poi's inladen columbus

Auke

Lid
kan iemand mij vertellen of je poi's kan inladen en hoe dat moet, heb een nieuwe Skoda (1 week ) met de nieuwste kaarten v7, en waar kan ik dan diverse poi's vinden.

ik hoor het graag,

groet auke
 

Klaasje

Forumguru
In dat forum staan allemaal post waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Is misschien wel beter om hieover een nieuw topic te starten.
Ik wil dit ook. Ik heb begrepen dat je kaart V7 en firmware 38xx moet hebben
Ik zal in download gedeelte een pdf zetten, waar 1 en ander in staat hoe het kan. Wel met o.a. nieuwste POIinspector
 

Auke

Lid
Hoi klaasje,

inderdaad er zijn zoveel aspecten door elkaar gehaald dat je niet meer weet wat er nu eigenlijk word bedoeld.

ik kan me voorstellen dat je met de nieuwste kaarten nu makkelijk poi's kan toe voegen met een sd of zo, maar weet niet precies hoe het werkt.
ik hoor het graag

groet,

Auke
 

Klaasje

Forumguru
heb je in download centrum gekeken ?
Daar heb ik een pdf neergezet hoet het zou moeten kunnen.
Hiervoorheb je wel POInspector nodig (heb er 9,-- aan besteedt om te kunnen gebruiken, dus valt ook mee).
Ik benook nog aan het uitzoeken hoe alles precies werkt.
Je hebt ook nieuwere Firmware nodig, minimaal FW38xx.

Ik moet nog een keer mijn Columbus laten uitlezen welke FW en kaart ik nu precies heb en welk type Columbus.
Persoonlijk denk ik D-type omdat ik hem 4 dagen heb, maar wil zekerheid.

Dealer wilt of kan hidden menu niet activeren.
Ik wacht nog ff op een reactie van Nomad, want hij heeft de mogleijkheden om 1 en ander ff uit te lezen.
Dan wee tik wa tik allemaal heb en ga ik eens iets uit proberen en deel het uiteraar dhier op forum
 

mlaven

Lid
POInspector werkt perfect! Heb ik gisteren eens even mee gespeeld. De ov2 bestanden voor alle Benelux-filtspalen kun je downloaden van www.flitspaal.nl en deze kun je dan importeren in POInspect0r.
Komende maandag krijg ik pas mijn nieuwe Octavia, kan dan pas testen of e.e.a. werkt...

En ja, je moet 9 eur doneren om meer dan 50 poi's te kunnen importeren. Maar dat doneren is een fluitje van een cent met PayPal.
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb alleen probleem dat wanneer ik met POIinspector de DVD brandt hij het niet doet in Columbus
Als ik de gegenereerde image brand met Imageburn dan wordt ie herkend.

Ik heb nu de officiele V7.0 disk, maar ik zie bij mijn TMC meldingen lege velden. Dus geen extra info.
Nu denk ik dat dit komt omdat v7.0 alleen wekrt vanaf FW3810
Die ben ik nu aan het downloaden
Moet alleen zeker weten dat dit mijn systeem niet kapot maakt

Volgens mij was er hier al op het forum iemand die het voor mekaar had, alleen weet ik niet meer wie
Wellicht dat ie zich ff meldt
 

hemi24

Forumguru
Eerst even goed laten informeren: vanaf FW38xx (3 partities op harde schijf) heb je de V7.1 kaarten nodig!

V7.0 wordt door de oudere Columbussen / RNS510's met 2 partities gewoon geslikt.
 

Auke

Lid
Ik heb het bestand gelezen, alleen komt het met mijn colombus niet overeen, ik kan geen poi's inladen met een sd, ik heb denk ik niet de juiste versie.
Ik heb de auto net 1 week je zou toch mogen verwachten dat ik de recentste versie heb.
ik zal mijn dealer maar gaan bellen.

auke
 

Klaasje

Forumguru
FW3810 is er al onofficieel op diverse site, maar zou op de originele wachten.
Heb inderdaad V7.1 moeten aangeven in bovenstaande post
V7 met 3 partities werkt overigens ook.
HEb ergens gelezen dat hier oude en nieuwe POI indeling werkt, dus inderdaad met ouder columbussen en nieuwe
hemi24 heeft weer meer info blijkbaar :-)
Ik hou deze post in de gaten
 

Klaasje

Forumguru
als ik de firmware heb zet ik hem wel ergens neer waar het sneller gaat.
Ik meld me hier dan wel weer en via een PM laat ik dan weten waar het staat.
Ik wil het ook nog ff allemaal uitproberen.

De dealers liggen altijd achter met Firmware en volgens mij moet er ook voor betaald worden
 

mlaven

Lid
<off-topic>
Hoe weet ik zeker dat ik een D-versie heb van de RNS-510? Of worden die al een tijdje geinstalleerd in nieuwe auto's?
Mijn auto is begin maart geproduceerd.
</off-topic>

Dan weet ik welke firmware ik moet gebruiken...
 

Klaasje

Forumguru
dit kun je zien in het hidden menu.
Die van mij is 1 week oud en ga ervan uit dat het een D versie is. TMC knop ipv Traffic is volgensmij de D versie

Heb overigens kaart V7 geprobeerd vanaf DVD en dat werkt. Alle POI's kan ik zien.

na kopieren naar HD leek het of POI's niet werkten, maar na een reset zag ik ze plots wel
 

Auke

Lid
Hallo,

ik hoor graag de ervaringen van deze update, ik heb mijn auto ook net 2 weken dus vind het nog wel een beetje eng om te gaan testen.
blijft de navigatie software wel gewoon op de hdd staan als deze is ge update.

ik hoor graag jullie bevindingen.

groet,

Auke
 

Klaasje

Forumguru
nee,

bij update wordt de gehele harde schijf gewist, want wordt ingedeeld in 3 partities.

Je moet dus ook de originele DVD met kaarten hebben.
Ik heb v7.0 erbij gekregen, ik heb er alleen zelf POI's opgezet en nieuwe DVD gebrand.
Met nieuwe firmware kan dit via de SD card.

Met een officiele update hoef je je geen zogen te maken.
Daarom experimenteer ik niet met de ook al uitgebrachte Beta versies
 

Auke

Lid
oke duidelijk, heb jij de nieuwe firmware er al opgezet dan?
ik lees ook dat er een kans is op storingen betreffende de telefoon, ik heb een torch weet niet of het wat uitmaakt.
 
Bovenaan Onderaan