plastic kap onder de auto

skodaboy

Forumguru
als je een goede garagekrik (heb er eentje van 2.5t) hebt,dan lukt het ook wel om deze plaat terug te bevestigen...natuurlijk heb je niet zoveel werkruimte onder de auto..:smiley29:het is idd het gemakkelijkste als je de wagen op een hefbrug kan zetten, als je een werkput hebt,lukt het ook aardig...:winkie:
 

DoubleJ

Senior Member
Kijk, ik wist niet dat er zo dichtbij eentje was.... Ik kom namelijk uit het dorpje daarnaast :D

Bedankt voor alle reacties, helaas ben ik nog niet aan het klussen geweest met mn fabia.
 

Tomas

Nieuw lid
Als wij in Nederland denken dat het aan onze drempels ligt... ga dan voor de gein eens naar Spanje! Vooral de dorpen en steden aan de kust worden de laatste jaren helemaal volgepropt met drempels hoger dan stoepranden. In Nederland kun je nog wel met een redelijk vaartje over de drempels (fabia 1.4, kleinere beschermplaat dan bijv. de diesels), maar in Spanje klap je er echt vol op! Zo heb ik daar niet alleen die kap beschadigd, maar zelfs het onderste stuk van mijn voorbumper.

Beetje offtopic, maar wilde het even delen.

Tomas
 

guitar_billy

Senior Member
heb zelf de plaat bij de O2 kapot en er nu even onderuit gehaald voor reparatie.

voordelen die ik zie van de plaat :
- minder opspattend water, vuil en zout in de motorruimte.
- veilig de neus parkeren in hoog gras, prettig in de hete droge zomers.
- bescherming van motor en versnellingbak, maar het blijft maar plastic !

het nadeel is natuurlijk dat het maar kunststof is, breekt bij teveel ge/misbruik. maar liever dat dan een ingedeukte metalen beschermplaat???
 
Bovenaan Onderaan