Plaatsing trekhaak

bing69

Actief lid
Op speciaal verzoek drie foto's van hoe de vaste trakhaak onder de F2 zit.
 

Bijlagen

  • trekhaak3.jpg
    trekhaak3.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 56
  • trekhaak1.jpg
    trekhaak1.jpg
    36 KB · Weergaven: 54
  • trekhaak2.jpg
    trekhaak2.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 57

Vacaro

Senior Member
En waarom een vaste??

Ik heb een afneembare en als die niet in gebruik is ligt die mooi in een piepschuime houder samen met krik in het reservewiel alsook de verloopstekker 13/7polig. geen gaten in de bumper en haak en contactdoos niet zichtbaar. Is toch mooier.
 

bing69

Actief lid
En waarom een vaste??

Ik heb een afneembare en als die niet in gebruik is ligt die mooi in een piepschuime houder samen met krik in het reservewiel alsook de verloopstekker 13/7polig. geen gaten in de bumper en haak en contactdoos niet zichtbaar. Is toch mooier.

Een van de redenen is oa de prijs. En ik schaam me niet voor de trekhaak hoor!!!
 

Hetzer

Forumguru
Een van de redenen is oa de prijs. En ik schaam me niet voor de trekhaak hoor!!!

ik heb geen trekhaak nodig, ik heb geen caravan of aanhanger en ik heb genoeg ruimte in mijn Roomster, maar als ik toch ooit een trekhaak zou willen dan zeker zo'n vaste en niet zo'n afneembare ,die vaste is toch gewoon beter als iemand bij jou achterop rijd, dan heb jij in iedergeval geen schade!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
pas op met terkhaak

gewoon beter als iemand bij jou achterop rijd, dan heb jij in iedergeval geen schade!!!!!!!!!!!!!!!!!



het is natuurlijk wel waar wat je hier aanhaald maar,,,,,,,,
let even op het volgende: je terkhaak boord zich dan wel mooi in de voorkant
van je achterligger je eigen auto heeft ook nog zoiets als een kreukelzone
en door de vaste trekhaak gaat deze voor een deel verloren,zeker als je aangereden wordt door een auto met een lage voorzijde.
als ik mag kiezen heb ik dus liever meer schade aan de auto dan aan mijn nek.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar loop je door de impact van de aanrijding geen kans dat de boel toch ook bij jou ontzet is door de bevestiging van de trekhaak aan jouw carroserie?
 

LenK

Forumguru
En waarom een vaste??

Ik heb een afneembare en als die niet in gebruik is ligt die mooi in een piepschuime houder samen met krik in het reservewiel alsook de verloopstekker 13/7polig. geen gaten in de bumper en haak en contactdoos niet zichtbaar. Is toch mooier.
Daar loopt al een draadje over. De onzichtbare trekhaak voor de Fabia 2 heeft nog niemand. En beter een vaste haak dan een afneembare met lelijke afdekplaatjes of gaten in de bumper.
 

Fabia II Sport

Actief lid
En waarom een vaste??

Ik heb een afneembare en als die niet in gebruik is ligt die mooi in een piepschuime houder samen met krik in het reservewiel alsook de verloopstekker 13/7polig. geen gaten in de bumper en haak en contactdoos niet zichtbaar. Is toch mooier.

Volgens de dealer moet er een gat in gemaakt worden ten grote van een baksteen.

Dit vind ik een beetje groot, waarschijnlijk komt er bij mij ook een vaste onder.
 

Ted

Forumguru
Een vaste is makkelijk om een fiets even op de haak te zetten zonder al te veel poespas!
 

JettaFreak

Actief lid
Maar loop je door de impact van de aanrijding geen kans dat de boel toch ook bij jou ontzet is door de bevestiging van de trekhaak aan jouw carroserie?
Niet de carrosserie. Ik ben eens aangereden (Polo 1.4 16v 100pk 3d Highline 2003) en toen moest de balk waaraan de vaste trekhaak was bevestigd worden vervangen. De schroefdraad ofzo was ergens uitgegaan en daardoor moest dat onderdeel worden vervangen. Overigens heb ik nooit boven wter gekregen of de trekhaak zelf nu ook is vervangen. Op de kogel zat namelijk geen roestachtige afzetting meer. De aanrijding ging denk ik met 25 km/h. Bumper vervangen en dat ding waaraan de trekhaak zat. Wordt je harder aangereden, dan ligt je hele achterzijde aan gort.

Groet,


JettaFreak
 
Bovenaan Onderaan