'Pling' bij openen dashboardkastje

kansberg

Forumguru
Beste medeforummers,

Vorige week is de accu van m'n Sup (SIICABL) vervangen en ingeleerd bij de dealer. Sindsdien hoor ik een 'pling' bij het openen van het dashboardkastje en gaat tevens de binnenverlichting voorin aan.
Dit was voorheen niet. Komt dit jullie bekend voor, vind het wel geinig en stoor mij er zeker niet aan, maar dit 'gadget' was mij niet bekend en ben het ook nooit tegen gekomen in VCDS.....
 

GJ M

Forumguru
Ik heb het in ieder geval niet eerder gehoord. Op zich geinig als t nog dag is, maar als t buiten donker is en vrouwlief zou (om welke reden dan ook) het dashboard kastje open doen en de verlichting gaat voor aan zou ik iets minder blij mee zijn
 

andrehj

Forumguru
Ik vind het ook gek. Die pling, is dat dezelfde pling die je normaliter uit je dashboard hoort als het bijvoorbeeld onder de 4 graden is, of als je tank bijna leeg is?
Hebben ze toevallig de software van een stuurmodule geüpdatet? Kun je dat in VCDS vergelijken?
 

Joske

Forumguru
of misschien reageert de canbus nu wel ineens op je gemonteerde led-verlichting in het dashboardkastje? En compenseert die het tekort aan licht (= systeem denkt dat lampje kapot is) door de andere verlichting te doen branden?
 

ertromp

Forumguru
Ik begin me toch af te vragen of die nieuwe accu wel goed is aangemeld :pieker: Waarom heb je dat zelf niet gedaan met VCDS @kansberg ? Wellicht die aanmelding eens langslopen in VCDS want je kunt er wel vreemde spanningsverschijnselen van krijgen als het aanmelden niet gebeurt is.
 
Bovenaan Onderaan