seagull
Lid
Vorige week zaterdag toch maar voor de zekerheid de winterbanden laten monteren. De Yet liep nog als een zonnetje
Na de plotseling koude-inval afgelopen weekend werden we zondagavond op weg naar en van een verjaardagsfeestje echter geconfronteerd met het telkens inhouden van de motor. Er brandde zo nu en dan een waarschuwingslampje van het uitlaatgascontrolesysteem.
Mijn vrouw gebruikt de Yet tegenwoordig voor dagelijks woon- werkverkeer, dus inmiddels zitten er zo'n 80.000 km op. Afgelopen maandag morgen durfde ze het niet aan en is direct naar de dealer gereden. In eerste instantie werd geconstateerd dat de bobine nogal vochtig was, dus droog en schoon gemaakt. Vervolgens werd de rit naar de werklocatie afgemaakt, waarbij wel de indruk was, dat de motor nog steeds zo nu en dan inhoudingsverschijnselen vertoonde. De terugweg op deze maandag was echter weer dramatisch. De motor kwam nauwelijks op snelheid, dus met 100 km/u op de snelweg en hortend/stotend op de binnenweg weer naar de dealer.
Vandaag is er een eerste diagnose gesteld. Kettingspanner/distrubutieketting/nokkenasversteller moet naar gekeken worden, dus de motor moet uit elkaar om verder te kijken. Morgen verwacht ik een prijsopgave.
Ben enerzijds benieuwd naar de verdere diagnose, maar nog meer wat dit prijskaartje gaat vermelden.
Als ik de forumonderwerpen goed heb doorgenomen, is het niet duidelijk of dit echter onder een Pon-coulanceregeling valt. Ik weet op dit moment ook niet of deze Yeti onder z.g. terugroepacties viel.
Dus ben ik benieuwd naar soortgelijke ervaringen en de afdoening hiervan.
Na de plotseling koude-inval afgelopen weekend werden we zondagavond op weg naar en van een verjaardagsfeestje echter geconfronteerd met het telkens inhouden van de motor. Er brandde zo nu en dan een waarschuwingslampje van het uitlaatgascontrolesysteem.
Mijn vrouw gebruikt de Yet tegenwoordig voor dagelijks woon- werkverkeer, dus inmiddels zitten er zo'n 80.000 km op. Afgelopen maandag morgen durfde ze het niet aan en is direct naar de dealer gereden. In eerste instantie werd geconstateerd dat de bobine nogal vochtig was, dus droog en schoon gemaakt. Vervolgens werd de rit naar de werklocatie afgemaakt, waarbij wel de indruk was, dat de motor nog steeds zo nu en dan inhoudingsverschijnselen vertoonde. De terugweg op deze maandag was echter weer dramatisch. De motor kwam nauwelijks op snelheid, dus met 100 km/u op de snelweg en hortend/stotend op de binnenweg weer naar de dealer.
Vandaag is er een eerste diagnose gesteld. Kettingspanner/distrubutieketting/nokkenasversteller moet naar gekeken worden, dus de motor moet uit elkaar om verder te kijken. Morgen verwacht ik een prijsopgave.
Ben enerzijds benieuwd naar de verdere diagnose, maar nog meer wat dit prijskaartje gaat vermelden.
Als ik de forumonderwerpen goed heb doorgenomen, is het niet duidelijk of dit echter onder een Pon-coulanceregeling valt. Ik weet op dit moment ook niet of deze Yeti onder z.g. terugroepacties viel.
Dus ben ik benieuwd naar soortgelijke ervaringen en de afdoening hiervan.
Laatst bewerkt: