plastic beschermplaat onder auto uitgereden?

daedalus

Nieuw lid
ik ben ergens een straat uitgereden en ik heb een "bonk" gehoord.
ben gestopt en ik heb een zwarte plastic plaat gevonden (lichte L-vorm) op de weg.
plaat is +- 50 cm lang en 20 breed ofzo
iemand een idee wat da is? of da gevaarlijk is?

mijn week oude superb combi :(
 

RefleCs

Forumguru
Geen id of het echt van je auto is maar als het zo is zou ik toch even langs de dealer rijden die de auto heeft geleverd. Kunnen ze direct alles ff nalopen.
 

Ronnie

Forumguru
Dit is waarschijnlijk een luchtgeleidingplaat van voor onder de bumper, positie 11 op de afbeelding. (kost € 105,-)
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_01 Sep. 10 19.53.jpg
    ScreenHunter_01 Sep. 10 19.53.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 91

daedalus

Nieuw lid
vandaag naar de dealer geweest se.
plaatje was afkomstig van net voor het linker achterwiel.
ze hebben het er terug kunnen opdraaien en dus was ik snel en kosteloos gesteld. OEF :laugh:
 

Cordoba

Forumguru
Dit lijkt op slordig werk van de dealer daedalus.:biggthumpdown: (plaat valt er niet vanzelf af)
 

___JC___

Forumguru
Die plaat zit niet heel goed vast kan ik je vertellen. Ik ben inmiddels ook al aan de 2e bezig...
 

Cordoba

Forumguru
@JC: ik ken deze specifieke plaat niet, maar hoor regelmatig verhalen van mensen die (bij diverse Vag-modellen) de onderplaat verliezen, of een keer naar een andere garage gaan en dan blijkt de plaat óf niet goed op zijn plaats te zitten, of de helft van de schroeven te zijn 'verdwenen'. Ik heb eigenlijk aangenomen dat hier iets vergelijkbaars aan de hand is, maar misschien is dat toch iets te voorbarig.:ahum:
 

daedalus

Nieuw lid
Dit lijkt op slordig werk van de dealer daedalus.:biggthumpdown: (plaat valt er niet vanzelf af)

mja als je het gat in de weg hebt gezien :laugh:
daar kan de dealer imo toch helemaal niet aan doen?
die is ergens tegen gekomen eh dat valt er zomaar niet af
 

Cordoba

Forumguru
OK, ik dacht dat de 'boink' was van de plaat die op straat viel, maar ik begrijp nu dat dat een gat in weg was. Dat werpt een ander licht op de zaak. Als de klap zo hard was, is het misschien verstandig om je uitlijning te laten controleren, vóór je een paar scheef gesleten banden hebt.
 
Bovenaan Onderaan