle had.... Nu te horen gekregen dat door de keuze van de bekleding het langer gaat duren.... Zucht . Had ik maar een ander model met 14% bestelt toen het nog kon. Maar juist de ruimte in de Skoda is zo perfect. Maandag kunnen ze ne vertellen wanneer hij in productie gaat.... Maar eens kijke n....

DavidV

Forumguru
Al 30 SIII bestellers gestemd, begint een mooi beeld te geven. Meesten hebben hem blijkbaar al na 2-4 maanden, maar toch ook een derde mogen een half jaar of langer wachten.

Bovenaan Onderaan