Plaatsing GPS-'muis' in Fabia I

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia vs Superb

Nieuw lid
Bij het plaatsen van een VDO MS4100 navigatie systeem heb ik alles voor elkaar, behalve de plaatsing van de GPS-'muis'.

Wie kan mij een goed te bereiken plek adviseren voor de plaatsing van deze GPS-muis? Eventuele aanwijzingen over het bereiken van deze plek zijn van harte welkom!

Alvast bedankt voor de reacties.
 

LenK

Forumguru
Bestaan die nog, die MS4100.
Bij mijn O2 met MS4100 zat de muis rechts op het dash. De draad is daar gemakkelijk naar toe te leiden bij elke auto. Ben je zo mee klaar.
En als het lukt om die metalen onderplaat van de antenne af te halen dan valt ie ook niet zo op.
Die GPS is nog van een oude generatie dus bij wegwerken in het dash weet ik niet of de ontvangst goed blijft, maar dat is natuurlijk zo uit te proberen door hem even en je dashboard kastje te leggen.
Als dat goed werkt, dashboardkastje eruit en je antenne zo hoog mogelijk onder het dash wegwerken.
 

Fabia vs Superb

Nieuw lid
Ja ze bestaan nog. Zelfs nog nieuw verkrijgbaar, maar dan moet je wel zoeken (diep in een stoffig magazijn).

Zelf heb ik er een in m'n Superb zitten met de antenne in het dashboard weggewerkt. Perfecte ontvangst.

Als ik in de Fabia de antenne op de plaats van de radio leg is er ook een goed ontvangst. Dus inbouwen onder het dashboard lijkt me veruit de mooiste oplossing.

Ik ga eens kijken of ik het dashboard kastje eruit krijg. Nog tips?:crazy:

In ieder geval bedankt voor de reactie(s)!
 

LenK

Forumguru
JNog tips?:crazy:
Wil ik je graag geven, maar ik heb geen Fabia.
Omdat het dashboard uit een zacht (boven) en een hard (onder) deel bestaat is het meestal een paar schroeven en de hele rechter onderkant komt los.
Je hebt bij de Fabia ook dashboard koeling bij airco (?). Dat kan even gehannes zijn bij het terugmonteren, zelfde geldt voor de verlichting, dat draadje kun je ook last van hebben.
Na de schroeven kan het dus nog vast lijken te zitten. Beetje beleid en goed kijken hoe het zat zoals gewoonlijk.
Nou heb ik toch nog tips gegeven, maar waar en hoeveel je moet schroeven daarvoor moet je toch een Fabia rijder vragen.
 

Hetzer

Forumguru
bij mijn ms4200 zit hij ook rechtsvoor op het dashboard, daar is hij door de dealer destijds geplaatst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan